- English
Sadržaj predmeta
Osnove socijalne psihologije
- Opterećenje:
- 30(P) + 15(S)
- Nositelji:
-
izv. prof. dr. sc. Margareta Jelić
- Izvođači:
-
doc. dr. sc. Aleksandra Huić (P, S)
izv. prof. dr. sc. Margareta Jelić (P)
mr. sc. Ena Uzelac (S)
- Opis predmeta:
- Cilj: Upoznati studente sociologije sa temeljnim spoznajama iz socijalne psihologije te im omogućiti usporedbu spoznaja iz dviju srodnih disciplina dobivenih ponešto različitom metodologijom Metode podučavanja: Predavanja seminari i radionice vježbe Metode ocjenjivanja: Studenti na početku kolegija upoznati sa zahtjevima kolegija te se tijekom kolegija prati i vrednuje izvršavanje seminarskih zadataka za koji dobivaju dio bodova koji određuje konačnu ocjenu iz kolegija, dok najveći dio nose bodovi dobiveni na završnom ispitu.
- Obavezna literatura:
-
1. Aronson, E., Wilson, T. D. i Akert, R. M. (2005). Socijalna psihologija. Mate, Zagreb.
2. Pennington, D.C.(1997). Osnove socijalne psihologije. Naklada Slap, Jastrebarsko
- Preporučena literatura:
-
3. Hewstone, M. i Stroebe, W. (2002). Uvod u socijalnu psihologiju. Naklada Slap, Jastrebarsko.
4. Deaux, K., Dane, F.C. i Wrightsman, L.S. (1993). Social Psychology in the 90's. Brooks/Cole Publishing Company, Pacific Grove, California
5. Myers, D.G. (1993). Social Psychology. McGraw Hill, Inc.
6. Stephan, C.W. i Stephan, W.G. (1985). Two Social Psychologies. The Dorsey Press, Homewood, Illinois.
7. Brown, R. (2006). Grupni procesi: dinamika unutar i između grupa. Naklada Slap, Jastrebarsko
8. Cialdini, R.B. (2007). Utjecaj: znanost i praksa. Mate, Zagreb
9. Čudina-Obradović, M. i Obradović, J. (2006). Psihologija braka i obitelji. Golden marketing - Tehnička knjiga, Zagreb.
10. Klarin, M. (2006). Razvoj djece u socijalnom kontekstu. Naklada Slap, Jastrebarsko
11. Čorkalo, D. i Kamenov, Ž. (1999). Nacionalni identitet i međunacionalna tolerancija. Izvještaj sa VIII ljetne psihologijske škole. Odsjek za psihologiju i Klub studenata Filozofskog fakulteta u Zagrebu, Jastrebarsko: Slap
12. Lugomer-Armano, G., Kamenov, Ž. i Ljubotina, D. (2002). Problemi i potrebe mladih u Hrvatskoj, Izvještaj s XI ljetne psihologijske škole. Odsjek za psihologiju i Klub studenata Filozofskog fakulteta u Zagrebu, Zagreb: MABACOM
13. Tadinac, M., Kamenov, Ž., Jelić, M., i Hromatko, I. (2007). Što ljubavnu vezu čini uspješnom?. Izvještaj s XV ljetne psihologijske škole. Odsjek za psihologiju i Klub studenata Filozofskog fakulteta u Zagrebu, Zagreb: FF Press.
- Ishodi učenja:
1. odrediti područje istraživanja socijalne psihologije u odnosu na sociologiju i druge društvene znanosti
2. objasniti važnost razumijevanja subjektivnog tumačenja socijalne okoline i njegovog djelovanja na ponašanje
3. objasniti značaj socijalnog utjecaja na čovjekovo kognitivno funkcioniranje, emocionalno doživljavanje i ponašanje
4. Objasniti agresivno i prosocijalno ponašanje s pozicija različitih teorijskih pristupa.
5. Navesti i objasniti činitelje koji doprinose razvoju interpersonalne privlačnosti i kvaliteti veze
6. Imenovati i objasniti vrste socijalnog utjecaja
7. Objasniti zašto se ljudi konformiraju
8. Opisati utjecaj socijalne facilitacije i zabušavanja u grupi na grupni uradak
9. Razlikovati stereotipe, predrasude i diskriminaciju
10. Objasniti hipotezu kontakta
- Preduvjeti za upis predmeta:
Povijesni uvod u sociologiju (odslušan)
Legenda
- P - Predavanja
- S - Seminar