Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Sociologija poslovnog odlučivanja

Šifra:
125559
Visoko učilište:
Filozofski fakultet
ECTS bodovi:
6.0
Opterećenje:
30(P) + 30(S)
Nositelji:

izv. prof. dr. sc. Danijela Lucić

Izvođači:

izv. prof. dr. sc. Danijela Lucić (P, S)

Opis predmeta:
Kolegij Sociologija poslovnog odlučivanja ima za cilj osposobiti studente za analizu ukupne društvene važnosti procesa donošenja poslovnih odluka temeljem poslovnih informacija pretvorenih u znanje. Poslovne informacije i društvo su međusobno uvjetovani pri čemu poslovne odluke temeljene na poslovnim informacijama pretvorenim u znanje utječu na društvene promjene i društveni razvoj (social intelligence). U središtu promatranja jest socioekonomski i sociokulturni karakter poslovnog okruženja i njegov utjecaj na poslovanje i poslovno odlučivanje na makro i mikro razini, ali i utjecaj poslovnih odluka na poslovno okruženje. Posebno mjesto u analizi zauzimaju poslovne informacije neekonomskog karaktera (sociokulturne, sociodemografske, političke, sigurnosne itd.) i međusobno uvjetovane relacije prema poslovnom odlučivanju. Dodatno, kolegij ima za cilj osposobiti studente i za ovladavanje samim procesom donošenja poslovnih odluka temeljem poslovnih informacija.
Obavezna literatura:

Mirko Bilandžić (2008): Poslovnoobavještajno djelovanje: business intelligence u praksi

Craig S. Fleisher, Babette E. Bensoussan (2015): Business and Competitive Analysis: Effective Application of New and Classic Methods (2nd Edition)

Mile Sadžak, Erol Mujanović, Marko Tutnjrvić (2009): Ekonomska diplomacija: menadžerski pristup

Pere Sikavica, Tihomir Hunjak, Nina Begičević Ređep, Tomislav Hernaus (2014): Poslovno odlučivanje

Avner Barnea (2016): Study on competitive intelligence in Israel

Preporučena literatura:

Ulirch Beck (2001): Rizično društvo: U susret novoj moderni

Ana-Maria Boromisa, Sanja Tišma, Anastasya Raditya-Ležaić (2012): Gospodarska diplomacija Republike Hrvatske ili zašto Hrvatskoj nužno treba snažna i sustavna gospodarska diplomacija

Richard J. Heuer (1999): Psychology of Intelligence Analysis

Evan Potter (1998): Economic Intelligence and National Security

Danijela Lucić (2019): Business Intelligence and Business Continuity: Empirical Analysis of Croatian Companies

Ishodi učenja:

1. Identificirati ekonomske aspekte u sagledavanju sigurnosti suvremenih društava

2. Kategorizirati načine i izvore za prikupljanje poslovnih informacija

3. Preporučiti odgovarajuće analitičke tehnike za prikupljanje poslovnih infromacija i upravljanje poslovnim procesima

4. Prezentirati potrebe makro i mikro managementa za poslovnim informacijama

Legenda

  • P - Predavanja
  • S - Seminar