- English
Sadržaj predmeta
Montaža zvuka I ( 400-4 )
- Šifra:
- 73547
- Visoko učilište:
- Akademija dramske umjetnosti
- ECTS bodovi:
- 4.0
- Opterećenje:
- 60(P)
- Nositelji:
-
doc. art. Ivan Zelić
red. prof. art. Bernarda Fruk, akad.mont.
- Izvođači:
-
red. prof. art. Bernarda Fruk, akad.mont. (P)
doc. art. Ivan Zelić (P)
nasl. doc. art. Borna Buljević (P)
- Opis predmeta:
- Ciljevi predmeta: Upoznavanje statusa i općih značajki filmskog zvuka, odnosno njegovih elemenata, s posebnim naglaskom na identitet samog zvuka i njegovu sinkronost unutar prizora. Stjecanje praktičnih znanja i vještina potrebnih za rad tijekom montaže zvuka u cilju stvaranja realistično prostorno-vremenske povezanosti zvučne slike unutar prizora. Osposobljavanje studenata za rješavanje osnovnih montažno zvučnih postupaka u realizaciji istovjetnosti ambijenta. Ulazni uvjeti za upis predmeta: Položeni : Montaža IA ( 600 - 8 ), Tehnologija digitalne postprodukcije ( 210 - 4 ) Poznavanje terminologije tradicionalne filmske postprodukcije i digitalne postprodukcije. Poznavanje računalnog sustava za montažu slike u pojmovnom, manipulativnom i praktičnom obliku. Ishodi učenja: Poznavanje i razumijevanje tehnoloških, praktičnih i estetskih načela potrebnih za montažu zvuka i stvaranje prizornog (sinkronog) zvučnog prostora unutar jednostavnije filmske cjeline. Sposobnost artikulacije, objašnjavanja te prenošenje vlastitih ideja i mišljenja studentima iz grupe ili kolegama iz struke. Sposobnost primjene stečenih znanja u analizi i vrednovanju zvučne slike jednostavnijjih filmskih cjelina. Očekivani ishodi učenja: U stvaranju realističnosti prostorno-vremenske povezanosti zvučne slike prizora student će znati, moći i razumijeti: - verbalno izložiti koncept zvučne slike - definirati koji su elementi zvuka potrebni za stvaranje realističnosti prizora - koristiti ADU arhivu šumova i atmosfera - tražiti, odabrati i montirati elemente zvuka koji najviše doprinose razumijevanju prizora - organizirati elemente zvuka po kanalima i grupama, postaviti sve montirane elemente u dinamički skladan odnos i pripremiti za predmiks - primjenjivati osnovne principe montaže zvuka koristeći računalni sustav za montažu Sadržaj predmeta: Tijekom semestra student montira zvučnu sliku na tri vježbe. Prva vježba je zvučna vježba naziva "Situacija" i zadatak je postizanje sinkroniteta unutar prizora pažljivo odabranim i montiranim elementima zvuka. Za vježbu student odabire isječak slike iz filma domaće ili svjetske produkcije u trajanju do 2 minute. Po završetku rada na zvučnoj vježbi student montira zvuk i na dvije vježbe slike koje su rađene u sklopu predmeta Montaža IB. Trajanje rada na svakoj vježbi varira između 4 i 6 tjedana, što ovisi o vrsti materijala i kompleksnosti pojedinog zadatka. 1. tjedan - uvodno predavanje - upoznavanje sa sadržajem predmeta, gledanje filmskih isječaka i upoznavanje sa elementima zvučne slike (šumovi, atmosfere i glazba), upoznavanje sa ADU arhivom šumova i atmosfera te načini traženja i korištenja potrebnih elemenata iz arhive 2. tjedan - prezentacija i odabir filmskog isječka za zvučnu vježbu "SItuacija", izlaganje koncepta zvučne slike 3. tjedan - prezentacija montirane zvučne vježbe, analiza , prijedlozi i sugestije 4. tjedan - prezentacija montirane zvučne vježbe, s korekcijama ili novim varijantama zvučne slike, organizacija elemenata zvuka po kanalima i grupama 5. tjedan - prezentacija zvučne vježbe s