- English
Sadržaj predmeta
Fotografija i umjetnička praksa od 1960-ih do danas B ( 200-2 )
- Šifra:
- 77842
- Visoko učilište:
- Akademija dramske umjetnosti
- ECTS bodovi:
- 2.0
- Opterećenje:
- 30(P)
- Nositelji:
-
nasl. doc. dr. sc. Iva Prosoli Stojkovska
- Izvođači:
-
nasl. doc. dr. sc. Iva Prosoli Stojkovska (P)
- Opis predmeta:
- Ciljevi predmeta: Upoznavanje s različitim načinima primjene fotografije u okviru različitih tema kroz razdoblje od 1960. do danas. Samostalna interpretacija na osnovu svladanih tema. Ulazne kompetencije: Položen ispit iz predmeta Fotografija i umjetnička praksa od 1960ih do danas I Ishodi učenja: 1. Poznavanje različitih žanrova u fotografiji od 1960-ih do danas 2. Prepoznavanje specifičnosti autorskih opusa u fotografiji od 1960-ih do danas 3. Samostalna interpretacija obrađenih tema 4. Samostalna obrada odabrane teme i sposobnost njezinog izlaganja Sadržaj predmeta: 1.Pejzaž u fotografiji 1.dioAkademsko slikarstvo pejzaža. Povijest žanra. Roger Fenton, Timothy O Sullivan, William Henry Jackson. Edward Weston.Robert Adams, Nova topografija. Martin Paar, Lewis Baltz. 2.Pejzaž u fotografiji - 2.dioRobert Smithson. Robert Flick Mare Milin.Guy Moreton, Karina Nimmerfall. Aleksandra Vajd Edward Butynsky, Yao Lu. (narativni element)Ana Opalić, Sandra Vitaljić (pejzaž i identitet) 3.Fotografija gradova uliceGrad u slikarstvu 30-ih. Alfred Stieglitz, Wegge, Berenice Abbot,...Louis Faurer (boja), William Kline Michael Spano.Gabriele Basilico, Thomas Struth, Andreas Gursky, Gabriele Orozco.Boris Cvjetanović. Petar Dabac. 4.Portretna fotografija 1. dio Dagerotipijski portret. Felix Nadar. Alfred Stieglitz. Bill Brandt. Diane Arbus Roger Ballen. Robert Mapplethorpe Nan Goldin.Rineke Dijkstra. Wolfgang Tillmans. 5.Portretna fotografija 2. dio .Thomas Ruff, Tina Barney Valerie Belin, Amy Elkins, Cindy Sherman (pitanje identiteta)Barbara Klemm Luigi Gariglo (pitanje osobne i javne povijesti) Clegg i Guttmann (usporedba instalacija i fotografija, odnos prema tradicionolanom portretu) Ivan Posavec, Boris Cvjetanović. Darije Petković (pitanje političkog identiteta, odnos prema ideologiji) 6.Fotografski dnevnici. Nobuyoshi Araki, Seiichi Furuya, Nan Goldin. Wolfgang Tillmanns,Petar Dabac. Arhiv. Chrtistian Boltansky. 7.Tijelo u fotografiji. Rana erotska dagerotipija. Alfred Stieglitz. David Seymour. Edward Weston.Cindy Shermann, (seksualni identitet odnos prema ženskom tijelu) Robert Mappelthorpe, Mio Vesović. (odnos prema muškom tijelu)Bečki akcionisti, Tom Gotovac (tijelo kao ready made), Dieter Appelt, Zlatko Kopljar (propitivanje identiteta) 8. Tijelo i smrt. Post mortem fotografija. Sally Man. Katarzyna Korzyra. Hannah Wilke. Sandy Puc. Miyako Ishiuchi. Brioni Campbell. 9.-11. Studentska izlaganja 12.-15. Posjet aktualnim izložbama Obveze studenata: Redovito pohađanje nastave, sudjelovanje na nastavi, odlazak na izložbe, pisanje seminarskog rada (cca 10 kartica teksta), samostalno predstavljanje teme brađene u seminarskom radu u obliku predavanja od cca 30 min
- Obavezna literatura:
-
