Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Osnove kazališne produkcije ( 202-4 )

Šifra:
61386
Visoko učilište:
Akademija dramske umjetnosti
ECTS bodovi:
4.0
Opterećenje:
30(P) + 30(S)
Nositelji:

izv. prof. dr. sc. human. Ana Letunić

nasl. doc. Romana Brajša

Izvođači:

nasl. doc. Romana Brajša (P)

izv. prof. dr. sc. human. Ana Letunić (P)

Karla Abramović Medvešek (S)

Opis predmeta:
Ciljevi kolegija: Ovaj kolegij ima za cilj osposobiti studente za usvajanje temeljnih znanja o kazališnoj produkciji i o postojeć kazališnim modelima u Hrvatskoj. Studenti će steći okvirno poznavanje svih segmenata produkcije kazališne predstave i upoznati se s osnovnim elementima toga procesa (planiranje, organizacija, ustroj, financiranje i marketing). Tijekom seminara studenti će usvojiti pravila izrade produkcijske analize, pravila akademskog pisanja i služenja s literaturom, uz obavezu redovitog praćenja tekuće kazališne produkcije. kao uvod u praktične poslove kazališne produkcije, studenti će sudjelovati u organizaciji Reviej drasmkih tekstova studenata dramaturgije Akademije dramske umjetnosti. Obaveze: Redovitost i praćenje nastave, domaći radovi, seminarski rad+ prezentacija, redoviti odlazak u kazalište PREDAVANJA 1.Uvodno predavanje (nastava, seminar, raspored, rokovi, studentske obaveze) 2.Osnovni elementi kazališne produkcije 3.Organizacija kazališne djelatnosti i produkcijski modeli hrvatskog kazališta 4.Financijsko planiranje u javnim i privatnim kazalištima - izrada financijskih planova u izvedbenim umjetnostima 5.Osnove strateškog i operativnog planiranja u izvedbenim umjetnosti 6.Uvod u hrvatsku kazališnu legislativu 7.Kazališna produkcija i tržište. Razlike između javnog i nezavisnog kazališta s obzirom na poziciju kazališnog producenta. 8.Kazališne publike. Razvoj publike kao kombinacija umjetničkih, edukativnih i komunikacijskih aktivnosti. 9.Osnove marketinga i odnosa s javnostima u kazalištu Seminarske cjeline: 1. Organizacija festivala DeSADU. Poslovi izvršne produkcije u festivalskoj organizaciji. 2. Akademsko pisanje. Osnove pisanja znanstvenih i stručnih radova. 3. Produkcijska analiza kazališne predstave. Analiza umjetničkih, tehničkih i administrativnih elemenata pojedine kazališne produkcije. 4. Analiza recepcije kazališne predstave kod publike i kritike. 5. Produkcijske analize kazališta i kazališnog okruženja 6. Radni posjet kazalištu - producentu, tehničkom direktoru, rukovoditelju marketinga i prodaje 7.Rad s literaturom (Knjižnica ADU) 8. Radni posjet kazališnom arhivu 9.Upravljanje osobnim vremenom i prezentacijske vještine Studenti su obvezni svaki tjedan pogledati jednu kazališnu predstavu i svakoga tjedna napisati produkcijsku analizu (500 riječi +- 50 riječi) U sklopu seminara, studenti sudjeluju u organizaciji Revije dramskih tekstova studenata Dramaturgije Akademije dramske umjetnosti te izrađuju cjelovitu produkcijsku studiju kazališne predstave (20.000 znakova), koju prezentiraju na posljednjem predavanju. LITERATURA: Produkcija i marketing u kazalištu, Zagreb,Lukić, D.,Hrvatski centar ITI,2009. Kazališna tranzicija u Hrvatskoj (poglavlje o zakonodavstvu), Lončar, v., 2013 Hrvatsko kazališno nazivlje, Škavić, Đ. Hrvatski ITI centar Unesco, 1999 Dopunska literatura: dramski/glazbeni predlošci svih izabranih/zadanih izvedbi.
Obavezna literatura:

Lukić, D. (2009): Produkcija i marketing u kazalištu, Zagreb

Lončar, V. (2013): Kazališna tranzicija u Hrvatskoj (poglavlje o zakonodavstvu)

Škavić, Đ. (1999): Hrvatsko kazališno nazivlje

Preporučena literatura:

4. dramski/glazbeni predlošci svih izabranih/zadanih izvedbi.

Predmet u nastavnom programu:
Šifra studija Naziv studija Razina studija Semestar izvođenja Obavezni/Izborni
6 Produkcija prijediplomski 1 obavezni
17 Kazališna režija i radiofonija diplomski 1 izborni
23 Produkcija scenskih i izvedbenih umjetnosti diplomski 1 izborni

* predmet se ne predaje u tom semestru

Legenda

  • P - Predavanja
  • S - Seminar