Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Menadžment kazališnih festivala ( 202-5 )

Šifra:
77888
Visoko učilište:
Akademija dramske umjetnosti
ECTS bodovi:
5.0
Opterećenje:
30(P) + 30(S)
Nositelji:

Marko Torjanac, akad. gl., nasl. pred.

Izvođači:

Marko Torjanac, akad. gl., nasl. pred. (P, S)

Opis predmeta:
Ciljevi predmeta: upoznavanje s nastankom, razvojem i značajem kazališnih festivala u Hrvatskoj i Europi Ulazne kompetencije: položeni ispiti iz kolegija: Međunarodne kazališne produkcijeProdukcija i menadžment glazbeno-scenskih festivalaEuropske kulturne politike Ishodi učenja: 1. stjecanje znanja o nastanku i razvoju festivala u XX st. u Europi. 2. usvajanje znanja o razvoju festivalske kulture u Hrvatskoj 3. usvajanje osnovnih specifičnosti festivalskog menadžmenta u odnosu na kazališni. 4. generiranje osnovnih značajki i razlika u odnosu na vrste i tipove festivala 5. usvajanje vještina za izradu misije i vizije pojedinog festivala 6. prakticiranje u izradi tzv. day-to-day aktivnosti na velikim festivalima Sadržaj predmeta: 1.Uvodno predavanje: Festivali porijeklo i značenje. Korijeni festivala u Europi. Razvoj i posebnosti. Festivalska karta Europe. Hrvatski festivali razvoj i značaj općenito. 2.Vrste i aspekti Festivala: Eventi - Različite definicije, atributi, apekti i sadržaji. Event kao suvremeni oblik sljavljeničkih manifestacija. Terminologija I Značaj. Tipovi I vrste. Business event kao osnova globalističke kulture. 3.Menadžment festivala: Tipovi organizacija. Politika i tranzicija u upravljanju festivalima. Financiranje. Ljudski resursi u oblikovanju festivalske manifestacije.Rizici u odlučivanju i kako se s njima nositi. 4Planiranje festivalskog programa: Planiranje kao osnovna aktivnost u vođenju festivala. Plan kao vodič svakog festivala. Osnovna shema. Što je to koncept festivala? SMART, SWOT i PEST analize u planiranju. Operativni plan. 5.Nositelji festivalskih aktivnosti: Društvena zajednica kao nositelj najvećih festivala. Od najviše državne vlasti do pojedinaca i gledatelja. Njihovi suodnosi. Pet pitanja na koja mora odgovoriti svaki Festival. 6.Marketing festivala: Faze postavljanja festivala u kalendar. Strateški i analitički pristup marketiranju. Pronalaženje posebnosti kao osnova marketinške aktivnosti 7.Državni festivali kao bitan udio izgradnje nacionalne kulture: Festival Salzburg povijesni razvoj i značajke. Menadžment I organizacija. Financiranje i repertoarne značajke. Kvaliteta kao jedini cilj. Hallmark događaj za grad, regiju i cijelu zemlju. 8. Festival dAvignon i Edinburgh Festival: razvoj i značajke, faze u umjetničkom djelovanju. Veliki umjetnici na festivalu i njihov doprinos kroz razvoj i poticanje nacionalne kulture 9.Festival Dubrovnik. Razvoj i značajke. Faze u repertoarnom promišljanju. Politika kao djelatni nositelj. Organizacija i financiranje. Utjecaj na razvoj Grada. Festival kao zaštitni znak. Prelomni događaji. 10.Europska karta festivala: Tradicionalni i suvremeni festivali. Festival kao smotra. Festival kao natjecanje i poticanje kulturnog stvaralaštva. Italija zemlja festivala. Francuski pristup. Prednosti i mane obaju sustava. Anglosaksonski festivalski deficit. Hrvatski suficit. Umrežavanje. 11.Sponzori i suradnja sa sponzorima: Vrste i aspekti sponzoriranja. Komunikacija sa sponzorima. Prezentacija projekta. Generalni sponzor I kako ga steći. Popratne aktivnosti u komunikaciji sa sponzorima. 12.Osnove projektnog menadžmenta: Faze u izradi projekta, analiza, evaluacija. 13.Uloga medija u kreiranju festivalske karte: Mediji kao korektivi mediji kao nositelji. Problem ocjenjivanja i kritičke analize. Suradnja i sponzorstvo. Medijsko pokroviteljstvo.Principi funkcioniranja. Dobre i loše posljedice 14.Najvažnije natuknice za dobro vođenje festivala: Cilj, društveni kontekst, umjetnička vizija, odabir suradnika, organizacija, upravljačke kvalitete, spuštanje tenzija. 15.Završno predavanje: Studentske prezentacije i ocjenjivanje seminarskih radova. Obveze studenata: Redovita prisutnost na predavanjima i zalaganje na diskusijama nakon predavanja.Obavezan je odlazak na festivale u Zagrebu Obavezan je i jedan seminarski rad na izabranu temu.
Obavezna literatura:

1. 1. Ian Yeoman, Martin Robertson, Jane Ali-Knight, and Siobhan Drummond: Festival and Events Management: An International Arts and Culture Perspective, Paperback , 2003 2. Dalibor Foretić: Hrid za slobodu, MH Dubrovnik, 2002. 3. www.festivals.com 4. www.eif.co.uk 5. www.salzburgfestival 6. www.festival-avignon.com

Preporučena literatura:

2. Johnny Allen, William OToole, Ian McDonnell, and Robert L. Harris, Festival and Special Event Management - Dubrovnik Festival 1950-1974, DLJI, 1974. V. Mađarević, Otvorene igre, Prosvjeta, Zagreb 1978.

Predmet u nastavnom programu:
Šifra studija Naziv studija Razina studija Semestar izvođenja Obavezni/Izborni
23 Produkcija scenskih i izvedbenih umjetnosti diplomski 3 obavezni

* predmet se ne predaje u tom semestru

Legenda

  • P - Predavanja
  • S - Seminar