Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Kulturni menadžment u turbulentnim uvjetima ( 200-4 )

Šifra:
67399
Visoko učilište:
Akademija dramske umjetnosti
ECTS bodovi:
4.0
Opterećenje:
30(P)
Nositelji:

izv. prof. dr. sc. human. Ana Letunić

Izvođači:

izv. prof. dr. sc. human. Ana Letunić (P)

Opis predmeta:
Ciljevi predmeta: - upoznavanje studenata s osnovama kulturne politike, upravljanja u kulturi i organizacije kulturnih djelatnosti - obrazlaganje razvoja kulturnog menadžmenta od šezdesetih do danas te razvoja uloge kulturnog menadžera/producenta/kustosa u izvedbenim umjetnostima - razrada elemenata kulturnog menadžmenta po pojedinim sektorskim podjelama u području umjetnosti i kulture - razrada pojedinih aspekata kulturnog menadžmenta kao što je razvoj ljudskih potencijala, intersektorska suradnja, projektna evaluacija, razvoj publike, interkulturni odnosi i medijacija - kritičko razmatranje kulturnopolitičkih trendova te međusobnih odnosa umjetnosti, kulture i menadžmenta - razmatranje fenomena samoorganizacije, kolektivnosti, kontekstualnog pristupa u upravljanju umjetničkim organizacijama i društvenog zaokreta u suvremenim izvedbenim praksama SADRŽAJ PREDMETA: 1. Uvodno predavanje. Teorijske osnove menadžmenta kulture i umjetnosti. Definicije i filozofije kulture, menadžmenta i kulturnog menadžmenta. (Chong, Dragičević-Šešić; Dragojević, hagoort, Seteu, Williamns). 2.Povijesni razvoj kulturnog menadžmenta od šezdesetih do danas. Razvoj uloge kulturnog menadžera-producenta-kustosa u izvedbenim umjetnostima. Razlike Zapadna i Jugoistočna Europa. 3.Kulturne promjene; globalizacija, transkulturni tokovi, kreativni kapital, društvo znanja, ekonomija doživljaja (Appadurai, Bauman, Meinhof, Virno). 4. Smisao i svrha menadžmenta kulture - distinkcija kulturnog menadžmenta i poslovnog menadžmenta; neprofitni i profitni menadžment u kulturi (Voesgen, Dragičević-Šešić ; Dragojević). 5. Menadžment sustava kulture i umjetnosti (makro, mezo i mikro); Analiza sociopolitičkog konteksta menadžmenta umjetnosti; analiza situacija i uočavanje kljulčnih problema upravljanja kulturom u tranziciji. 6. Promjene u kulturnom menadžmentu od devedesetih do danas u Jugoistočnoj Europi. Razvoj civilnog sektora u kulturi i umjetnosti. Kulturne politike "odozdo" 7. Osnovni modeli kulturnog djelovanja. Kulturni difuzionizam, kulturni funkcionalizam, kulturni merkantilizam. 8. Instrumenti i mjere kulturne politike. Planiranje, legislativa i financiranje. Strateške dileme u kulturnoj politici (Matarasso, Landry). 9. Pristupi kulturnoj raznolikosti. Multikulturalizam, interkulturalizam, transkulturalizam, plurikulturalizam ili kulturni pluralizam. 10.Tipovi organizacijskih kultura. Menadžment ljudskih resursa. 11. Razvoj publike kao prioritet kulturnog menadžmenta. Metodologije istraživanja publike 12. Menadžment ustanova i umjetničkih organizacija sa naglaskom na inovativne produkcijske modele 13.Participativno upravljanje u kulturi kao inovativan model. Nacionalni primjeri civilno-javnih partnerstava u kulturi 14.Instrumentalizacija kulture i vrijednost umjetnosti (Holden). Uloga kulturnog menadžera ovisno o orijentiranosti prema sociokulturnoj vrijednosti ili profitu. 15. Prekarijat, samoorganizacija, kolektivnost, kontekstualni pristup i društveni zaokret u suvremenim izvedbenim praksama. Ulazne kompetencije: Položen kolegij Izgradnja kapaciteta, organizacijski razvoj i strateško planiranje u kulturi OBAVEZNA LITERTATURA: Dragojević, Sanjin; Dragićević Šešić, Milena. Umjetnički menadžment u turbulentnim vremenima. Zagreb, Jesenski i Turk, 2008 Dragojević, Sanjin, Žiljak, Tihomir (ur.) Organizacijski razvoj i strateško planiranje: grad Zagreb. Pučko otvoreno učilište, Zagreb 2009 Hagoort, Giep. Art management, entrepreneurial style. Eburn, Utrecht School of Arts, Utrecht,2000. Lukić, Darko. Produkcija i marketing scenskih umjetnosti. Hrvatski centar ITI-Unesco, biblioteka Mansioni, Zagreb 2006. DOPUNSKA LITERATURA: Bauman, Zygmund (2000) Liquid Modernity, Blackwell Publishers, USA. Bishop, Claire (2006) The Social Turn: Collaboration and Its Discontents. Artforum, pp. 179- 185. Gielen, Pascal (2005) Art and social value regimes. Current Sociology 53, no. 5. pp 789- 806. curating Performing Arts (2011) Frakcija 55, Centre for Drama Arts, Zagreb
Obavezna literatura:

1. Obvezna literatura: 1. Dragojević, Sanjin; Dragićević Šešić, Milena. Umjetnički menadžment u turbulentnim vremenima. Zagreb, Jesenski i Turk, 2008. 2. Dragojević, Sanjin, Žiljak, Tihomir (ur.) Organizacijski razvoj i strateško planiranje: grad Zagreb. Pučko otvoreno učilište, Zagreb 2009. Preporučena literatura: Dragičević Šešić Milena; Stojković, Branimir. Kultura, menadžment, animacija, marketing. Clio, Beograd, 2004. Hagoort, Giep. Art management, entrepreneurial style. Eburn, Utrecht School of Arts, Utrecht,2000. Lukić, Darko. Produkcija i marketing scenskih umjetnosti. Hrvatski centar ITI-Unesco, biblioteka Mansioni, Zagreb 2006.

Predmet u nastavnom programu:
Šifra studija Naziv studija Razina studija Semestar izvođenja Obavezni/Izborni
23 Produkcija scenskih i izvedbenih umjetnosti diplomski 3 obavezni

* predmet se ne predaje u tom semestru

Legenda

  • P - Predavanja