Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Filmsko i video snimanje I ( A 220-8 )

Šifra:
67261
Visoko učilište:
Akademija dramske umjetnosti
ECTS bodovi:
8.0
Opterećenje:
30(MRU) + 30(P)
Nositelji:

doc. art. Bojan Mrđenović

Izvođači:

doc. art. Bojan Mrđenović (MRU, P)

Opis predmeta:
Ciljevi predmeta: Senzibiliziranje mladih snimatelja za specifičnosti rada na dokumentarnom filmu. Nadogradnja već stečenih znanja i vještina, odnosno priprema studenata za funkcioniranje u profesionalnoj filmskoj i video produkciji, ponajprije dokumentarnoj. Ulazne kompetencije: Položen prijamni ispit za diplomski studij snimanja kao potvrda nadarenosti i ranije usvojenih znanja i vještina. Ishodi učenja: Student će naučiti snimati zahtjevne reportaže, te složenije kraće i duže igrane i dokumentarne forme filmskom i video tehnikom, djelujući unutar uobičajenog filmskog tima. Znati će odabrati potrebnu filmsku, video i rasvjetnu tehniku pogodnu za realizaciju postavljenog zadatka. Razumjeti će i biti u stanju primjeniti temeljne tehnike filmskog i elektroničkog snimanja dokumentarnog filma. Bit će osposobljeni upravljati timom suradnika, te planirati tehničke i ljudske resurse u pripremi i realizaciji zahtjevnih filmskih i video produkcija. Također, studenti će se na ovom kolegiju uz samo snimanje slike, upoznati s temeljima pisanja scenarija, te režije, snimanja zvuka i montaže dokumentarnih filmskih projekata. Time će student biti osposobljen i za samostalno realiziranje jednostavnijih dokumentarnih formi. Sadržaj predmeta: Princip rada temelji se na praktičnim vježbama studenata kroz koje ih vodi predmetni nastavnik. Prije svega, to se odnosi na mentorsko vodstvo i praćenje rada pojedinog studenta na određenom dokumentarnom, odnosno igranom projektu pojedinog studenta režije. Studentima se zadaju i samostalne snimateljske vježbe: I semestar: OSOBNI DOKUMENTARNI PROJEKT - PORTRET. Vježba prikazuje život iili rad izabrane osobe kroz audiovizualno praćenje njenih životnih, profesionalnih i društvenih prilika i prigodnih komunikacija s drugim ljudima, te razgovor s njom. Studenti pod vodstvom nastavnika prolaze sve faze izbora, pripreme i realizacije vježbe. Montaža u suradnji sa studentima montaže. Trajanje vježbe: do 10 min. Tehnika: video, prema dogovoru s nastavnikom. Studenti se upoznaju s povijesnim i aktualnim dokumentarnim strategijama, tehnikama i postupcima proizvodnje, s naglaskom na filmsko i elektroničko snimanje. Na primjeru uspjelih dokumentarnih filmova, analiziraju se primjenjeni postupci i tehnika. 1. Uvodno predavanje, gledanje dokumentarnih filmskih portreta renomiranih filmskih autora, analiza, razgovor i zaključci. 2. Etika u dokumentarnom - gledanje dokumentarnih filmova renomiranih filmskih autora, analiza, razgovor i zaključci. 3. Dokumentarne strategije - interview; kontakt s ljudima; ophođenje; taktično ponašanje; granice obzirnosti - gledanje dokumentarnih filmskih portreta renomiranih filmskih autora, analiza, razgovor i zaključci. 4. Režiranje dokumentarnog filma i režiranje ljudi pred kamerom - gledanje dokumentarnih filmskih portreta renomiranih filmskih autora, analiza, razgovor i zaključci. 5. Pregled najboljih studentskih dokumentarnih snimateljskih radova po izboru studenata nastalih u proteklom periodu, analiza i razgovor o akademskoj dokumentaristčkoj tradiciji. 6. Redatelj dokumentarnog filma i njegov snimatelj, redateljska vizija, dramuturška okosnica, vizualni uzori. 7. Redatelj dokumentarnog filma i njegov snimatelj, projekcija igranog filma domaće ili strane proizvodnje, analiza redateljskog i snimateljskog postupka i razgovor. 8. Zvuk u dokumentarnom filmu, osnovne upute, problemi na snimanju 9. Snimateljski pristup u dokumentarnim snimanjima - snimanje cjeline, ne detalja. 10. Rješavanje snimateljskih problema u dokumentarnim snimanjima - kamera sa stativa vs. kamera iz ruke. 11. Priprema studenta za osobni dokumentarni projekt, razgovor i projekcija izbora iz studentovog sveukupnog snimljenog materijala za vježbu. 12. Priprema studenta za osobni dokumentarni projekt, razgovor i projekcija izbora iz studentovog sveukupnog snimljenog materijala za vježbu. 13. Priprema studenta za osobni dokumentarni projekt, razgovor i projekcija izbora iz studentovog sveukupnog snimljenog materijala za vježbu. 14. Priprema studenta za osobni dokumentarni projekt, razgovor i projekcija izbora iz studentovog sveukupnog snimljenog materijala za vježbu. 15. Priprema studenta za završni ispit, razgovor i pregled novosnimljenog materijala za Osobni dokumentarni projekt. Ovisno o prilikama, dio nastave može se odvijati i kroz prezentacije testiranje kamera i druge snimateljske opreme, gostovanje istaknutih snimatelja i redatelja, posebno dokumentarista, praćenje festivalskih filmova, posjete festivalima i sl.
Obavezna literatura:

1. Obvezna literatura: 1. N. Tanhofer: Filmska fotografija, Filmoteka 16, Zagreb 1981. 2. N. Tanhofer: O boji, ADU i Novi Liber, Zagreb, 2000. 3. E. Midžić: Pokretne slike, filmska kinematografija, Areagrafika, Zagreb, 2007. 4. Kodak Student Program: Student Filmmakers Handbook, Kodak Company

Preporučena literatura:

2. M. Kukuljica: Zaštita i restauracija filmskog gradiva, Hrvatska kinoteka, Zagreb, 2004. ASC: American Cinematographer Film Manual J. Kris Malkiewicz: Cinematography, Van Nostrand Reinhold Company, New York, 1973. Blain Brown: Cinematography, Focal Press, Elsevier Science, Burlinton, USA, 2002. Enes Midžić: O slici pokretnih slika, Areagrafika, Zagreb, 2004.

Predmet u nastavnom programu:
Šifra studija Naziv studija Razina studija Semestar izvođenja Obavezni/Izborni
12 Filmsko i video snimanje diplomski 1 obavezni

* predmet se ne predaje u tom semestru

Legenda

  • P - Predavanja
  • MRU - Mentorski rad u umjetničkom području