- English
Sadržaj predmeta
Tjelesna i zdravstvena kultura 4
- Šifra:
- 50932
- Visoko učilište:
- Filozofski fakultet
- ECTS bodovi:
- 0.0
- Opterećenje:
- 30(V)
- Nositelji:
-
v. pred. Vesna Alikalfić
v. pred. Svetlana Božić Fuštar
pred. Nenad Krošnjar
pred. Nikolina Skender
- Izvođači:
-
pred. Nenad Krošnjar (V)
v. pred. Svetlana Božić Fuštar (V)
v. pred. Vesna Alikalfić (V)
pred. Nikolina Skender (V)
- Opis predmeta:
- Cilj: Cilj predmeta Tjelesne i zdravstvene kulture je, uz podizanje svijesti o važnosti tjelesne i zdravstvene kulture, očuvanje već stečenih i usvajanje novih motoričkih znanja i vještina u svrhu utjecaja na antropološke karakteristike (motorička obilježja, motoričke, funkcionalne, kognitivne i konativne sposobnosti) te unaprjeđenje zdravlja i radne sposobnosti, zadovoljenje potrebe za kretanjem, osposobljavanje studenata za racionalno, sadržajno korištenje i provođenje slobodnog vremena te pripomoć kvalitetnom životu u mladosti, zrelosti i starosti. Metode podučavanja: 1. metode prikazivanja motoričkog zadatka: metoda usmenoga izlaganja , metoda postavljanja i rješavanja, metoda oponašanja i poistovjećivanja, metoda pokazivanja (demonstracije) 2. metode učenja: sintetička, analitička, kombinirana, situacijska, vizualizacijska - nemotorička metoda 3. metode uvježbavanja: a) metoda uvježbavanja (usvajanja) nepoznatoga motoričkoga zadatka: metoda standardnoga izvođenja, metoda predvježbi, metoda ponavljanja poznatoga b) metoda uvježbavanja (usavršavanja) poznatoga motoričkoga zadatka: metoda standardno-ponavljajućega izvođenja, metoda varijabilnoga izvođenja, metoda situacijskoga izvođenja 4. metode vježbanja: intervalna metoda vježbanja, varijabilna metoda vježbanja, kontinuirana metoda vježbanja 5. metode sigurnost: metoda sprječavanja ili prevencije, metoda čuvanja ili zaštite, metoda pomaganja ili asistencije 6. metode nadzora: metoda praćenja vježbanja, metoda usmjeravanja vježbanja, metoda zaustavljanja vježbanja 7. pomoćni postupci verbalne (brojanje, slogovanje, uzvikivanje) i neverbalne (pokazivanje (gestikulacija) rukama, pljeskanje, lupkanje, glazba, zviždanje) komunikacije 8. ostalo Odabrane metode rada koriste se po potrebi tijekom provedbe pojedinih kinezioloških aktivnosti. Metode ocjenjivanja: Iz predmeta Tjelesne i zdravstvene kulture studenti ne dobivaju brojčanu ocjenu, a za sada niti ECTS bod. Za izvršenje obveza na predmetu dobivaju potpis nastavnika, a uvjeti za dobivanje potpisa su prisustvovanje, zalaganje i aktivno sudjelovanje na 80% od ukupnog broja sati nastave (30 nastavnih sati semestralno po 2 sata tjedno po 45 min).
- Obavezna literatura:
-
1. Obvezna literatura (dostupna u knjižnici i putem ostalih medija)Nema obvezne literature iz predmeta Tjelesne i zdravstvene kulture budući da se ne polaže ispit. Studente se upućuje na literaturu vezanu uz tjelesnu i zdravstvenu kulturu, uz poboljšanje i očuvanje zdravlja, pravilnu prehranu, prevenciju nastanka ozljeda, povijest sporta, pravila sporta, načine i ciljeve treninga, važnost redovitog vježbanja tijekom cijelog života, novosti u svijetu sporta, rekreacije i kineziterapije.
