Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Filmsko pismo I ( A 200-2 )

Šifra:
88128
Visoko učilište:
Akademija dramske umjetnosti
ECTS bodovi:
2.0
Opterećenje:
30(P)
Nositelji:

red. prof. art. Mate Matišić, dipl.iur.

Izvođači:

red. prof. art. Mate Matišić, dipl.iur. (P)

Opis predmeta:
Ciljevi predmeta: Osnovno razumijevanje dramaturgije scenarija i usvajanje metodologije gradnje filmske priče s početne točke subjektalika i situacijefunkcije. Otvaranje prema vlastitom iskustvu kao potencijalnoj scenarističkoj građi. Ulazne kompetencije: Ishodi učenja: Student će moći: -razumijeti osnovne pojmova koji se koriste u analizi scenarija -pravilno formatirati scenarij; - napisati sinopsis - izabrati i napisati karakterizaciju dobrog filmskog lika( vježbe LIK- SITUACIJA) - izabrati i napisati dobru filmsku situaciju ( SITUACIJA- LIK) - sažeti filmsku priču u log line . Sadržaj predmeta: 1. Uvod Upoznavanje s nastavnim programom, zadacima, načinom vrednovanja i ocjenjivanja studentova rada. Model zajedničke dramaturška analize radova kolega kroz analizu nekolicine scenarija s prijamnih ispita. 2. Osnovni pojmovi i formatiranje scenarija Pojmovi: motiv, tema, fabula, siže, metafora, metonimija, sinopsis, log-line. Prepoznavanje navedenih pojmova u filmskim primjerima. Primjeri pravilno formatiranog scenarija i optimalne forme didaskalija. 3. Vježba Autobiografija (5-6 str.)Sekvenca utemeljena na autobiografskim dogaajima koji su, prema studentovu mišljenju, imali ključni značaj za formiranje njegovenjezine ličnosti. Čitanje i zajednička analiza vježbi. 4 Vježba Autobiografija Čitanje i zajednička analiza vježbi. 5. Analiza scenarija Vježba sažimanja Zajednička analiza jednog realiziranog scenarija, baziranog na autobiografskom materijalu. Vježba sažimanja nekolicine filmskih priča u sinopsis. 6. Pripreme za vježbu Od lika prema priči (5-6 str.) Svaki student detektira osobu iz svog direktnog ili indirektnog iskustva (literatura, mediji i dr.) prema kojoj bi se mogao oblikovati središnji filmski lik srednjemetražnog ili dugometražnog filma. Karakteristike dobrog filmskog lika. 7. Vježba Od lika prema priči Od prikupljenog faktografskogbiografskog materijala student piše sažetu karakterizaciju lika, te njegovunjezinu fikcionalnu biografiju. Kroz zajedničku seminarsku diskusiju razvijaju se ključne situacije vezane uz središnji lik, a paralelno i ostali likovi i potencijalne točke zapleta. 8. Vježba Od lika prema priči Čitanje i zajednička analiza vježbi. 9. Vježba Od lika prema priči Čitanje i zajednička analiza vježbi. 10. Analiza scenarija Vježba sažimanja Zajednička analiza jednog realiziranog scenarija, baziranog na likovima (character driven). Vježba sažimanja nekolicine filmskih priča u sinopsis. 11. Pripreme za vježbu Od situacije prema priči (5-6 str.) Student detektira situacije iz svog neposrednog iskustva koje imaju filmsko-gradbeni potencijal. Karakteristike dobre ishodišnecentralne filmske situacije. 12. Vježba Od situacije prema priči Kroz zajedničku seminarsku diskusiju razvijaju se i ulančavaju scene i likovi vezani uz središnjuishodišnu situaciju. Pisanje sinopsisa baziranog na izabranim likovima ili film.situaciji. 13. Vježba Od situacije prema priči Čitanje i zajednička analiza vježbi. 14. Vježba Od situacije prema priči Čitanje i zajednička analiza vježbi. 15. Analiza scenarija Zajednička analiza jednog realiziranog scenarija, baziranog na situaciji i zapletu (plot driven). Obveze studenata: redovito pohađanje nastve, pisanje vježbi i seminarskih radova Obvezna literatura: 1. Robert McKee: Story Substance, Structure, Style, and the Principles of Screenwriting Lew Hunter: Scenarij 434 Lajos Egri: The Art of Dramatic Writing Pet klasičnih i suvremenih scenarija (1 zadani i 4 po vlastitom izboru) Časopisi: The Film Comment; Sight and Sound; Hrvatski filmski ljetopis Preporučena literatura:
Predmet u nastavnom programu:
Šifra studija Naziv studija Razina studija Semestar izvođenja Obavezni/Izborni
6 Produkcija prijediplomski 1 obavezni

* predmet se ne predaje u tom semestru

Legenda

  • P - Predavanja