Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Tjelesna i zdravstvena kultura 3

Šifra:
50927
Visoko učilište:
Filozofski fakultet
ECTS bodovi:
0.0
Opterećenje:
30(V)
Nositelji:

Vesna Alikalfić, v. pred.

Svetlana Božić Fuštar, v. pred.

Nikolina Skender, pred.

Nenad Krošnjar, pred.

Izvođači:

Nikolina Skender, pred. (V)

Nenad Krošnjar, pred. (V)

Svetlana Božić Fuštar, v. pred. (V)

Vesna Alikalfić, v. pred. (V)

Opis predmeta:
Cilj: Cilj predmeta Tjelesne i zdravstvene kulture je, uz podizanje svijesti o važnosti tjelesne i zdravstvene kulture, očuvanje već stečenih i usvajanje novih motoričkih znanja i vještina u svrhu utjecaja na antropološke karakteristike (motorička obilježja, motoričke, funkcionalne, kognitivne i konativne sposobnosti) te unaprjeđenje zdravlja i radne sposobnosti, zadovoljenje potrebe za kretanjem, osposobljavanje studenata za racionalno, sadržajno korištenje i provođenje slobodnog vremena te pripomoć kvalitetnom životu u mladosti, zrelosti i starosti. Metode podučavanja: 1. metode prikazivanja motoričkog zadatka: metoda usmenoga izlaganja , metoda postavljanja i rješavanja, metoda oponašanja i poistovjećivanja, metoda pokazivanja (demonstracije) 2. metode učenja: sintetička, analitička, kombinirana, situacijska, vizualizacijska - nemotorička metoda 3. metode uvježbavanja: a) metoda uvježbavanja (usvajanja) nepoznatoga motoričkoga zadatka: metoda standardnoga izvođenja, metoda predvježbi, metoda ponavljanja poznatoga b) metoda uvježbavanja (usavršavanja) poznatoga motoričkoga zadatka: metoda standardno-ponavljajućega izvođenja, metoda varijabilnoga izvođenja, metoda situacijskoga izvođenja 4. metode vježbanja: intervalna metoda vježbanja, varijabilna metoda vježbanja, kontinuirana metoda vježbanja 5. metode sigurnost: metoda sprječavanja ili prevencije, metoda čuvanja ili zaštite, metoda pomaganja ili asistencije 6. metode nadzora: metoda praćenja vježbanja, metoda usmjeravanja vježbanja, metoda zaustavljanja vježbanja 7. pomoćni postupci verbalne (brojanje, slogovanje, uzvikivanje) i neverbalne (pokazivanje (gestikulacija) rukama, pljeskanje, lupkanje, glazba, zviždanje) komunikacije 8. ostalo Odabrane metode rada koriste se po potrebi tijekom provedbe pojedinih kinezioloških aktivnosti. Metode ocjenjivanja: Iz predmeta Tjelesne i zdravstvene kulture studenti ne dobivaju brojčanu ocjenu, a za sada niti ECTS bod. Za izvršenje obveza na predmetu dobivaju potpis nastavnika, a uvjeti za dobivanje potpisa su prisustvovanje, zalaganje i aktivno sudjelovanje na 80% od ukupnog broja sati nastave (30 nastavnih sati semestralno po 2 sata tjedno po 45 min).
Obavezna literatura:

1. Nema obvezne literature iz predmeta Tjelesne i zdravstvene kulture budući da se ne polaže ispit. Studente se upućuje na literaturu vezanu uz tjelesnu i zdravstvenu kulturu, uz poboljšanje i očuvanje zdravlja, pravilnu prehranu, prevenciju nastanka ozljeda, povijest sporta, pravila sporta, načine i ciljeve treninga, važnost redovitog vježbanja tijekom cijelog života, novosti u svijetu sporta, rekreacije i kineziterapije.

Preporučena literatura:

