- English
Sadržaj predmeta
Montaža IIIB ( 802-10 )
- Šifra:
- 73591
- Visoko učilište:
- Akademija dramske umjetnosti
- ECTS bodovi:
- 10.0
- Opterećenje:
- 120(P) + 30(S)
- Nositelji:
-
doc. Vladimir Gojun, akad.mont.
- Izvođači:
-
doc. Vladimir Gojun, akad.mont. (P, S)
- Opis predmeta:
- Ciljevi predmeta: Proučavanje montažnih principa i mogućnosti pri strukturiranju složenih igranih cjelina kroz bavljenje konkretnim projekatima(vježbama). Razvijanje vještine planiranja i razrade igranih cjelina složenih montažnih kompozicija koje nisu unaprijed montažno zadane knjigom snimanja.Razvijanje specifičnih vještina u montažnom koncipiranju narativnih i nenarativnih dijelova igranih filmskih formi .Unaprjeđivanje sposobnosti analitičkog komuniciranja o strukturi složene igrane cjeline i procesu njenog stvaranja.Razvijanje stvaralačke maštovitosti i motiviranosti u pronalaženju inovativnih rješenja. Uvjeti za upis: Uvjeti za upis: položeni ili ostvareni ECTS bodovi slijedećih predmeta: Montaža IIIA; Nenarativne strukture u narativnom filmu Znanje i razumijevanje temeljnih pojmova dramaturgije i teorije filma. Znanje i razumijevanje osnovnih karakteristika narativnog i nenarativnog aspekta igranofilmskog izlaganja i njihovih doživljajnjih specifičnosti. Razvijene sposobnosti interpretacije i analize pojedinačnog filma i njegovih ključnih značajki. Poznavanje računalnih programa za montažu slike u pojmovnom, manipulativnom i praktičnom obliku. Razvijene vještine samostalne montažne razrade umjereno složenih igranih filmskih cjelina prema dominatnim obilježjima kadra te sa dijalogom kao nositeljem jasnoće narativnog tijeka. Razvijene vještine analize snimljenog igranog materijala te samoanalize primjenjenih montažnih postupaka unutar dijaloške scene. Ishodi učenja: Znanje i razumijevanje tehnoloških, estetskih i praktičnih načela potrebnih za planiranje, analizu i montažnu izvedbu igranih cjelina koje nisu unaprijed, djelomično ili u cjelini, montažno zadani knjigom snimanja. Sposobnosti i vještine montažnog strukturiranja kratkometražnih igranih cjelina složenih montažnih kompozicija. Sposobnost učinkovitog djelovanja u timskom radu, a s redateljem kao nositeljem igranog filmskog projekta Sadržaj predmeta: 1.tjedan: Uvodno predavanje: sadašnje i prošlo filmsko vrijeme ; osnovni principi diskontinuirane, eliptične i retrospektivne montaže u igranim formama s prostorno-vremenskim odstupanjima od uobičajenog narativnog filmskog izlaganja; faze u procesu montažnog strukturiranja igranih filmskih formi složenih montažnih kompozicija. Sadržaj predmeta. Dodjela sirovog materijala za 1. montažnu vježbu. Zajedničko gledanje i analiza filmova i filmskih isječaka s težištem na osnovna načela i tipove montažne razrade nenarativnih dijelova igrane filmske cjeline. 2.tjedan:Zajedničko gledanje i analiza filmova. 3.tjedan:Studenti pojedinačno prezentiraju koncept za prvu vježbu temeljem napravljenog scenoslijeda odabranih dijelova sirovog materijala te predlažu odgovarajući montažni postupak. Zajednička analiza koncepta s naglaskoma na moguće stilske probleme i predložena rješenja u artikulaciji filmskih retrospekcija ili drugih prostorno-vremenskih pomaka. 4.tjedan: Zajedničko gledanje i analiza sirovog materijala za prvu vježbu svakog studenta: usklađenost koncepta sa potencijalima sirovog materijala; kvantitativni i kvalitativni odnos odabranih narativnih i nenarativnih dijelova; redukcija dramaturški nepotrebnih dijelova scena; problemi glumačkog kontinuiteta u procesu reduciranja većih dijelova scene. 5. i 6.tjedan: Zajedničko gledanje grubog reza prve vježbe svakog studenta. Analiza montažne strukture:problemi i moguća rješenja u izvedbi globalnog montažnog strukturiranja. 7. i 8.tjedan: Zajedničko gledanje finog reza prve vježbe svakog studenta. Analiza montažne strukture:problemi i moguća rješenja u izvedbi globalnog i lokalnog montažnog strukturiranja. Završetak rada na prvoj montažnoj vježbi. 9. tjedan:Dodjela sirovog materijala za 2. montažnu vježbu. Zajedničko gledanje i analiza arhiviskih filmova. 10 .tjedan: Studenti pojedinačno prezentiraju koncept za drugu vježbu temeljem napravljenog scenoslijeda odabranih dijelova sirovog materijala te predlažu odgovarajući montažni postupak. Zajednička analiza koncepta s naglaskoma na moguće stilske probleme i predložena rješenja u artikulaciji filmskih retrospekcija ili drugih prostorno-vremenskih pomaka. 