- English
Sadržaj predmeta
Financiranje u medijima (200 - 2)
- Šifra:
- 187992
- Visoko učilište:
- Akademija dramske umjetnosti
- ECTS bodovi:
- 2.0
- Opterećenje:
- 30(P)
- Nositelji:
-
nasl. doc. art. Morana Ikić Komljenović
- Izvođači:
-
nasl. doc. art. Morana Ikić Komljenović (P)
- Opis predmeta:
- CILJEVI PREDMETA: Temeljni je cilj kolegija upoznavanje studenata s osnovama financiranja kao i specifičnim oblicima i zakonitostima financiranja u medijima. Studenti će moći primijeniti interdisciplinarni pristup financiranju medijskih projekata, osobito audiovizualnih djela kao dugometražnog igranog filma, složenih televizijskih dramskih djela i sl. Također će znati izvore financiranja, koprodukcije, potpore, sponzore, donacije te ugovaranje i vrste ugovora kao i načine zatvaranja financijske konstrukcije i financijski tok. Studenti će znati i koje su zakonske i financijske obveze filmskog producenta pravne osobe - producentske kuće i fizičke osobe te vrste rizika, kako ih izračunati te kako ih svladati. Ukazati će se na važnost razumijevanja i primjene elemenata marketinškog spleta koji se odnose na financiranje SADRŽAJ PREDMETA: Uvodno predavanje. Izlaganje nastavnog plana. Glavni pojmovi u financiranju. 2. - Od razvoja do distribucije i festivala - strategije, taktika, programiranje i planiranje financijskih ciljeva. 3. - Poslovno okružje producenta fizičke i/ili pravne osobe s naglaskom na financije i projektno poslovanje. 4. - Ekonomika projekta. Oportunitetni trošak, financijska poluga, granič stopa prinosa, indeks profitabilnosti, interna stopa prinosa 5. - Dvojna priroda tržišta produkcije i krajnje potrošnje filmova. Ulazna i/ili izlazna istraživanja i analiza. 6. - Analiza konkurencije, životni ciklus proizvoda i poduzeć Financijski elementi natječa i/ili javni poziva (tendera). Dokumentacija za nadmetanje (Tender Documents). Obveznici javne nabave, objave, postupci nabave, uvjeti ponuđača, tehnič dokumentacija, garancije i sl. 7. - Rizik i diverzifikacija rizika, krize u produkciji. Sličsti i razlike u financiranju filmske i televizijske produkcije. 8. - Financijski aspekt ugovora za; (su)proizvodnju, nabavu, otkupu, pre-sale, distribuciju, prikazivanje, međrodno prikazivanje, s prodajnim agentom, prava na remake i dr. Scenario rizika. 9. - Sponzorski aranžmani i donacije, medijsko pokroviteljstvo, interna i eksterna komunikacija. 10 - Financijski pristup tehnikama i načima smještanja proizvoda i/ili usluga (product placement) u film. Portfolio. 11 - Financijska elementi u sustavu javnih potpora, nacionalni, regionalni, lokalni. 12 - Gledanost filma kao element financija. Prihodi i podjela prihoda. 13 - Novči tok i obrači. Sastavljanje novčog toka av djela. Solventnost i likvidnost. Banke, posudbe, krediti, kamate, garancije. Sistemski i nesistemski rizik. Beta - indeks sistemskog rizika. 14 - Rizici produkcije. Faktori rizika; viša sila, nepredviđ okolnosti, smanjen priliv sredstava, poremeć tok gotovog novca itd. Financijski stupanj rizika producenta. Rizik i neizvjesnost. 15 - Zaključ predavanje - rekapitulacija kolegija i priprema za ispitni rad. (Stres, faktor koji utječe na produkciju. Stresni podražaj, fizič i psihološki stresori, reakcije, poremeći, burn-out sindrom OBAVEZE STUDENATA: redovito pohađati predavanja, aktivno praćenje nastave, izaći na ispit OCJENJIVANJE I VREDNOVANJE RADA STUDENATA: Studenti polažu usmeni ispit od minimalno pet pitanja iz gradiva obrađenog tijekom semestra. Pri donošenju konačne ocjene vrednuje se redovito pohađanje nastave kao i angažman studenta tijekom predavanja te aktivno praćenja nastave.
- Obavezna literatura:
-
Vedran Mihletić (2008): Kreativna produkcija
- Preporučena literatura:
-
2. Schuyler M. Moore (2011). The Biz: The Basic Business, Legal and Financial Aspects of the Film Industry. Silman-James Press. Baumgarten, P.A., Farber, D.C. and M.Fleischer (2004). Producing, Financing and Distributing Film: A Comprehensive Legal and Business Guide. New York, NY: Limelight Editions. John W. Cones (1998). 43 Ways To Finance Your Feature Film: A Comprehensive Analysis Of Film Finance. Southern Ilinois University Press. Maureen A.R.: Producer to producer, Michael Wiese Productions, Studio City, CA, 2010. Stradling, L.: Production management for tv and film, A&C Black Publishers Limited, London, 2010. Mintas, Lj., H.: Pravno okruženjeje poslovanja , Mate, Zagreb, 2010.
- Ishodi učenja:
1. Studenti će moći objasniti temeljne osnove financiranja i specifične oblike i zakonitosti financiranja audiovizualnih i/ili medijskih projekata. Znati izvore i načine financiranja i sufinanciranja AV i/ili medijskog projekata. Upoznati će načine apliciranja na razne filmske fondove s naglaskom na plan financiranja te financijski rizik. Napraviti novčani tok. Primijeniti samostalno financijsko praćenje prihoda i rashode AV i/ili medijskih projekata.
- Predmet u nastavnom programu:
-
Šifra studija Naziv studija Razina studija Semestar izvođenja Obavezni/Izborni 22 Produkcija audiovizualnih i multimedijskih projekata diplomski 3 izborni 23 Produkcija scenskih i izvedbenih umjetnosti diplomski 3 izborni 6 Produkcija prijediplomski 5 obavezni * predmet se ne predaje u tom semestru
Legenda
- P - Predavanja