- Preporučena literatura:
-
2. 1.Zbornici radova ljetnih škola kineziologa RH. Dostupno na: http://www.hrks.hr/zbornici.htm 2. Tempus projekt Education for Equal Opportunities at Croatian Universities. Dostupno na : http://www.eduquality-hr.com/ 3. Neljak, B., Caput-Jogunica, R. (2012). Kineziološka metodika u visokom obrazovanju. Zagreb: Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu. 4. Kulier, I. (2010). Zbogom debljino - strategija mršavljenja. Knjiga. Zagreb. V.B.Z. d.o.o. 5. Moore, A. (2010). Standardni plesovi. Zagreb: Znanje. 6. Milanović, D. (2009). Teorija i metodika treninga. Zagreb: Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu. 7. Klavora, P. (2009). Introduction to kinesiology: a biophysical perspective. Toronto: Sport Books Publisher. 8. Mišigoj-Duraković, M. (2008). Kinantropologija - biološki aspekti tjelesnog vježbanja. Zagreb: Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu. 9. Škof, B. (2007). Šport po meri otrok in mladostnikov. Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Fakulteta za šport. 10. Jukić, I., Marković. G. (2005). Kondicijske vježbe s utezima. Zagreb. Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu. 11. Prskalo, I. (2004.) Osnove kineziologije, udžbenik za studente učiteljskih škola. Petrinja: Visoka učiteljska škola. 12. Sertić, H. (2004). Osnove borilačkih sportova, Zagreb. Kineziološki fakultet. 13. Janković, V., N. Marelić (2003) Odbojka za sve, Zagreb: Autorska naklada. 14. Wilson, L. (2003). Ultimate Guide to Cheerleading. New York. 15. Kulier, I. (2001). Što jedemo. Zagreb: Impress. 16. Anderson, B. (2001). Stretching. Zagreb: Gopal. 17. Čorak, N. (2001). Fitness Bodybuilding. Zagreb: Hinus. 18. Klinika za dječje bolesti Zagreb, Služba za reproduktivno zdravlje (2001). Kontracepcija - vodič kroz metode i sredstva za spriječavanje trudnoće, Zagreb. 19. Clark, N. (2000). Sportska prehrana. Zagreb: Gopal. 20. Maheśvarananda, P. M. (2000). Sustav joga u svakodnevnom životu. Ibera Verlang, Beč. 21. Klinika za dječje bolesti Zagreb, Služba za reproduktivno zdravlje (2000). Spolno prenosive bolesti, Reproduktivno zdravlje, Metode i sredstva za zaštitu od trudnoće, Zagreb. 22. Mišigoj-Duraković, M. i sur. (1999). Tjelesno vježbanje i zdravlje. Zagreb: Fakultet za fizičku kulturu 23. Dick, F. W. (1997). Sports Training Principles. London. A C Black.
3. 1. Zbornici radova ljetnih škola kineziologa RH. Dostupno na: http://www.hrks.hr/zbornici.htm
- Ishodi učenja:
1. ISHODI UČENJA NA RAZINI PROGRAMA:
2. Koristiti motorička znanja i vještine (osnovnih i naprednih) pojedine kineziološke aktivnosti;
3. Razviti sposobnosti i osobine, vještine i navike koje koje doprinose uspješnijem studiranju i kasnijem učinkovitom obavljanju poziva;
