- English
Sadržaj predmeta
Montaža dokumentarnog filma A ( 624-10 )
- Šifra:
- 66958
- Visoko učilište:
- Akademija dramske umjetnosti
- ECTS bodovi:
- 10.0
- Opterećenje:
- 30(MRU) + 90(P) + 60(S)
- Nositelji:
-
red. prof. art. Maja Rodica - Virag, akad.mont.
- Izvođači:
-
red. prof. art. Maja Rodica - Virag, akad.mont. (MRU, P)
nasl. doc. art. Sara Gregorić (P, S)
- Opis predmeta:
- Ciljevi predmeta: Glavni umjetnički kolegij koji: kroz predavanja i projekcije dokumentarnih filmova razvija vještine prepoznavanja i analize dokumentarističkih struktura kao i svladavanje gramatike montaže u dokumentarnom filmu. Kroz rad na montaži složenih dokumentarnih formi usmjerava i razvija individualnu nadarenost studenata. Ulazne kompetencije: Završen preddiplomski studij Montaže ILI Temeljna montažerska znanja koja podrazumijevaju: - poznavanje osnovne filmske terminologije (Teorija filma, Teorija montaže) - poznavanje osnovnih pojmova dramaturgije, estetike, povijesti i teorije filma ( Opća dramaturgija, Teorija filma, Povijest filma,Teorija montaže) - poznavanje rada na računalnom sustavu za montažu (Osnove video tehnologije u postprodukciji) -poznavanje procesa rada u filmskoj postprodukciji (Osnove filmske tehnologije u postprodukciji; Osnove video tehnologije u postprodukciji). Radno iskustvo stečeno sudjelovanjem u umjetničkom studijskom iili izvanstudijskom radu. Pretpostavka nadarenosti i sposobnosti provjerene na prijamnom ispitu za diplomski studij Montaže Ishodi učenja: Student će: - poznavati osnove razvoja dokumentarnog filma kroz povijest - poznavati tridesetak značajnih dokumentarnih ostvarenja iz svjetske produkcije - razumjeti principe korištenja raznolike dokumentarne građe u narativnom strukturiranju cjelovečernjeg dokumentarnog filma - znati u cjelovečernjem dokumentarnom filmu jasno i istinito prezentirati činjenice koristeći različite montažne postupke - moći će odabrati i realizirati montažno-dramaturšku strukturu koja odgovara specifičnoj temi ili umjetničkom izrazu određenog dokumentarnog filma i o tome analitički komunicirati sa suradnicima tijekom procesa njenog stvaranja Sadržaj predmeta: U okviru ovog predmeta studenti upoznaju povijest i razvoj dokumentarnog filma; razvijaju vještine prepoznavanja i analize dokumentarističkih struktura; upoznaju pravila prezentacije činjenica u dokumentarnom filmu kao i specifičnu gramatiku montaže u dokumentarnom filmu. Studenti izrađuju jedan kraći montažni rad iz dokumentarne građe te pišu esej na temu montažne strukture izabranog cjelovečernjeg dokumentarnog filma. 1.- razgovor o kolegiju općenito i pravilima pohađanja nastave - Uvodno predavanje - Filmovi: Nothing but the truth, Kyoka Bastow - Umobolizam i neurobiologija- Kušan 2.- Interpretacija realnosti;dokumentarni realizam i konvencije - Filmovi: The Night Mail Basil Wright, Harry Watt - Kooyanisqatsi Geoffrey Reggio 3. -Tvrdnje i naracija, filmovi o gradovima -Filmovi: Berlin die Sinfonie der Grosstadt, Ruttmann 4. -Film: Čovjek s kino kamerom, Dziga Vertov 5 -O dokumentarističkim načinima izlaganja građe; -Filmovi: The Ax Fight, N.Chagnon i T.Asch The Power of Art CaravagioRothko S.Shama 6.-Ljudi s kamerom: Flaherty i Grierson; -Filmovi: Drifters, John Griersona; BFI - GPO Films 7- Cinema veritedirect cinema free cinema: - Filmovi: Defining the moment cinema verite Peter Wintonick, 8.- Filmovi: Chronigue d un ete, Edgar Morin i Jean Rouch Salesman, Albert i David Maysels 9. -Izbor i podjela materijala za vježbu -Film: ABC Afrika, Abbas Kiarostami -O etnografskom filmu 10.