- English
Sadržaj predmeta
Industrijski dizajn
- Šifra:
- 18701
- Kratica:
- INDDIZ
- Visoko učilište:
- Fakultet strojarstva i brodogradnje
- ECTS bodovi:
- 2.0
- Opterećenje:
- 30(P)
- Nositelji:
-
izv. prof. mr. sc. Sanja Bencetić
prof. dr. sc. Mario Štorga
- Izvođači:
-
izv. prof. mr. sc. Sanja Bencetić (P)
prof. dr. sc. Mario Štorga (P)
- Opis predmeta:
- Ciljevi predmeta: Usvajanje temeljnih pojmova i metoda industrijskog dizajna. Spoznaja i razumijevanje čimbenika dizajna. Upoznavanje osnova metoda i tehnika istraživanja i analize informacija, kreativne sinteze, razrade i komunikacije rješenja. Uvjeti za upis predmeta i ulazne kompetencije koje su potrebne za predmet: Obaveze studenata: Istraživanje zadanog problema dizajna, razrada prijedloga koncepta, prikaz i obrana koncepta. Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu: Komunikacija tijekom nastave, prezentacija i obrana semnara. Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija: Nakon uspješno savladanog kolegija student će moći (ishodi učenja): Studenti će biti sposobni: Razumjeti i objasniti specifičnosti struke dizajna. Identificirati relevantne informacije za projekt, te realni aktualni društvenogospodarski i socijalni kontekst dizajna. Postaviti ciljeve projekta, zahtjeve za rješenje i kriterije vrednovanja rješenja. Izraditi projektni zadatak. Dokumentirati i prezentirati informacije relevantne za projekt. Vrednovati idejna i izvedbena rješenja, te ostvarene projekte usvojenim sustavom kriterija. Predavanja 1. Funkcija industrijskog dizajna. Pregled povijesnih perioda. 2. Povijest dizajna pregled po razdobljima, specifičnosti prema kontekstu. 3. Estetske komponente proizvoda. Univerzalna načela 4. Elementi uređivanja: konceptualni, strukturni, gradivni, boja. 5. Metodologija i metode kreiranja oblika. Geneza oblika. Forme i tipologija. 6. Komunikacija i dizajn. Komuniciranje ideje. 7. "Neodređenost" oblika. Oblik i funkcija. Konvencije oblika. Komunikacijska uloga oblika, forme i struktura. Prostorna struktura znakovlje. 8. Ciklička metoda dizajna 9. Metodologija razvoja. Metode istraživanja problema i metode traženja ideja. Upravljanje projektom i razvoj koncepta 10. Vrednovanje koncepata, sustav vrijednosti. 11. Konzultacije o temama seminara 12. Strategija komuniciranja image tvrtke. 13. Interdisciplinarne značajke dizajna: kvaliteta, marketing, ergonomija, upotrebna vrijednost, analiza vrijednosti, trajnost, stilizam, grafika. 14. Prezentacije seminara 15. Prezentacije seminara Vježbe
- Jezici izvođenja nastave:
-
Hrvatski
- Obavezna literatura:
-
1. Quarante D., Osnove industrijskog dizajna, Sveučilišna naklada Zagreb, 1991.
2. Muller Wim Order and Meaning in Design, Lemma Publishers, Utrecht 2001.
- Preporučena literatura:
-
3. Rosenberg, Eckels Product Design Fundamentals and Methods, Wiley&Sons 1995.
4. Lapaine, B.(1993.) Metodologija dizajna, skripta, Studij dizajna arhitektonskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb
5. Papanek, V.(1972) Dizajn za stvarni svijet, Marko Marulić, Split
6. Lidwel, W., Holden K., Butler J. (2006.) Univerzalna načela dizajna, Mate, Zagreb
- Predmet u nastavnom programu:
-
Šifra studija Naziv studija Razina studija Semestar izvođenja Obavezni/Izborni 253 Konstruiranje i razvoj proizvoda diplomski 3 obavezni 254 Mehanizmi i roboti diplomski 3 obavezni 255 Motori i vozila diplomski 3 obavezni 1137 Računalno inženjerstvo prijediplomski 7 obavezni * predmet se ne predaje u tom semestru
Legenda
- P - Predavanja