Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Izvedba, internet i društveni mediji

Šifra:
118656
Visoko učilište:
Akademija dramske umjetnosti
ECTS bodovi:
3.0
Opterećenje:
30(P)
Nositelji:

doc. dr. sc. Una Bauer

Izvođači:

doc. dr. sc. Una Bauer (P)

Opis predmeta:
Ciljevi predmeta: Tema kolegija je odnos izvedbenih praksi i specifičnih modusa socijalizacije do kojih dolazi u kontekstu društvenih medija. Središnje je pitanje: kako online komunikacija utječe na društvene odnose i na mogućnosti, strategije i taktike stvaranja umjetničkih djela, te online izvedbu identiteta. Kolegij će upoznati studente s aktualnim raspravama o online komunikaciji, strukturi interneta, logici funkcioniranja društvenih mreža i blogova u odnosu prema pojmu izvedbe. Također će upoznati studente sa kritičkom literaturom koja tematizira online konstrukciju identiteta i uzorke socijabilnosti na društvenim mrežama te se kritički pozabaviti uvriježenim konceptima kao što je onaj o slobodnom internetu i neograničenim mogućnostima participacije. Kolegij će kritički razmotriti odnose ekonomske moći i distribucije na internetu, promotriti karakteristike digitalnih okruženja u vezi s organizacijom naracije te se pozabaviti specifičnostima digitalnog pričanja priče. Na praktičnim vježbama pratit ćemo razvoj dramskog lika u online komunikaciji (socijalne mreže, komentari na blogovima): koje kategorije definiraju identitet online dramskog lika? Kako se stvara dramski lik? Pozabavit ćemo se primjerima umjetničkih izvedbi koje koristi društvene mreže kao svoj medij. Ulazne kompetencije: Ulazne kompetencije studenata obuhvaćaju vladanje osnovnim pojmovima izvedbenih studija, književnosti, sociologije i filozofije. Poželjno bi bilo barem osnovno iskustvo u sudjelovanju na socijalnim mrežama, iako poznavanje teorije novih medija nije nužno. Posebno je bitno da student pokazuje interes za interdisciplinaran pristup temi, za kontekst i širu sliku, otvorenost novim konceptima, zainteresiranost za kritičko preispitivanje uvriježenih koncepata i sposobnost komparativne analize. Nastava će se odvijati kroz predavanja, rasprave o pojmovima i konceptima i praktični rad na razvoju dramskog lika putem socijalnih mreža. Ishodi učenja: Poznavanje temeljnih aktualnih rasprava o statusu interneta, društvenih medija i izvedbe Upoznavanje teorijskih pristupa za promišljanje distribucije moći na internetu i specifičnosti digitalnih okruženja Ovladavanje narativnim tehnikama u digitalnom kontekstu, specifično u kontekstu umreženih javnosti (networked publics) Upoznavanje s umjetničkom proizvodnjom u polju društvenih mreža. Sadržaj predmeta: Uvod. Upoznavanje s nastavnim programom, zadacima, kriterijima za evaluaciju studentskih radova. Pregled literature. Povijesni kontekst razvoja informacijskog doba. Sistemi za prikupljanje, transformaciju, organizaciju i komunikaciju informacija iz 18. i ranog 19. st. ključ za razumijevanje sadašnjih informacijskih sistema. Upoznavanje s temeljnim pojmovima organizacije i distribucije moći na internetu: long tail (dugi rep), Bose-Eisenstein condensation, scale free network vs. winner-takes-it-all network, Page Rank, concept of fitness, echo chamber. Specifičnosti digitalnih okruženja u kontekstu tradicionalnih narativnih formi. Strukture digitalne organizacije naracije: kako funkcionira digitalno pričanje priče? Dramaturgija i retorika videoigrica. Usporedba dizajna sučelja i dramske strukture uz pomoć Freytagove analize. Dramska satisfakcija participatornih narativa. Kritička analiza slobode na internetu, konzumenta kao suradnika (cognitive surplus), odnosa ekonomske moći i digitalnog svijeta Osnove medijatizirane interakcije, strukture socijabilnosti na društvenim mrežama. Konstrukcija sebstva u okružju novih medija. Identitet organiziran i prezentiran kroz društvene mreže. Usporedba s Goffmanovom analizom. Rasprava o digitalnom radu, upoznavanje s teoretskim konceptima kao što su ekonomija pažnje, društveni kapital, slobodni rad, igrorad (play labour or playbour), društvena tvornica, prosumers (prozumenti: proizvođači-konzumenti) Kritičke kategorije teorije o blogovima, povijesni razvoj komentara: Geert Lovink, Jodi Dean Dramski lik na društvenoj mreži Analiza umjetničkih radova koji koriste društvene mreže: eksperiment sa Queen Mary University of London Analiza umjetničkih radova koji se realiziraju putem online, interakcije, sms-a ili mobilnog telefona Performativnost s onu stranu antropološkog centralizma: u interakciji ljudi, instrumenata, algoritama i mašina na pozornici Završna rasprava o kolegiju Obveze studenata:
Obavezna literatura:

