- English
Sadržaj predmeta
Metoda ankete
- Šifra:
- 51340
- Visoko učilište:
- Filozofski fakultet
- ECTS bodovi:
- 6.0
- Opterećenje:
- 15(V) + 30(P) + 15(S)
- Nositelji:
-
prof. dr. sc. Benjamin Čulig
izv. prof. dr. sc. Ksenija Klasnić
- Izvođači:
-
izv. prof. dr. sc. Ksenija Klasnić (V, P, S)
Đurđica Degač (V, S)
prof. dr. sc. Benjamin Čulig (P)
- Opis predmeta:
- Cilj: Upoznati polaznike/ice s osnovama metodologije anketnih istraživanja, uključujući: određivanje svrhe i ciljeva istraživanja; definiranje populacije istraživanja; odabir i konstrukciju prikladnog uzorka; teorijsku konceptualizaciju predmeta istraživanja; izradu anketnog upitnika; obuku anketara; provedbu i nadzor terenskog rada; poštivanje etičkih normi i standarda. Osposobiti polaznike/ice za izradu istraživačkog nacrta te provedbu anketnih istraživanja. Osposobiti polaznike/ice za kritičko čitanje i evaluaciju radova u kojima se prezentiraju rezultati anketnih istraživanja. Metode podučavanja: (1) Predavanja uz PowerPoint prezentaciju (2) Zadavanje i komentiranje kraćih zadataka/aktivnosti za aktivaciju polaznika/ica tijekom nastave (3) Zadavanje i komentiranje zadaća i vježbi koje polaznici/ice samostalno rješavaju (4) Zadavanje i komentiranje seminarskih izlaganja Metode ocjenjivanja: Ocjena se određuje na temelju: (1) usmene obrane pisanog rada (2) kvalitete predanih zadaća). Kriteriji i način bodovanja pisanog rada i zadaća unaprijed su definirani i poznati polaznicima/icama.
- Obavezna literatura:
-
1. Milas, Goran (2005). Istraživačke metode u psihologiji i drugim društvenim znanostima. Jastrebarsko: Naklada Slap. (poglavlje14)
2. Supek, Rudi (1981). Ispitivanje javnog mnijenja. Zagreb: SNL. (prvi dio, poglavlja III.-X.)
- Preporučena literatura:
-
3. Fink, Arlene (1995). The Survey Kit. Thousand Oaks [etc.]: Sage Publications Inc.
4. Schuman, Howard i Stanley Presser (1982). Questions & Answers in Attitude Surveys. Experiments on Question Form, Wording and Context. Thousand Oaks [etc.]: Sage Publications Inc.
5. Sudman, Seymour i Norman M. Bradburn (1982). Asking Questions. A Practical Guide to Questionnaire Design. San Francisco: Jossey-Bass Publishers.
- Ishodi učenja:
1. Izraditi valjani anketni upitnik
2. Izraditi prateće dokumente i protokole
3. Obučiti anketare za terenski rad
4. Izraditi plan terenskog rada i nadzirati njegovu provedbu
5. Definirati metodu ankete kao znanstvenu metodu i objasniti razliku znanstvenih i neznanstvenih anketa
6. Objasniti razliku između pojedinih vrsta anketnih istraživanja i navesti primjere
7. Nabrojati i objasniti prednosti i nedostatke metode ankete u odnosu na druge (kvalitativne i kvantitativne) metode istraživanja
8. Opisati etičke standarde i profesionalne norme u anketnom istraživanju i primijeniti ih s obzirom na specifičnost teme istraživanja, populaciju na kojoj se istraživanje provodi te druge relevantne izvore rizika za različite aktere uključene u proces istraživanja
9. Osvijestiti ulogu anketnih istraživanja u formiranju javnoga mnijenja
10. Opisati strukturu procesa istraživanja i objasniti ulogu pojedinih etapa
11. Izraditi teorijsko-konceptualni i operacionalni nacrt istraživanja
12. Definirati temu, predmet, svrhu i ciljeve istraživanja
13. Formulirati hipoteze
14. Odabrati uzorak primjeren za specifičnu temu, svrhu i ciljeve istraživanja
- Preduvjeti za upis predmeta:
Osnove sociološke statistike 1 (položen)
Osnove sociološke statistike 2 (položen)
Uvod u znanstveno istraživanje (položen)
Legenda
- P - Predavanja
- S - Seminar
- V - Vježbe