Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Razdoblja i vrste slovenske književnosti

Opterećenje:
15(P) + 15(S)
Nositelji:

prof. dr. sc. Zvonko Kovač

Izvođači:

prof. dr. sc. Zvonko Kovač (S)

Opis predmeta:
Naziv studija: Studij južne slavistike (južnoslavenski jezici i književnosti) Naziv kolegija: Razdoblja i vrste slovenske književnosti Nastavnik: dr. sc. Zvonko Kovač, red. prof. ECTS-bodovi: 4 Jezik: hrvatski Trajanje: jedan semestar, zimski ili ljetni Status: obavezan za studente južne slavistike u V. ili VI. semestru, izborni kolegij za kroatiste i ostale slaviste Oblik nastave: predavanje, seminar Uvjeti za upis kolegija: pasivno poznavanje slovenskoga jezika Sadržaj kolegija: Uvodnim predavanjima predstavlja se osnovna literatura te se daje globalni prikaz novije slovenske književnosti (periodizacija, glavni predstavnici i djela, rodovi i vrste, poredbeni pregled s hrvatskom i bosanskom književnosti). U seminarima se analiziraju važniji tekstovi autora i vrsta modernizma, socijalnog realizma i ?druge moderne?, odnosno obnove modernizma, komentiraju prijevodi i čitaju studentski seminarski radovi o modernističkom slovenskom pjesništvu, kanonskim proznim i dramskim djelima te o esejističko-kritičkim tekstovima, nastalima okvirno od 1910. do 1950. godine. Izbor je ograničen, prije svega, djelima koja su prevedena na hrvatski (bosanski ili srpski) jezik, interesom studenata te konkretnim znanstvenim istraživanjima nastavnika. Cilj kolegija: Cilj je upoznavanje studenata s oblicima i tradicijom modernizma u južnoslavenskim književnostima XX. stoljeća, s osobitim obzirom na slovensku književnost (poeziju, prozu i dramu), esejistiku i književnu kritiku te povijest književnosti. Uloga kolegija u ukupnom kurikulumu: Kolegij je namijenjen prvenstveno studentima studija južne slavistike u svrhu proširenja korpusa tekstova iz slovenske književnosti, njihova kompetentnog tumačenja i (s)nalaženja na internetu, a kao izborni daje pregled i tumačenja kanonskih tekstova slovenskoga modernizma. Korištene metode: Naročita pozornost u predavanjima posvećuje se teorijskim aspektima povijesti nacionalne književnosti, s naglaskom na suodnose razdoblja, književnih opusa i vrsta, kanonskih tekstova i pisaca, a u seminarima se analiziraju tekstovi pojedinih autora; osim toga, otvara se i mogućnost korištenja slovenske Wikipedije (u redakciji M. Hladnika), prijevoda pojedinih jedinica te možebitnoga postavljanja istovjetna sadržaja na stranice Wikipedije na hrvatskom jeziku. Način praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe kolegija: Semestralnim kolokvijem testira se početno poznavanje novije slovenske književnosti i moderne analize, a prilozima za seminarsku interpretaciju (kraćim referatima) prati se čitanje i tumačenje analiziranih tekstova. Oba načina kontrole u funkciji su intenzivnijega studiranja te pomažu određivanju obostranih očekivanja studenata i nastavnika. Ispitne obaveze: Održan referat (predan pisani koncept ili prezentacija) te usmeni ispit iz gradiva analizirana u seminarima (najmanje 5 do 8 pisaca, odnosno ključnih djela).
Obavezna literatura:

1. Janko Kos, Pregled slovenskega slovstva, DZS, 2002. (str. 195-358).

2. Slovenski roman, Mednarodni simpozij Obdobja - Metode in zvrsti, Ur. Miran Hladnik in Gregor Kocijan, Ljubljana, 5.-7. december 2002., Center za slovenščino kot drugi/tuji jezik, Ljubljana, 2003. (selektivno - o analiziranim romanima), kao i na: http://www.centerslo.net/l2.asp?L1_ID=4&L2_ID=38&LANG=slo

3. Franc Zadravec, Slovenski roman 20. stoletja, I-III, Murska Sobota-Ljubljana, 1997., 2002. i 2005. (selektivno - o analiziranim romanima)

4. Silvija Borovnik, Slovenska dramatika v drugi polovici 20. stoletja, Slovenska matica, 2005. (str. 41-141)

5. Irena Novak Popov, Novi sprehodi po slovenski poeziji, Ljubljana: Zveza društev Slavistično društvo Slovenije, 2014.

Preporučena literatura:

6. Anton Slodnjak, Slovensko slovstvo, Mladinska knjiga, Ljubljana, 1968.

7. Jože Pogačnik i Franc Zadravec, Istorija slovenačke književnosti, Nolit, Beograd, 1973.

8. Marija Mitrović, Pregled slovenačke književnosti, Izdavačka knjižnica Z. Stojanovića, Sremski Karlovci - Novi Sad, 1995.

9. Klemen Lah/Andreja Inkret, Slovenski literarni junaki, Mali leksikon, Ljubljana, Mladinska knjiga, 2002.

10. Izabrane slovenske drame, Izbor Branko Hećimović, Znanje, Zagreb, 1982.

11. Krešimir Nemec, Svet brez maske, U: Juš Kozak, Novele, Slovenska matica, Ljubljana, 1984.

12. Marko Juvan, Vezi besedila, Literatura, Ljubljana, 2000.

13. Irena Novak Popov, Sprehodi po slovenski poeziji, Litera, Maribor, 2003.

14. Miran Hladnik, Slovenski zgodovinski roman, Filozofska fakulteta: Ljubljana, 2009.

15. Nova slovenska lirika (Radoslav Dabo/Janko Kos), Konzor, Zagreb, 2002. (izabrani tekstovi)

Ishodi učenja:

1. klasificirati i opisati književnopovijesna razdoblja, definirati stilske formacije, periode i pravce

2. opisati i tumačiti osnovne kanonske tekstove slovenske književnosti prve polovice 20. stoljeća

3. objasniti sličnosti i razlike te odnose slovenske književnosti prema južnoslavenskima

4. integrirati stečena znanja iz metodologije književne povijesti u praksu interpretacije

5. povezati stečena znanja sa znanjima iz druge književnosti na studiju i/ili iz druge studijske grupe

6. objasniti danamiku razdoblja i vrsta u pojedinom periodu kao i u duljem vremenskom razdoblju

Legenda

  • P - Predavanja
  • S - Seminar