1. Obvezna literatura: 1. Skripta sastavljena od sljedeće literarature: 1. Edward Lucie-Smith, Vizualne umjetnosti dvadesetog stoljeća, Zagreb, 2003. (8-10 poglavlje) 2. Edward Lucie-Smith, Umjetnost danas, Ljubljana, 1978. (poglavlja: Pop-art u Americi i Hiperrealizam) 3. Alexander Alberro, Blake Stimson (ur.), Conceptual art: a critical anthology, MIT, 1999. (tekstovi: Sol Lewitt, Paragraphs on conceptual art i Sentences on conceptual art; Joseph Kosuth, Art after philosophy) 4. Graham Clark, The Photograph, Oxford, NY, 1997. (poglavlje: The Photograph Manipulated) 5. Miles Orvell, American Photography, Oxford, NY, 1997. (poglavlja: The postmodern world of images i Media imagery as found art) 6. Jeff Wall, Vancouver Art Gallery (tekstovi: Judith Mastai, Jeff Wall 1990; Robert Linsley, Jeff Wall: The Storyteller;) i Jeff Wall, Intervju Friedrich Tietjen, Camera Austria, 822003) 7. Burkhard Riemschneider (ur.), Wolfgang Tillmans, Taschen, 2002. (tekst: David Deitscher, Lost and found) 8. Marijan Susovski (ur.), Nova umjetnička praksa 1966-78, katalog izložbe, Zagreb, 1978. (tekstovi: Davor Matičević, Uvod i Zagrebački krug; Nena Baljković, Braco Dimitrijević, Goran Trbuljak, Grupa šestorice autora; Marijan Susovski, Inovacije u hrvatskoj umjetnosti sedamdesetih godina) 9. Grupa šestorice autora, katalog izložbe, 1998. (tekstovi: Marijan Susovski, Sedamdesete godine i Grupa šestorice autora; Mladen Lučić, Grupa šestorice autora i fotografija) 10. Aleksandar Battista Ilić, Diana Nenadić (ur.), Tomislav Gotovac, monografija, Zagreb, 2003. (tekstovi: Pojedinačna mitologija Tomislava Gotovca; Sve je to movie, razgovor s Tomislavom Gotovcem) 11. Branka Stpančić, Goran Trbuljak, Zagreb, 1996. 2. Sandra Križić Roban, Na drugi pogled, Zagreb, 2010.
- Preporučena literatura:
-
2. Popis dopunske literature sastavlja se posebno za svakog studenta na temelju teme odabrane za seminarski rad
- Preduvjeti za upis predmeta:
Fotografija i umjetnička praksa od 1960-ih do danas A ( 200-2 ) (položen)
- Predmet u nastavnom programu:
-
Šifra studija Naziv studija Razina studija Semestar izvođenja Obavezni/Izborni 9 Montaža diplomski 2 izborni 10 Oblikovanje zvuka diplomski 2 izborni 12 Filmsko i video snimanje diplomski 2 izborni 13 Oblikovanje svjetla diplomski 2 izborni 15 Igrani film diplomski 2 izborni 16 Dokumentarni film diplomski 2 izborni 23 Produkcija scenskih i izvedbenih umjetnosti diplomski 2 izborni 32 Fotografija diplomski 2 obavezni 33 Dramsko pismo i filmsko pismo diplomski 2 izborni 9 Montaža diplomski 4 izborni 10 Oblikovanje zvuka diplomski 4 izborni 12 Filmsko i video snimanje diplomski 4 izborni 13 Oblikovanje svjetla diplomski 4 izborni 15 Igrani film diplomski 4 izborni 16 Dokumentarni film diplomski 4 izborni 23 Produkcija scenskih i izvedbenih umjetnosti diplomski 4 izborni 25 Filmska dramaturgija diplomski 4 izborni 26 Dramaturgija izvedbe diplomski 4 izborni 33 Dramsko pismo i filmsko pismo diplomski 4 izborni 34 Kazališna dramaturgija diplomski 4 izborni * predmet se ne predaje u tom semestru
Legenda
- P - Predavanja