2. 1. Zbornici radova ljetnih škola kineziologa RH. Dostupno na: http://www.hrks.hr/zbornici.htm 2. Tempus projekt Education for Equal Opportunities at Croatian Universities. Dostupno na : http://www.eduquality-hr.com/ 3. Neljak, B., Caput-Jogunica, R. (2012). Kineziološka metodika u visokom obrazovanju. Zagreb: Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu. 4. Kulier, I. (2010). Zbogom debljino - strategija mršavljenja. Knjiga. Zagreb. V.B.Z. d.o.o. 5. Moore, A. (2010). Standardni plesovi. Zagreb: Znanje. 6. Milanović, D. (2009). Teorija i metodika treninga. Zagreb: Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu. 7. Klavora, P. (2009). Introduction to kinesiology: a biophysical perspective. Toronto: Sport Books Publisher. 8. Mišigoj-Duraković, M. (2008). Kinantropologija - biološki aspekti tjelesnog vježbanja. Zagreb: Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu. 9. Škof, B. (2007). Šport po meri otrok in mladostnikov. Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Fakulteta za šport. 10. Jukić, I., Marković. G. (2005). Kondicijske vježbe s utezima. Zagreb. Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu. 11. Prskalo, I. (2004.) Osnove kineziologije, udžbenik za studente učiteljskih škola. Petrinja: Visoka učiteljska škola. 12. Sertić, H. (2004). Osnove borilačkih sportova, Zagreb. Kineziološki fakultet. 13. Janković, V., N. Marelić (2003) Odbojka za sve, Zagreb: Autorska naklada. 14. Wilson, L. (2003). Ultimate Guide to Cheerleading. New York. 15. Kulier, I. (2001). Što jedemo. Zagreb: Impress. 16. Anderson, B. (2001). Stretching. Zagreb: Gopal. 17. Čorak, N. (2001). Fitness Bodybuilding. Zagreb: Hinus. 18. Klinika za dječje bolesti Zagreb, Služba za reproduktivno zdravlje (2001). Kontracepcija - vodič kroz metode i sredstva za spriječavanje trudnoće, Zagreb. 19. Clark, N. (2000). Sportska prehrana. Zagreb: Gopal. 20. Maheśvarananda, P. M. (2000). Sustav joga u svakodnevnom životu. Ibera Verlang, Beč. 21. Klinika za dječje bolesti Zagreb, Služba za reproduktivno zdravlje (2000). Spolno prenosive bolesti, Reproduktivno zdravlje, Metode i sredstva za zaštitu od trudnoće, Zagreb. 22. Mišigoj-Duraković, M. i sur. (1999). Tjelesno vježbanje i zdravlje. Zagreb: Fakultet za fizičku kulturu 23. Dick, F. W. (1997). Sports Training Principles. London. A C Black. Nastavnici nositelji pojedinih kinezioloških aktivnosti prate nastavnu i izvannastavnu aktivnost studenata na predmetu Tjelesne i zdravstvene kulture i izvršavanje obveza, te vode evidenciju o redovitosti pohađanja,aktivnosti, zalaganju na nastavi, što je uvjet su za potpis. Studenti povremeno ispunjavaju anketu namijenjenu unapređivanju kvalitete nastave na ovom predmetu. S obzirom na: - broj studenata/ica (cca 2000), - njihovu satnicu studijskih grupa, - izvođenje TZK izvan obavezne satnice studija, - materijalne i kadrovske uvjete rada, - interese studenata ne može se ostvariti i poštivati protokol (redoslijed) pohađanja iste kineziološke aktivnosti (kronologijom kakva je očekivana od programskih sadržaja TZK1 prema TZK4) u potpuno homogeniziranim grupama. Budući da ECTS Informacijski paket 2014./15. zahtjeva podjelu nastavne djelatnosti na TZK 1, 2, 3 i 4, a mi nismo studij, već obvezni predmet u strukturi studijskog programa, ishodi učenja predmeta definirani su tako da postoji međusobna kombinacija i umreženost između TZK 1, TZK 2, TZK 3 i TZK 4, čime studenti na svakoj razini predmeta (1-4) mogu pratiti programske sadržaje i ostvariti određenu razinu ishoda učenja. Studenti se mogu uključiti u izborne kolegije: Čovjek i sport (Odsjek za povijest), Sport u kulturi Dalekog istoka (Odsjek za kroatistiku).

Ishodi učenja:

1. ISHODI UČENJA NA RAZINI PROGRAMA:

2. Koristiti motorička znanja i vještine (osnovnih i naprednih) pojedine kineziološke aktivnosti;

3. Razviti sposobnosti i osobine, vještine i navike koje koje doprinose uspješnijem studiranju i kasnijem učinkovitom obavljanju poziva;

4. Razviti trajnu potrebu redovite tjelovježbe u svrhu očuvanja zdravlja i poboljšanja kvalitete života;

5. Kreirati aktivni odmor (aktivna stanka između učenja, na poslu, tijekom slobodnog vremena);

6. Sudjelovati u timskom radu;

7. Preispitati usvojene prehrambene navike i navike redovite tjelovježbe.

8. ISHODI UČENJA NA RAZINI PREDMETA:

9. Primijeniti nekoliko osnovnih i specifičnih vježbi zagrijavanja za pojedinu kineziološku aktivnost

10. Kombinirati osnovne elemente pojedine kineziološke aktivnosti

11. Usvojiti pravila pojedine kineziološke aktivnosti

12. Pokazati pravilno izvođenje novih elemenata pojedine kineziološke aktivnosti

13. Primijeniti vježbe istezanja za pojedinu kineziološku aktivnost

14. Ponoviti zadane nove elemente pojedine kineziološke aktivnosti u serijama

15. Osmisliti tjelovježbu u svrhu aktivnog provođenja slobodnog vremena

16. Objasniti neke mišićno-koštane poremećaje i vježbe njihove prevencije

17. Brinuti o osobnom zdravlju kroz redovitu tjelovježbu

18. Preporučiti kolegama kineziološke aktivnosti i objasniti dobrobit tjelovježbe

Preduvjeti za upis predmeta:

Tjelesna i zdravstvena kultura 1 (položen)

Legenda

  • V - Vježbe