- English
Sadržaj predmeta
Marketing strategije fimske distribucije ( 200-4 )
- Šifra:
- 64323
- Visoko učilište:
- Akademija dramske umjetnosti
- ECTS bodovi:
- 4.0
- Opterećenje:
- 30(P)
- Nositelji:
-
doc. art. Ankica Jurić Tilić
- Izvođači:
-
Ivor Šiber, pred. (P)
doc. art. Ankica Jurić Tilić (P)
- Opis predmeta:
- Ciljevi predmeta: Osnovni cilj kolegija Marketing strategije filmske distribucije jest upoznavanje studenata s osnovnim načelima filmskog marketinga, te marketinškim strategijama kako bi studenti dobili potpunu sliku kako pravilno odabrati marketinšku strategiju, te provesti istu u praksi. Cilj kolegija je također pružiti širok uvid u sve segmente oglašavanja, publiciteta i promocije kako bi studenti dobili pojam što se sve u praksi može uključiti u pojedinu marketinšku strategiju, te inspirirati studente praktičnim primjerima i osposobiti ih za njihov budući rad. Ulazne kompetencije: Ishodi učenja: Nakon učenja student će moći definirati filmski marketing i razlikovati marketing filma, od marketinga u filmu i marketinga iz filma, znati izabrati određenu marketinšku strategiju, te znati isplanirati i provesti kompletnu promociju filma. Student će moći razlikovati vrste dodatnih promocija, te procijeniti skriveni marketing unutar filma. Sadržaj predmeta: Predavanja, analiza relevantnih primjera iz prakse, praćenje suvremenog filmskog marketinga i marketinških strategija u filmskoj distribuciji kod nas i u inozemstvu, praktične vjezbe, te gostovanje domaćih stručnjaka iz područja filmskog marketinga (u skladu s njihovim obvezama te financijskim mogućnostima Odsjeka) Predavanja će se dijelom bazirati na knjizi Marketing to Moviegoers: A Handbook of Strategies and Tactics R. Maricha, dijelom na recentnim informacijama iz svijeta filmskog marketinga, osobnom iskustvu, te osobnim iskustvima gostujućeg predavača. Predavanja ce obuhvatiti raznovrsne teme, od osnove marketinga, marketinških strategija, pojma filmskog marketinga, profila industrije, povijesti filmskog marketinga, podjele marketinga u filmskoj industriji, kao i kategorija prema sudionicima, marketinških strategija u filmskoj industriji, vrsta istraživanja koje se koriste, izradi kreativnih materijala filma (marketinških alata), oglašavanja u medijima, organizaciji i provedbi publiciteta, pravila uspješne promocije, vrsta promocija s obzirom na vrijeme i trošak, promocija s trećim stranama (third party promotion, tie-in promotion), licencnih promocija i merchendising-a, smještanja proizvoda u radnju filma (product placement), efikasnosti smještanja proizvoda, te skriveni marketing unutar filma. Praktični rad će se odnositi na analizu različitih primjera domaćih i stranih filmskih marketinških kampanja. Također, do kraja semestra svaki će student biti dužan strukturirati fiktivni projekt marketinške strategije filma na domaćem tržištu na način da elaborira sve marketinške elemente s kojima se upoznao tijekom predavanja i koje je primjenio na dotični projekt. KRATKA RAZRADA TEMA: 1. Uvodno predavanje (Uvod u kolegij, Osnove marketinga, Definicija marketinške strategije) 2. Filmski marketing (Profil industrije, Definicija filmskog marketinga, Povijest filmskog marketinga) 3. Podjele marketinga u filmskoj industriji (Kategorije marketinga prema sudionicima, Marketing filma, Marketing iz filma, Marketing u filmu) 4. Marketinške strategije u filmskoj industriji (Određivanje marketinške strategije ovisno o žanru filma, Specifičnosti marketinških strategija, Blockbuster vs. nezavisni (art) film) 5. Istraživanje tržišta (Vrste istraživanja koje se koriste u filmskoj industriji, Metodologija istraživanja, Načini provedbe istraživanja) 6. Izrada kreativnih materijala filma (Izrada i odabir kvalitetnog trailera, Odabir plakata i ostalih kino materijala, Određivanje slogana filma s obzirom na ciljnu publiku, Izrada print, TV i radio oglasa) 7. Oglašavanje u medijima (Vrste kanala oglašavanja, Mehanizam kupovanja medija, Novi trendovi u filmskom oglašavanju) 8. Publicitet (Priprema PR materijala, Organizacija i provedba press junketa i konferencija, Provedba PR strategije u medijima, Stvaranje word of mouth efekta) 9. Promocija (Pravila uspješne promocije, Vrste promocija s obzirom na vrijeme i trošak, Dodatni budžeti i zarade filma kroz promociju) 10. Promocija s trećim stranama - third party promotion, tie-in promotion (Prednosti promocije s trećim stranama, Sponzorstva, VIP premijere, posebne projekcije, privatne projekcije) 11. Licencna promocija i merchendising (Definicija i financijski aspekti licenciranja, Klasične marke ili instant likovi, Spoj merchendisinga i promocije filma) 12. Smještanje proizvoda u radnju filma - product placement (Vrste smještanja proizvoda u radnju filma ili televizijsku emisiju, Prednosti smještanja proizvoda, Nedostaci smještanja proizvoda) 13. Smještanje proizvoda u radnju filma - product placement (Efikasnost smještanja proizvoda, Povezanost smještanja proizvoda sa promocijom filma, Ograničenja smještanja proizvoda prema Zakonu o elektroničkim medijima) 14.Skriveni marketing filma (Američki marketing na filmu (OWI), Žanrovske karakteristike pogodne za marketinško djelovanje, Parametri metoda marketinga u američkom filmu) 15. Završno predavanje (Gost-predavač -filmski distributer koji će govoriti o filmskim marketinškim kampanjama u Hrvatskoj) Obveze studenata: Redovito pohađanje nastave i sudjelovanje u vježbama u sklopu predavanja.
- Obavezna literatura:
-
1. Obvezna literatura: 1. Marich R.: Marketing to Moviegoers: A Handbook of Strategies and Tactics, Carbondale, 2009
- Preporučena literatura:
-
2. Preporučena literatura: Avrich B.: Selling the Sizzle: The Magic and Logic of Entertainment Marketing, Toronto, 2002 Dally P., Durandez A., Jimenez L., Pasquale A., Vidal C.: The Audiovisual Management Handbook, Media Business School, Madrid 2002 (poglavlje 16) Lieberman A.: The Entertainment Marketing Revolution, New Jersey, 2002 Lukk T.: Movie Marketing: Opening the Picture and Giving It Legs, Los Angeles, 1997
- Predmet u nastavnom programu:
-
Šifra studija Naziv studija Razina studija Semestar izvođenja Obavezni/Izborni 10 Oblikovanje zvuka diplomski 2 izborni 22 Produkcija audiovizualnih i multimedijskih projekata diplomski 2 obavezni 23 Produkcija scenskih i izvedbenih umjetnosti diplomski 2 izborni 23 Produkcija scenskih i izvedbenih umjetnosti diplomski 4 izborni * predmet se ne predaje u tom semestru
Legenda
- P - Predavanja