Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Filmska kritika ( 101-2 )

Šifra:
66966
Visoko učilište:
Akademija dramske umjetnosti
ECTS bodovi:
2.0
Opterećenje:
15(P) + 15(S)
Izvođači:
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta: Razvijanje razumijevanja filma i tumačenja filmskog djela iz različitih perspektiva; kritičko i spisateljsko komuniciranje vlastitog doživljaja, razumijevanja, tumačenja i procjene filme. Razvijanje i provjera spisateljsko-interpretativnih sposobnosti studenata. Ulazne kompetencije: Završen preddiplomski studij Ishodi učenja: 1. Poznavanje i uporaba osnovne kritičke terminologije i njihova primjena u kritičkoj interpretaciji filma; 2. Prepoznavanje glavnih trendova u filmskoj kritici; 3. Umijeće artikulacije i retoričke regulacije vlastitog doživljaja filma u novinskoj kritici i interpretativnom eseju; 4. Interpretacija filma primjenom različitih kritičkih pristupa Sadržaj predmeta: 1. UVOD u metodologiju i ciljeve nastave. Upoznavanje s pojmom kritike (općenito), ciljevima filmske kritike te vrstama kritičkih institucija (novinarska, esejistička, akademska. 2. Filmska kritika kao evaluacija (po Carrollu) i interpretacija (po Bordwellu); predmet kritike kao interpretacije; tvorba i razine značenja (referencijalno, eksplicitno, implicitno i simptomatsko), strukturiranje značenja 3. Osnovni elementi tvorbe filma kao mogući nositelji značenja; temeljne kategorije i teme u analizi filmskog teksta i pisanju kritičkog teksta (priča, naracija, točka gledišta, mizanscena i realizam, kompozicija slike, montaža, zvuk itd.) i njihova hijerarhizacija s obzirom na rod i vrstu filma koji se interpretira. 4. Vježba: zajedničko gledanje kratkog filma i pokušaj usmene primjene kritičkih procedura (opis filma, razjašnjenje, klasifikacija, kontekstualizacija, analiza, interpretacija, procjena) 5. Interpretacija kao retorika; uporaba retoričkih taktika primjerenih različitim kritičkim institucijama; opća mjesta u interpretativnoj retorici; priprema za samostalno pisanje filmske kritike filma po vlastitom izboru 6. Zajednička analiza prve samostalne pismene vježbe: novinske kritike filma po vlastitom izboru; sadržajna, strukturalna i stilskog jezična analiza teksta. 7. Pregled temeljnih kritičarskih pristupa i mogućnosti njihove primjene; formalistička kritika i pitanja strukture i stila; kako povezati formalna svojstva filma s njegovom temom; formalistička kritika između ejzenštejnovskog i bazinovskog poimanja filma; mizanscenska kritika kao primjer formalističke kritike; mizanscena i pitanja realizma. 8. Autorska kritika kao primjer eksplikacijske kritike; lociranje pojave u povijesti filma, žarišna pitanja i ciljevi; odnos prema ontološkim teorijama filma i pitanju realizma; kritičarsko-časopisne grupacije, varijacije i mutacije autorske kritike; kanon redatelja i kanonski tekstovi autorističkog pristupa; mogućnost primjene autorske kritike u praksi. 9. Žanrovska kritika: rani problemi žanrovske kritike; žanr i autorstvo; žanr i simptomatska interpretacija filma; utjecaj strukturalističke teorije i metode na žanrovsku kritiku. 10. Interpretacija zajednički gledanog filma: definiranje temeproblema filma, nalaženje prikladnog konteksta i žarišta interpretacije. Rasprava o mogućnostima primjene određenih kritičkih pristupa, njihovo sučeljavanje ili kombiniranje. Strukturiran 11. Analiza i ocjenjivanje druge vježbe (proširene recenzijeeseja) : analiza prikladnosti izabranog kritičkog pristupa, argumentacije, strukture i stilsko-retoričkih elemenata teksta. je i razvijanje interpretacije. 12. Semiotika i interpretacija filma. 13. Simptomatska kritika filma i pitanje ideoloških značenja filma. 14. Simptomatska kritika i suvremene teorijske discipline: psihoanaliza, feministička kritika, queer interpretacije. 15, Zaključne upute i pripreme za pisanje interpretativnog eseja; evaluacija kolegija. Obveze studenata: Redovito pohađanje nastave, čitanje i interpretacija zadanih kritičkih tekstova i kanonskih eseja, sudjelovanje u skupnim diskusijama i analizama filmova i interpretativnihkritičkih tekstova, pisanje radova:2 kritike i jedan interpretativni esej.
Obavezna literatura:

1. Obvezna literatura: 1. Andre Bazin, 1967, Šta je film? I-IV, prev. I. Pavlović, Beograd, institut za film 2. David Bordwell, 1989, Making Meaning: Inference and Rhetoric in the Interpretation of Cinema, Cambridge, London: Harvard University Press 3. Ante Peterlić, 2002, Studije o 9 filmova, Zagreb: Hrvatski filmski savez 4. Vladimir Vuković, 1992, Imitacija života, Zagreb: Septima, Mladost

Preporučena literatura:

2. Izbor kanonskih eseja, teorijskih tekstova i filmskih kritika iz raznih antologija filmske kritike i drugih izvora David Bordwell, Kristin Thompson, Film Art: An Introduction, 3rd ed.; McGraw Hill Higher Education. 2009 Pam Cook, The Cinema Book, 2007, London: British Film Institute

Predmet u nastavnom programu:
Šifra studija Naziv studija Razina studija Semestar izvođenja Obavezni/Izborni
9 Montaža diplomski 2 izborni *
2 Snimanje prijediplomski 6 izborni *

* predmet se ne predaje u tom semestru

Legenda

  • P - Predavanja
  • S - Seminar