Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Dihotomije suvremenog dokumentarnog filma (200-2)

Šifra:
248818
Visoko učilište:
Akademija dramske umjetnosti
ECTS bodovi:
2.0
Opterećenje:
30(P)
Nositelji:

red. prof. art. Nenad Puhovski, akad. red.

Izvođači:

red. prof. art. Nenad Puhovski, akad. red. (P)

Opis predmeta:
Ciljevi predmeta: Premetom se studenti upoznaju s dihotomijskim razmatranjem pojmova, razvoja, izazova pa i kontroverzi suvremenog dokumentarnog filma. Ishodi učenja: - posjeduje temeljni uvid i znanja o filmu - upoznat je sa stvaralačkim postupcima u području filmske i tv režije - poznaje umjetnička načela stvaralačkih postupaka Očekivani ishodi učenja: - obogatiti spektar autorskog interesa - identificirati širi spektar načina dokumentiranja stvarnosti - preispitati osobnu motivaciju za bavljenje dokumentarnim filmom - uspostaviti djelatni odnos između spektra suvremenih dokumentarističkih oblika i vlastitog autorskog izričaja - unaprijediti razumijevanje bogatstva formi i oblika suvremenog dokumentarnog filma Uvjeti za upis: Upisana 2. BA studija 1.Uvodna sesija. Razgovor o osnovnim povijesnim epohama razvoja dokumentarnog filma, razumijevanju pojedinih pojmova kao i osobnim iskustvima gledanja, 2.Aktivistički ili istraživački dokumentarac. Pojavom Michaela Moora početkom stoljeća, oživljen je interes za aktivistički film/video koji datira iz šezdesetih i koji polazi od, više-manje, unaprijed zacrtanih stavova koje film samo "dokazuje". Nasuprot tomu, istraživački dox bi trebao zaključivati na kraju, kao rezultat autorovog rada. 3.Antropološki ili kolonijalni dokumentarac. Premda se antropološki, odnosno etnografski dokumentarac smatraju jednim od izvorišta dokumentarnog filma uopće, suvremeni pristup tom žanru često kritizira "kolonijalističku" prirodu "zapadnjačkog" pristupa "primitivnim" društvima, kao i njegova suvremena rodna i rasna obilježja 4.Arhivski ili Found footage dokumentarac. Ova tema bi se bavila ne samo odnosom klasičnog i autorskog pristupa arhivskom materijalu, već i pojmom "Found footage" koji je nešto širi a danas se često upotrebljava 5.Autobiografski ili biografski dokumentarac. Klasični biografski dokumentarni film, kao svojevrsno "objektivističko" prezentiranje nečijeg "lika i djela", danas je u velikoj mjeri nadopunjen osobnim, intimnim pa i ispovjednim filmovima koji okreću kameru prema autoru i negiraju tezu da se "dokumentarac dešava nekom drugom". Obveze studenata: Redovito aktivno pohađanje nastave (maksimalno 3 izostanka), gledanje filmskih primjera, aktivno sudjelovanje u analizi prikazanih primjera Naćini praćenja kvalitete: - interna anketa Odsjeka FTV režije - Sveučilišna anketa - Usmena međusobna evaluacija studenta i nastavnika tijekom predavanja
Predmet u nastavnom programu:
Šifra studija Naziv studija Razina studija Semestar izvođenja Obavezni/Izborni
9 Montaža diplomski 2 izborni
10 Oblikovanje zvuka diplomski 2 izborni
12 Filmsko i video snimanje diplomski 2 izborni
13 Oblikovanje svjetla diplomski 2 izborni
15 Igrani film diplomski 2 izborni
16 Dokumentarni film diplomski 2 izborni
22 Produkcija audiovizualnih i multimedijskih projekata diplomski 2 izborni
23 Produkcija scenskih i izvedbenih umjetnosti diplomski 2 izborni
32 Fotografija diplomski 2 izborni
3 Filmska i televizijska režija prijediplomski 4 izborni
6 Produkcija prijediplomski 4 izborni
9 Montaža diplomski 4 izborni
12 Filmsko i video snimanje diplomski 4 izborni
13 Oblikovanje svjetla diplomski 4 izborni
15 Igrani film diplomski 4 izborni
16 Dokumentarni film diplomski 4 izborni
22 Produkcija audiovizualnih i multimedijskih projekata diplomski 4 izborni
23 Produkcija scenskih i izvedbenih umjetnosti diplomski 4 izborni
32 Fotografija diplomski 4 izborni
3 Filmska i televizijska režija prijediplomski 6 izborni

* predmet se ne predaje u tom semestru

Legenda

  • P - Predavanja