11.tjedan: Zajedničko gledanje i analiza sirovog materijala za drugu vježbu svakog studenta: usklađenost koncepta sa potencijalima sirovog materijala; kvalitativni odnos odabranih narativnih i nenarativnih dijelova; redukcija dramaturški nepotrebnih dijelova scena; problemi glumačkog kontinuiteta u procesu reduciranja većih dijelova scene. 12.i 13.tjedan: Zajedničko gledanje grubog reza druge vježbe svakog studenta. Analiza montažne strukture:problemi i moguća rješenja u izvedbi globalnog montažnog strukturiranja. 14. i 15. tjedan: Zajedničko gledanje finog reza druge vježbe svakog studenta. Analiza montažne strukture:problemi i moguća rješenja u izvedbi globalnog i lokalnog montažnog strukturiranja. Završetak rada na drugoj montažnoj vježbi. Tijekom cijelog semestra: mentorski nadzor montaže kratkih igranih filmova koje studenti montaže rade sa studentima filmske režije u sklopu umjetničke nastavne produkcije preddiplomskog studija filmske i televizijske režije. Ocjenjivanje i vrednovanje rada na kolegiju: Tijekom nastave predmetni nastavnik vrjednuje:redovitost izvršenja montažnih radova; samostalnost u koncipiranju i realizaciji montažnih zadataka; motiviranost za isprobavanje različitih montažnih rješenja; sposobnost generiranja i realiziranja kreativnih ideja i rješenja; sposobnost primjene odgovarajućih montažnih postupaka prema zamislima i uputama ostalih studenata i nastavnika; diskusijsku angažiranost te razinu artikulacijskih sposobnosti; sposobnost kritičkog promišljanja i evaluiranja svog rada i rada drugih studenata; primjenu teorijskog i stručnog znanja iz propisane literature u realizaciji montažnih zadataka;individualni razvoj i napredak studenta tijekom semestra u gore navedenom Na ispitu student prikazuje vježbe izrađene tijekom semestra pred Povjerenstvom koje vrjednuje:postignutu zanatsku, tehničku i umjetničku kvalitetu prikazanih radova; razinu završnosti montažnog rada; sposobnost usmenog obrazlaganja primjenjenih montažnih postupaka Naćini praćenja kvalitete: Rad s malim studentskim grupama u umjetničkoj nastavi glavnog umjetničkog predmeta te komisijski ispiti omogućavaju kontinuirano i individualno praćenje napretka svakog studenta tijekom akademske godine i kroz studij. Svake akademske godine, a temeljem održanih komisijskih ispita, Odsjek montaže radi evaluaciju predmeta i nastavnika koji rade na predmetu te , u skladu sa zaključcima, predlaže Akademijskom Vijeću izmjene i dopune studijskog programa te promjene u izvođenju nastave pojedinih predmeta na način da se uvode nove metode rada i ocjenjivanja studenata. Kvaliteta i uspješnost nastavnog programa predmeta ocjenjuje se prema uspješnosti studenta u realizaciji njegovih radova u umjetničko nastavnoj produkciji glavnog umjetničkog predmeta te primjeni stečenih znanja i vještina u timskom radu sa studentima Odsjeka filmske i televizijske režije.Javno prikazivanje studentskih radova u zemlji i inozemstvu te njihova javna valorizacija dodatni su korektiv u procjeni programa. Nastavnici montaže prate rad bivših studentata i u njihovom javnom profesionalnom djelovanju unutar malobrojne filmske zajednice koja vrlo brzo daje povratne informacije o znanjima i vještinama svakog pojedinca.
- Obavezna literatura:
-
1. 1.Turković, Hrvoje, Funkcija stilističkih otklona u Hrvatski filmski ljetopis, br. 24/ 2000, str. 129-131. 2.Peterlić, Ante, Pojam i struktura filmskog vremena, Zagreb: Školska knjiga, 1976. 3.Plazewski, Jerzy /Plaževski, Ježi/, Jezik filma I, Beograd: Institut za film, 1972, poglavlja XV-XVIII, str.155-185., Plazewski, Jerzy /Plaževski, Ježi/, Jezik filma I I, Beograd: Institut za film, 1972, poglavlja XXVI-XXVIII, str. 29-59. 4.Bordwell, David, O povijesti filmskog stila, Zagreb: Hrvatski filmski savez, 2005, poglavlje Radikaliziranje forme, str.112-123. 5.Pavlinić, Vjeran, Realnost irealnog u Hrvatski filmski ljetopis, br. 33/ 2003, str. 191-202
- Preduvjeti za upis predmeta:
Montaža IIIA ( 703-10 ) (položen)
- Predmet u nastavnom programu:
-
Šifra studija Naziv studija Razina studija Semestar izvođenja Obavezni/Izborni 1 Montaža prijediplomski 6 obavezni * predmet se ne predaje u tom semestru
Legenda
- P - Predavanja
- S - Seminar