Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Marketing u kazalištu ( 202-4 )

Šifra:
66898
Visoko učilište:
Akademija dramske umjetnosti
ECTS bodovi:
4.0
Opterećenje:
30(P) + 30(S)
Nositelji:

red. prof. dr. sc. Snježana Banović

Izvođači:

red. prof. dr. sc. Snježana Banović (P)

Karla Abramović Medvešek (P, S)

Opis predmeta:
Ciljevi predmeta: glavni predmet struke kojemu je cilj upoznati studente s osnovnim istraživanjima kazališnog tržišta i kazališnog okruženja, kao i temeljnim teorijskim pretpostavkama i praktičnim iskustvima primjene marketinga u kazalištu. Polazeći od svjetskih iskustava i dostignuća, kolegij nastoji primijeniti poznate svjetske modele na hrvatsku kazališnu praksu, osvijestiti tranzicijske posebnosti i konkretne hrvatske probleme, kao i sagledati odnose kazališta i njegovog tržišta s pozicije kazališnoga producenta. Oslonjen na temeljnu literaturu i razmatranje najučinkovitijih iskustava u teoriji i praksi, kolegij upućuje buduće kazališne producente u problematiku primjene marketinga u kazalištu i važnosti razmatranja marketinških pristupa u odnosu na kazališne posebnosti i konkretno kazališno okruženje. Ulazne kompetencije: položen kolegij 77753 Producent u hrvatskoj kazališnoj praksi XX stoljeća B (200-3) Ishodi učenja: Nakon učenja student/ica će znati/moći - planirati marketinšku kampanju za kazališni projekt, izabrati odgovarajuća sredstva marketinga za različite kazališne projekte, razlikovati učinke pojedinih medijskih kanala marketinga, razviti vlastiti koncept marketinga za konkretne projekte, analizirati učinke marketinških aktivnosti, zaključiti koji su načini marketinga najprikladniji konkretnom projektu Struktura nastave A) Predavanja Niže su navedene nastavne cjeline i glavne koje će biti obrađene na nastavi. 1) Uvod u marketing Šira slika marketinga. Ključni marketinški koncepti. B2B vs B2C koncepti u izvedbenim umjetnostima. Potrošačka perspektiva - kazališni gledatelj kao potrošač Kompetitivnost i konkurencija u kazalištu. Diferencijacija. Upravljanje kazališnim brendom. Sadržaj u marketingu. 2) Marketing i odnosi s javnostima u kazalištu Što je kulturni proizvod? Što je marketing umjetnosti? Suvremeni odnosi s javnostima u kulturi. Odnos marketinga i PR-a. Ciljane publike u kazalištu. Tipovi gledatelja i vrste kupaca. Kazališno tržište kroz ponudu i potražnju. Kreiranje idealne kazališne publike (buyer personas). CRM u kazalištu. 3) Upravljanje prodajom Prodaja i marketing u kazalištu Prodaja i funckionalni, ekonomski i psihološki benefiti. Strategije definiranja cijene. Ključ pokazatelji uspjeha (KPI) i prodajni procesi. Upravljanje ključnim kupcima. Prodaja u kazalištu. Evaluacija prodaje (sales management audit). 4) Medijsko okruženje i marketinški alati - svakodnevica kazališnog marketinga Marketinški mix - 4P / 7P / 8P. Analiza medijskog okruženja u Hrvatskoj - radio, TV, internet. Odnos medija prema kulturi, odnosi s medijima. Konvencionalni i inovativni pristupi marketingu. ATL, BTL, TTL kanali. Oglašavanje. 5) Mrežni marketinški kanali Internet i kazalište. Društvene mreže i servisi. Internetske stranice. Kreiranje i upravljanje sadržajem. Kazalište za generacije X Y Z. 6) Kreiranje marketinške strategije u kazalištima što čini strategiju i čemu ona služi? SWOT, PESTLE, PAEI, SMART analiza u marketinške svrhe. BCG analiza. Ciljevi, aktivnosti, rezultati i učinci u marketinškoj strategiji. Vizualne komunikacije. Evaluacija. Marketinška strategija za javno kazalište. Marketinška strategija za nezavisni kazališni projekt. Marketinška strategija za festival 7) Kreiranje imidža i upravljanje reputacijom u kulturi što čini imidž? Analiza reputacija javnih kazališta. Krizno komuniciranje. Odnos reputacije i prodaje, imidža i marketinga. Kreiranje osobnog imidža. B) Seminari 1) Radni posjeti odjelima marketinga gradskih kazališta (3 termina) i nezavisnog kazališta 2) Analiza marketinškog upravljanja u hrvatskim kazalištima i usporedba s inozemnim kazalištem Obveze studenata: Redovno pohađanje nastave i seminara. Svakoga tjedna studenti trebaju pogledati jednu predstavu i napisati kratki osvrt s marketinškog aspekta (preporuča se SWOT analiza) i donijeti na sljedeće predavanje. Studenti izrađuju seminarski pisani rad - godišnji marketinški plan za odabrano kazalište. Način ocjenjivanja: Uvjet za izlazak na ispit jest redovno pohađanje nastave i dovršen seminarski rad predan na posljednjem terminu nastave kolegija Marketing u kazalištu u semestru. Studenti ispit mogu položiti na kraju semestra (integralno) ili u obliku 2 kolokvija. Prvi kolokvij polaže se krajem studenoga, a drugi kolokvij na prvom ispitnom roku. Studenti koji su položili prvi kolokvij, a ne pristupe drugom kolokviju, trebaju polagati cijeli ispit na sljedećem ispitnom roku.
Obavezna literatura:

1. 1. Lukić, D. (2009): Produkcija i marketing scenskih umjetnosti, Zagreb , Hrvatski centar ITI (3. poglavlje), 2. Pavičić J., Alfirević N., Aleksić Lj. (2006).: Marketing i menadžment u kulturi i umjetnosti, Zagreb , Masmedia, , 3. Bernstein, S. J. (2007): Arts marketing Insights, San Francisco, John Willey Sons Inc. 4. Lukić, D. (2010) Kazalište u svom okruženju, Knjiga 1, Kazališni identiteti, Laykam International, Zagreb (3. dio)

Preporučena literatura:

2. Preporučena literatura: Kotler, P. i Scheff, J. (1997): Standing Room Only, Strategies for Marketing the Performing Arts, Boston , Harvard Business School Press, Walker-Kuhne, D. (2005) Invitation to the Party Building Bridges to the Arts, Culture and Community, New York, Theatre Communication Group Diggle, K. (1976): Arts marketing, London ,Rhinegold Publishing Ltd., , 1976. Meler,M. (2003): Neprofitni marketing, Osijek , Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku,

3. PRIRUČNICI, RJEČNICI Kotler,P.(2004): Marketinška znanja od A do Z, Zagreb , Binoza Press, , Rocco, F. (1993.): Rječnik marketinga, Zagreb ,Masmedia, Armstrong, G. i Kotler, P.(1987) : Marketing: An Introduction, Englewood Cliffs Pretnece Hall, Peithman, S. i Offen, N. (ur.) (1999.): Guide to Getting and Keeping Your Audience, Porthsmouth , Heinemann, Peithman, S. i Offen, N. (ur.) (1999): Guide to Publicity, Porthsmouth , Heinemann, 1999.

Predmet u nastavnom programu:
Šifra studija Naziv studija Razina studija Semestar izvođenja Obavezni/Izborni
17 Kazališna režija i radiofonija diplomski 1 izborni
6 Produkcija prijediplomski 5 obavezni

* predmet se ne predaje u tom semestru

Legenda

  • P - Predavanja
  • S - Seminar