korekcijama, dovođenje elemenata zvučne slike u dinamički skladan odnos 6. tjedan - završetak rada i zaključivanje zvučne vježbe 7. tjedan - prezentacija 1. vježbe iz predmeta Montaža IB i izlaganje koncepta zvučne slike 8. tjedan - prezentacija montirane 1. vježbe, analiza i diskusija sa kolegama studentima i nastavnikom 9. tjedan - prezentacija 1. vježbe s korekcijama ili novim varijantama zvučne slike, dovođenje elemenata zvučne slike u dinamički skladan odnos 10. tjedan - prezentacija 1. vježbe i korekcija, priprema za predmiks 11. tjedan - završetak rada i zaključivanje 1. vježbe vježbe 12. tjedan - prezentacija 2. vježbe iz predmeta Montaža IB i izlaganje koncepta 13. tjedan - prezentacija montirane 2. vježbe, analiza i diskusija sa kolegama studentima i nastavnikom 14. tjedan - prezentacija 2. vježbe sa korekcijama ili novim varijantama zvučne slike, dovođenje elemenata zvučne slike u dinamički skladan odnos i priprema za predmiks 15. tjedan - završetak rada i zaključivanje vježbe 2. vježbe Glavni umjetnički predmet predviđa predavanja, umjetničku nastavu -individualnu i grupnu te umjetničku nastavnu produkciju u okviru samog predmeta. Obavzee studenata: Redovito pohađanje nastave, izrada montažnih radova (vježbi) umjetničke nastave koje su propisane nastavnim planom predmeta, aktivno sudjelovanje u usmenim analizama, čitanje propisane literature. Ocjenjivanje rada: Tijekom nastave predmetni nastavnik vrednuje: redovitost izvršenja pojedinih faza realizacije zadataka u kreiranju zvučne slike; samostalnost u realizaciji zvučne slike na svakoj vježbi; motiviranost za isprobavanje različitih rješenja; diskusijsku angažiranost; sposobnost promišljanja i analize svog rada i rada drugih studenata; primjenu teorijskog i stručnog znanja iz propisane literature u realizaciji svojih vježbi; individualni razvoj i napredak studenta tijekom semestra u prije navedenom. Na ispitu student prikazuje vježbe izrađene tijekom semestra pred Povjerenstvom koje vrednuje: - postignutu zanatsku i umjetničku kvalitetu prikazanih radova - razinu završenosti montažnog rada - sposobnost usmenog obrazlaganja primjenjenih montažnih postupaka. Naćin praćenja kvalitete: Rad s malim studentskim grupama u umjetničkoj nastavi glavnog umjetničkog predmeta te ispit pred Povjerenstvom, omogućuju kontinuirano i individualno praćenje napretka svakog studenta tijekom semestra, akademske godine i tijekom studija. Krajem semestra radi se evaluacija predmeta i nastavnika koji izvodi nastavu na predmetu. Podatke o postizanju ishoda učenja i napretka studenata koristit će se za samoevaluaciju i eventualno restrukturiranje nastave, metoda rada i ocjenjivanja studenata. Također, svake akademske godine temeljem održanih ispita, Odsjek montaže radi evaluaciju predmeta i nastavnika koji rade na predmetu te, u skladu sa zaključcima predlaže Akademijskom Vijeću izmjene i dopune studijskog programa, kao i promjene u izvođenju nastave pojedinih predmeta na način da se uvode nove metode rada i ocjenjivanja studenata.
- Obavezna literatura:
-
1. Peterlić, Ante, Osnove teorije filma,2000., Hrvatska sveučilišna naknada (poglavlja: Zvuk, Montaža)
- Preporučena literatura:
-
2. Sider, Larry, School of Sound Lectures, 1998.-2001. "Soundscape"
- Predmet u nastavnom programu:
-
Šifra studija Naziv studija Razina studija Semestar izvođenja Obavezni/Izborni 1 Montaža prijediplomski 2 obavezni * predmet se ne predaje u tom semestru
Legenda
- P - Predavanja