- Filmovi: Nanook sa Sjevera, Robert Flaherty The Story of the Weeping Camel, Byambasuren Davaa, Luigi Falorni 11. - Kompilacijski film - Film: Pad kuće Romanov, Esfir Shub 12. - Film: The Trap, Adam Curtis 13. - Teme dokumentarnih filmova (putopisi, o umjetnosti, muzički...) -Filmovi: Breaking the Ice prva epizoda serije Russia, Jonathan Dimblebya 14.- Filmovi The Power of Art Marc Rothko... - S.Shama Richter, the Enigma, Bruno Monsaingeon Cyanosis, Roksareh Ghaemmaghami 15. - Filmovi When the Road Bends Jasmine Dellal Prelazeći most Fatih Akin Jedan dan u životu Andreja Arsenijeviča Chris Marker 16. - Filmovi March of the Penguins, Luc Jacquet Grizzly Man, Werner Herzog 17. Pregled materijala i transkripata te prihvaćanje ideje za dokumentarnu vježbu 18. Prijava i prihvaćanje tema za pismene radnje - esej - nastavak Tema... - Filmovi: Triumf volj,e Leni Riefenstahl Why We Fight, Eugene Jarecki 19.- Pregled grube montaže studentskih filmova 1x 20.- Pričanje dokumentarnog filma; stvaranje srtuktura - Filmovi: The Thin Blue Line, Errol Morris Usslyszcie moj krzyk, Maciej J. Dryg 21.- Pregled grube montaže studentskih vježbi 2x 22. Manipulacija vremenom, priprema za montažu - Filmovi: Sans Soleil, Cris Markera Roger and me, Michael Moore 23. - Gruba montaža, fina montaža, rješavanje problema, pisanje naracije i offa 24. - Pregled grube montaže studentskih vježbi 3x 25. - Predaja pismenih radnji - Muzika u dokumentarnom filmu, natpisi. 26. - Film: Into the Great Silence, Peter Groening 27. - Pregled fine montaže studentskih vježbi 28. - Razgovor i analiza predanih eseja 29. - Pregled dovršenih montažnih radova 30. - Pregled završenih vježbi sa špicama i dovršenim zvukom Obveze studenata: Redovito pohađanje nastave, izrada montažnog rada propisanog nastavnim planom predmeta, esej na odabranu temu, upoznavanje sa preporučenom literaturom OBAVEZNA LITERATURA 1. Rodica Virag, Maja, 2012, Montažerska čitanka dokumentarnog filma, The Patch Book PREPORUČENA LITERATURA Beattie,Keith , 2004, Documentary Screens, Palgrave Macmillan, odabrana poglavlja McLaine,A.Betsy, 2012, A New History of Documentary Film, Continuum, International Publishing Group, New York, odabrana poglavlja Gaines, M.Jane and Renov, Michael, 1999, Collecting Visible Evidence, University of Minnesota Press, Minneapolis, London Waugh, Thomas, 2011, The Right to Play Oneself-Lokking Back on Documentary Film, University of Minnesota Press, Minneapolis, London Baker, Maxine, 2006, Documentary in the Digital Age, Focal Press, Oxford and Elsevier-Amsterdam, odabrana poglavlja Leyda, Jay, 1964, Films Beget Films - Compilation Films from Propaganda to Drama,George Allen & Unwin Ltd, London - odabrani članci po izboru nastavnice
- Obavezna literatura:
-
1. 1. Rodica Virag, Maja, 2012, Montažerska čitanka dokumentarnog filma, The Patch Book
- Preporučena literatura:
-
2. Beattie,Keith , 2004, Documentary Screens, Palgrave Macmillan, odabrana poglavlja McLaine,A.Betsy, 2012, A New History of Documentary Film, Continuum, International Publishing Group, New York, odabrana poglavlja Gaines, M.Jane and Renov, Michael, 1999, Collecting Visible Evidence, University of Minnesota Press, Minneapolis, London Waugh, Thomas, 2011, The Right to Play Oneself-Lokking Back on Documentary Film, University of Minnesota Press, Minneapolis, London Baker, Maxine, 2006, Documentary in the Digital Age, Focal Press, Oxford and Elsevier-Amsterdam, odabrana poglavlja Leyda, Jay, 1964, Films Beget Films - Compilation Films from Propaganda to Drama,George Allen & Unwin Ltd, London - odabrani članci po izboru nastavnice
- Predmet u nastavnom programu:
-
Šifra studija Naziv studija Razina studija Semestar izvođenja Obavezni/Izborni 9 Montaža diplomski 1 obavezni * predmet se ne predaje u tom semestru
Legenda
- P - Predavanja
- MRU - Mentorski rad u umjetničkom području
- S - Seminar