- English
Sadržaj predmeta
Gluma I ( A 450-6 )
- Šifra:
- 62402
- Visoko učilište:
- Akademija dramske umjetnosti
- ECTS bodovi:
- 6.0
- Opterećenje:
- 75(DR) + 60(P)
- Nositelji:
-
red. prof. art. Franka Perković Gamulin
- Izvođači:
-
Matija Čigir (DR)
red. prof. art. Franka Perković Gamulin (DR, P)
doc. art. Nikša Butijer, akad. gl. (DR)
- Opis predmeta:
- Ciljevi predmeta: Impostacija potencijalne glumačke ličnosti i osvještavanje glumačkog ja. Upoznavanje s vlastitom osobnošću i kreativnim momentima i potencijalnima osobnosti. Improvizacija i stvaralački pristup u kreiranju situacije i izgradnji lica glumačkog ja. Suigra s ostalim stvaraocima u improvizaciji.Istraživanje odnosa lice situacija. Stvaranje izražajnih cjelina, osvještavanje osobne stvaralačke pozicije. Ishodi učenja Razvijanje sposobnosti koncentracije, opuštanja, pažnje, opažanja, doživljavanja, razvijanje izražajnosti kroz igru i vježbe: igre s normativima jezik govor glas, tijelo prostor, razvijanje stvrralačkog odnosa prema stvaranju cjeline. Osnovna saznanja o povijesnom kontekstu kazališta i glumačkih vještina, opća kulturna priprava upoznavanje osnovnih stručnih pojmova i usvajanja nazivlja. Stvaranje ispravnih predodžbi o scenskoj iskrenosti i uvjerljivosti. razvijanje osjećaja za zajedništvo. Očekivani ishodi učenja: osvještavanje nerazdružive povezanosti i uzjamne ovisnosti unutarnjeg doživljaja i njegovih vanjskih manifestacija osvještavanje ograničenog očitovanja vlastite osobe u sklopu svoje privatne pojavnosti, razlikovanje privatnog i prirodnog razvijanje navike samopromatranja i obogaćivanje unutarnjeg doživljaja svog tjelesnog ustroja (udvajanje B.Gav.) oslobađanje glumčevog organskog ustroja i uspostavljanje njegovog ravnovjesjsa ( srednje linije organa i novog držanja tijela B.Gav.) osvještavanje uloge jezika i važnosti razlikovanja i poznavanja različitih oblika izričaj buđenje znatiželje i potrebe za umjetničkim stvaranje Sadržaj predmeta: 1.PREDSTAVLJANJE (JA I GLUMAČKO JA) pričanje o sebi i svojim događajima, glumačko prodiranje u privatni (civilni) sadržaj. Primarni glumački doživljaj, akttuđeg promatranja, svijest o sebi kao promatranom 2. KONCENTRACIJA, SVIJEST I KONTROLA vježbe koncentracije (abeceda, riječi, brojevi) , primarna i glumačka koncentracija. Samokontrola i samopromtaranje. 3. IMAGINACIJA individualne i skupne vježbe imaginacija predemta i prostora 4. IMPROVIZACIJA razvijanje trenutačne maštovitosti, snalaženje u prostoru, razvijanje spontanosti primarnih reakcija 5. DRAMSKA SITUACIJA I IMPROVIZACIJA improvizirano i fiksirano, fiksiranje improvizacije kao dramske situacije, scene. Redukcija riječi u što jasnijem odnosu. Improvizacija postaje zadani materijal. 6. RIJEČ KAO AKCIJA riječ kao nositelj dramskog sadržaja. 7. MIMIKA I GESTA U DRAMSKOJ SITUACIJI optički faktori glumačkog stvaranja, svijest o hotimičnoj i nehotimičnoj gesti i mimici lici kao pokazateljima unutarnjeg stanja. 8. MOTIVACIJA I GLUMAČKA NAMJERA akt volje kao motiv za djelovanje, unutrašnja motivacija, ravnoteža svih faktora stvaranja 9. DRAMSKA RADNJA - radnje povezane s emotivnim stanjima, radnja kao pokretač dramske situacije, radnja kao posljedica dramske situacije 10. ŠUTNJA I PAUZA KAO DIO DRAMSKE SITUACIJE šutnja i podtekst, pauzau službi ritma scene. Emotivna struktura dramske situacije. bivanje i prisutnost na sceni. nedjelovanje kao akcija i pokretač dramske situacije 11. UNUTRAŠNJI MIZANSCEN buđenje organskih oćuta, važnost razvoja glumačke nutrine. Djelovanje na unutra, ravnoteža optičkih faktora i unutrašnjeg stanja 12. TEKST I PODTEKST važnost igranja dramske situacije, kontekst, glumačka pozicija. Izgovoreno i neizgovoreno. Djelovanje unutar neizgovorenog. 13. ELEMNT SUKOBA I UNITRAŠNJEG LOMA sukob kao motivacija za glumačku akciju, ravnoteža vanjskih i unutrašnjih obiljezja, postizanje psihočkog ritma 14. PARTNER I SLUŠANJE PARTNERA akcija i reakcija, slušanje partnera, glumačko udvojenje, prijenos akcije na publiku 15. TEKST KAO SADRŽAJ IZVANA sinteza svih elemenata na zadanoj dramskoj sceni.
- Obavezna literatura:
-
Ph. B. Zarilli: Acting (Re)Considered
K. S. Stanislavski: Rad glumca na sebi
- Ishodi učenja:
1. Razvijanje sposobnosti koncentracije, opuštanja, pažnje, opažanja, doživljavanja, razvijanje izražajnosti kroz igru i vježbe: igre s normativima jezik govor glas, tijelo prostor, razvijanje stvraralačkog odnosa prema stvaranju cjeline.
2. Osnovna saznanja o povijesnom kontekstu kazališta i glumačkih vještina, opća kulturna priprava upoznavanje osnovnih stručnih pojmova i usvajanja nazivlja.
3. Stvaranje ispravnih predodžbi o scenskoj iskrenosti i uvjerljivosti. razvijanje osjećaja za zajedništvo.
- Predmet u nastavnom programu:
-
Šifra studija Naziv studija Razina studija Semestar izvođenja Obavezni/Izborni 5 Gluma prijediplomski 1 obavezni * predmet se ne predaje u tom semestru
Legenda
- P - Predavanja
- DR - Ostale dramske vježbe