1. Obvezna literatura: 1. Baym, Nancy, Personal Connections in the Digital Age (Polity, 2010) 2. Causey, Matthew, Theatre and Performance in Digital Culture: From Simulation to Embeddedness (Routledge, 2006) 3. Laurel, Brenda, Computers as Theatre (Addison-Wesley Professional, 1991) 4. Lovink, Geert, Networks Without a Cause: A Critique of Social Media (Polity, 2012) 5. Murray, Janet H., Hamlet on the Holodeck: The Future of Narrative in Cyberspace, (The Free Press, 1997) 6. Paparcharisi, Zizi, A Networked Self: Identity, Community, and Culture on Social Network Sites (Routledge, 2011) Turkle, Sherry, Life on the Screen: Identity in the Age of the Internet (Simon Schuster, 1997)

Preporučena literatura:

2. -

3. Benkler, Yochai, The Wealth of Networks: How Social Production Transforms Markets and Freedom (Yale University Press, 2006) Bishop, Claire, Artificial Heels: Participatory Art and the Politics of Spectatorship, (Verso, 2012) Bogost, Ian, How to Do Things with Videogames (University of Minessota Press, 2011) Bogost, Ian, Persuasive Games: The Expressive Power of Videogames (MIT Press, 2010) Certau, Michel de, The Practice of Everyday Life (University of California Press, 2011) Dean, Jodi, Blog Theory: Feedback and Capture in the Circuits of Drive (Polity, 2010) Galloway, Alexander R. i Thacker, Eugene, The Exploit: A Theory of Networks (University of Minnesota Press, 2007) Galloway, Alexander R., The Interface Effect (Polity, 2012) Gergen, Kenneth J., An Invitation to Social Construction (Sage Publications, 2009) Gergen, Kenneth J., The Saturated Self: Dilemmas Of Identity in Contemporary Life (Basic Books, 2000) Headrick, Daniel R., When Information Came of Age: Technologies of Knowledge in the Age of Reason and Revolution, 1700-1850 (Oxford University Press, 2002) Jenkins, Henry, Convergence Culture: Where Old and New Media Collide (NYU Press, 2006) Jenkins, Henry, Ford, Sam i Green, Joshua, Spreadable Media: Creating Value and Meaning in a Networked Culture (NYU Press, 2013) Kadushin, Charles, Understanding Social Networks: Theories, Concepts and Findings (Oxford University Press, 2011) Laurel, Brenda, Computers as Theatre (Addison-Wesley Professional, 1991) Lessig, Lawrence, Free Culture: The Nature and Future of Creativity (Penguin Books, 2005) Lovink, Geert, Zero Comments: Blogging and Critical Internet Culture (Routledge, 2007) Manovich, Lev, The Language of New Media (MIT Press, 2001) McChesney, Robert W., Digital Disconnect: How Capitalism is Turning the Internet Against Democracy (New Press, 2013) Paparcharisi, Zizi, A Networked Self: Identity, Community, and Culture on Social Network Sites (Routledge, 2011) Salter, Chris, Entangled: Technology and the Transformation of Performance (MIT Press 2010) Scholz, Trebor, Digital Labor: The Internet as Playground and Factory (Routledge, 2012) Shirky, Clay, Cognitive Surplus: How Technology Makes Consumers into Collaborators (Penguin Books, 2011) Wardrip-Fruin, Noah i Harrigan, Pat, First Person: New Media as Story, Performance, and Game (MIT Press, 2004) Wardrip-Fruin, Noah i Montfort, Nick, The New Media Reader (MIT Press, 2003) Wark, McKenzie, Telesthesia: Communication, Culture and Class (Polity, 2012)

Predmet u nastavnom programu:
Šifra studija Naziv studija Razina studija Semestar izvođenja Obavezni/Izborni
3 Filmska i televizijska režija prijediplomski 2 izborni
15 Igrani film diplomski 2 izborni
17 Kazališna režija i radiofonija diplomski 2 izborni
23 Produkcija scenskih i izvedbenih umjetnosti diplomski 2 izborni
25 Filmska dramaturgija diplomski 2 izborni
26 Dramaturgija izvedbe diplomski 2 izborni
33 Dramsko pismo i filmsko pismo diplomski 2 izborni
34 Kazališna dramaturgija diplomski 2 izborni
40 Scenografija diplomski 2 izborni
41 Kostimografija diplomski 2 izborni
3 Filmska i televizijska režija prijediplomski 4 izborni
6 Produkcija prijediplomski 4 izborni
7 Dramaturgija prijediplomski 4 izborni
15 Igrani film diplomski 4 izborni
16 Dokumentarni film diplomski 4 izborni
17 Kazališna režija i radiofonija diplomski 4 izborni
22 Produkcija audiovizualnih i multimedijskih projekata diplomski 4 izborni
23 Produkcija scenskih i izvedbenih umjetnosti diplomski 4 izborni
25 Filmska dramaturgija diplomski 4 izborni
26 Dramaturgija izvedbe diplomski 4 izborni
33 Dramsko pismo i filmsko pismo diplomski 4 izborni
34 Kazališna dramaturgija diplomski 4 izborni
2 Snimanje prijediplomski 6 izborni
4 Kazališna režija i radiofonija prijediplomski 6 izborni
7 Dramaturgija prijediplomski 6 izborni

* predmet se ne predaje u tom semestru

Legenda

  • P - Predavanja