4. Razviti trajnu potrebu redovite tjelovježbe u svrhu očuvanja zdravlja i poboljšanja kvalitete života;
5. Kreirati aktivni odmor (aktivna stanka između učenja, na poslu, tijekom slobodnog vremena);
6. Sudjelovati u timskom radu;
7. Preispitati usvojene prehrambene navike i navike redovite tjelovježbe.
8. ISHODI UČENJA NA RAZINI PREDMETA;
9. Demonstrirati nekoliko osnovnih i specifičnih vježbi zagrijavanja za pojedinu kineziološku aktivnost
10. Prikazati tehničkih i/ili taktičkih elemenata pojedine kineziološke aktivnosti
11. Demonstrirati pravila pojedine kineziološke aktivnosti
12. Pokazati pravilno izvođenje novih elemenata pojedine kineziološke aktivnosti
13. Primijeniti vježbe istezanja za pojedinu kineziološku aktivnost
14. Ponoviti zadane nove elemente pojedine kineziološke aktivnosti u serijama
15. Demonstrirati vježbe snage i gibljivosti u svrhu prevencije mišićno-koštane poremećaja
16. Preporučiti kolegama kineziološke aktivnosti i objasniti dobrobit tjelovježbe
17. Integrirati motorička znanja i vještine za samostalno tjelesno vježbanje i/ili natjecanje
18. Upravljati procesom pojedinih igara u skladu s njihovim specifičnostima i zakonitostima
- Preduvjeti za upis predmeta:
Tjelesna i zdravstvena kultura 2 (položen)
- Predmet u nastavnom programu:
-
Šifra studija Naziv studija Razina studija Semestar izvođenja Obavezni/Izborni 1 Anglistika prijediplomski 4 obavezni 2 Nederlandistika prijediplomski 4 obavezni 3 Antropologija prijediplomski 4 obavezni 4 Arheologija prijediplomski 4 obavezni 5 Češki jezik i književnost prijediplomski 4 obavezni 6 Etnologija i kulturna antropologija prijediplomski 4 obavezni 7 Filozofija prijediplomski 4 obavezni 8 Filozofija prijediplomski 4 obavezni 9 Fonetika prijediplomski 4 obavezni 10 Francuski jezik i književnost prijediplomski 4 obavezni 11 Germanistika prijediplomski 4 obavezni 12 Grčki jezik i književnost prijediplomski 4 obavezni 13 Hungarologija prijediplomski 4 obavezni 14 Indologija prijediplomski 4 obavezni 15 Informacijske znanosti prijediplomski 4 obavezni 16 Informacijske znanosti prijediplomski 4 obavezni 18 Komparativna književnost prijediplomski 4 obavezni 19 Komparativna književnost prijediplomski 4 obavezni 20 Kroatistika prijediplomski 4 obavezni 21 Kroatistika prijediplomski 4 obavezni 22 Latinski jezik i književnost prijediplomski 4 obavezni 23 Lingvistika prijediplomski 4 obavezni 24 Pedagogija prijediplomski 4 obavezni 25 Pedagogija prijediplomski 4 obavezni 26 Poljski jezik i književnost prijediplomski 4 obavezni 27 Portugalski jezik i književnost prijediplomski 4 obavezni 28 Povijest prijediplomski 4 obavezni 29 Povijest prijediplomski 4 obavezni 30 Povijest umjetnosti prijediplomski 4 obavezni 31 Psihologija prijediplomski 4 obavezni 32 Rumunjski jezik i književnost prijediplomski 4 obavezni 33 Ruski jezik i književnost prijediplomski 4 obavezni 34 Slovački jezik i književnost prijediplomski 4 obavezni 35 Sociologija prijediplomski 4 obavezni 36 Sociologija prijediplomski 4 obavezni 37 Španjolski jezik i književnost prijediplomski 4 obavezni 38 Švedski jezik i kultura prijediplomski 4 obavezni 41 Turkologija prijediplomski 4 obavezni 42 Ukrajinski jezik i književnost prijediplomski 4 obavezni 43 Arheologija prijediplomski 4 obavezni 44 Južnoslavenski jezici i književnosti, Bugaristika - Makedonistika prijediplomski 4 obavezni 45 Južnoslavenski jezici i književnosti, Bugaristika - Slovenistika prijediplomski 4 obavezni 46 Južnoslavenski jezici i književnosti, Bugaristika - Srbistika prijediplomski 4 obavezni 47 Južnoslavenski jezici i književnosti, Makedonistika - Slovenistika prijediplomski 4 obavezni 48 Južnoslavenski jezici i književnosti, Makedonistika - Srbistika prijediplomski 4 obavezni 49 Južnoslavenski jezici i književnosti, Slovenistika - Srbistika prijediplomski 4 obavezni 51 Judaistika prijediplomski 4 obavezni 59 Talijanistika prijediplomski 4 obavezni 60 Talijanistika prijediplomski 4 obavezni 3010 Povijest i geografija; smjer: nastavnički integrirani prijediplomski i diplomski 4 obavezni * predmet se ne predaje u tom semestru
Legenda
- V - Vježbe