Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Repertoar u produkciji suvremenog kazališta ( 202-5 )

Šifra:
77756
Visoko učilište:
Akademija dramske umjetnosti
ECTS bodovi:
5.0
Opterećenje:
30(P) + 30(S)
Nositelji:

red. prof. dr. sc. Snježana Banović

nasl. doc. Romana Brajša

Izvođači:

nasl. doc. Romana Brajša (S)

red. prof. dr. sc. Snježana Banović (P)

Opis predmeta:
Ciljevi predmeta: stjecanje temeljnih znanja o vođenju i organiziranju umjetničkog repertoara u javnim i privatnim kazalištima i festivalima Ulazne kompetencije: položeni svi kolegiji kazališnog usmjerenja na V. semestru BA studija Produkcije Ishodi učenja: 1. usvajanje osnovnih znanja o umjetničkom karakteru pojedinih tipova repertoara 2. stjecanje temeljnih znanja o dominantnim modelima repertoarnih kazališta u svijetu i u nas 3. usvajanje metoda o izradi različitih vidova repertoara s obzirom na tip, vrstu i veličinu kazališta 4. učenje komponiranja repertoara prema financijskim mogućnostima izabranog kazališta 5.povezivanje sustava umjetničkih ansambala sa zahtjevima suvremenog repertoara Sadržaj predmeta: 1.Uvodno predavanje: Upoznavanje s kolegijem, plan rada tijekom semestra: predavanja i podjela seminarskih tema. 2.Nastanak i razvoj repertoara u kazalištu: Grčka, Rim i Sednji vijek 3.Razvoj repertoarnih kazališta: Nastanak i razvoj repertoara u kazalištima renesanse i baroka: trupe i stvaranje repertoara za ekonomsku elitu, puk i ciljanu publiku: Engleska, Francuska i Njemačka. Revolucionarni i postrevolucionarni repertoari 4 Star sistem i repertoari: Stvaranje repertoara za glumačke zvijezde anglosaksonski model unutar građanske kazališne kulture 19. stoljeća 5.Repertoar i novi društveni odnosi 19. stoljeća: Tipični modeli repertoarnih kazališta u različitim društvima Europe 19. stoljeća nacionalna kazališta u borbi za nacionalnu nezavisnost 6. XX. stoljeće i nove repertoarne politike: Tipični modeli repertoarnih politika: pojava visokih autorskihredateljskih estetika kao nositelja repertoara u kazalištima 20. stoljeća. 7.Repertoari u YU i hrvatskim kazalištima: Primjeri pomaka u repertoarima jugoslavenskih repertoarnih kazališta nakon II. Svjetskog rata stvaranje novih društvenih odnosa i novih repertoarnih kazališta i festivala 8.Hrvatska repertoarna kazališta od 1991. - danas: Tipični primjeri repertoarne politike u našim kazalištima od domovinskog rata do danas, ovisnost o političkim i ekonomskim elitama gubitak repertoarnih profila u tradicionalnim institucijama 9.Nacionalna kazališta i repertoari: Problemi kreiranja repertoara u nacionalnim kazalištima u Hrvatskoj. Neki primjeri repertoarne prakse u europskim sredinama. Nedostatak strategije i nedostatak profilirane repertoarne slike. 10.Dramska kazališta i repertoari: Klasični dramski repertoar vs. suvremeni dramski repertoar: kako profilirati repertoar prema ansamblu pojedinog kazališta. Publika i kritika kao (ne)važan segment repertoarne piramide. 11.Kazališta za djecu i repertoari: Tradicija i novi trendovi. Djeca i mladi kao potencijal za budućnost. Kazalište kao škola vs. kazalište kao estetski okvir za profiliranje svjetonazora. 12.Repertoari u zvanistitucionalnim kazalištima: Financijska nesigurnost u profiliranju repertoara. Nezavisna scena u Hrvatskoj primjeri. Potreba za društveno-kritičkim propitivanjem i eksperimentom u izvedbi. 13.Operni i plesni repertoari: Tradicionalne forme u novim financijsko-estetskim okvirima. Suvremeni izričaji u glazbenom kazalištu. Problemi repertoara opernih kuća u Europi i Hrvatskoj. 14.Repertoarna politika danas u Hrvatskoj kako do promjena? Ravnatelji kazališta izgubljeni u repertoarnom kaosu. Redatelji kao generatori repertoara. Loši i dobri primjeri. 15.Zaključno predavanje: Rekapitulacija gradiva i dogovor za ispite. Prezentacija i ocijenjivanje seminarskih radova. Obveze studenata: Redovita prisutnost na predavanjima i zalaganje na diskusijama nakon predavanja.Obavezan je odlazak u kazalište najmanje 2X tjedno. Obavezan je i jedan seminarski rad na izabranu temu. Obvezna literatura: 1. Frances H. Jewett; The Repertory Theatre Idea, BiblioLife, London, 2009. 2. Siegfried Melchinger; Povijest političkog kazališta, GZH, 1971. 3. Branko Gavella; Hrvatsko glumište analiza nastajanja njegovog stila, GZH, 1982. 4. John Russell Brown; What is Theatre? An introduction and Exploration, Focal Press, Boston, Oxford, 1997. 5. Twentieth-Century Thatre, A sourcebook; Routlege, London NY, 1995. 6. Percival Presland Howe; The Repertory Theatre: A Record A Criticism, Kennerley, New York, 1911. 7. Preporučena literatura: .The World encyclopedia of Contemporary theatre; Routlege, London NY, 2000. Marvin Carlson; Kazališne teorije I, II, III, Hrvatski centar ITI, Zagreb, 1996. 4. Slobodan Šnajder; Radosna apokalipsa, Prometej, Zagreb, 2006. 5. Jasen Boko; Zapisi iz kazališnog (su)mraka, Književni krug, Split, 2007. V. Lončar; Publika u kazalištu za djecu, 3940, ITI, Zagreb 2009. D. Lukić; Cijeli svijet su publike, Kazalište 3940, ITI, Zagreb 2009. I. Šimić, Kazalište participacije - kazalište sudjelovanja publike u predstavi, Kazalište 3940, ITI, Zagreb 2009.
Obavezna literatura:

1. 1. Frances H. Jewett : The Repertory Theatre Idea, BiblioLife, London, 2009. 2. Siegfried Melchinger: Povijest političkog kazališta, GZH, 1971. 3. Branko Gavella: Hrvatsko glumište ? analiza nastajanja njegovog stila, GZH, 1982. 4. John Russell Brown: What is Theatre? An introduction and Exploration, Focal Press, Boston, Oxford, 1997. 5. Twentieth-Century Thatre, A sourcebook, Routlege, London & NY, 1995.

Preporučena literatura:

2. 1.The World encyclopedia of Contemporary theatre, Routlege, London & NY, 2000. 2. Percival Presland Howe : The Repertory Theatre: A Record & a Criticism, Kennerley, New York, 1911. 3. Marvin Carlson: Kazališne teorije I, II, III, Hrvatski centar ITI, Zagreb, 1996. 4. Slobodan Šnajder: Radosna apokalipsa, Prometej, Zagreb, 2006. 5. Jasen Boko: Zapisi iz kazališnog (su)mraka, Književni krug, Split, 2007.

Preduvjeti za polaganje predmeta:

Marketing u kazalištu ( 202-4 ) (položen)

Predmet u nastavnom programu:
Šifra studija Naziv studija Razina studija Semestar izvođenja Obavezni/Izborni
6 Produkcija prijediplomski 6 obavezni

* predmet se ne predaje u tom semestru

Legenda

  • P - Predavanja
  • S - Seminar