Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Odabrana poglavlja kvalitativne analize

Šifra:
131637
Visoko učilište:
Filozofski fakultet
ECTS bodovi:
6.0
Opterećenje:
30(P) + 30(S)
Nositelji:

doc. dr. sc. Helena Popović

Izvođači:

doc. dr. sc. Helena Popović (P, S)

Opis predmeta:
Kolegij uključuje nekoliko cjelina: kroz predavanja i seminare tematski će se obrađivati kvalitativni metodološki pristupi s fokusom na a) karakteristike i primjenjivost određenih kvalitativnih metoda (pristupa), b) elemente procesa kvalitativnog istraživanja, c) strukturu idejnog nacrta istraživanja. Opći cilj: Upoznavanje s kvalitativnom metodologijom, metodama za analizu teksta, te s konceptualizacijom istraživanja i primjene metode u praksi. Posebni cilj: Ovladavanje upotrebom pojedinačnih metoda i tehnika, sa svrhom osposobljavanja za vlastita istraživanja. Metode podučavanja: predavanja, seminarska izlaganja/moderiranja, s naglaskom na kritičku evaluaciju publiciranih znanstvenih radova koji primjenjuju kvalitativne metode istraživanja. Metode ocjenjivanja: Ocjena idejnog nacrta istraživanja.
Obavezna literatura:

1. Flick, Uwe, Ernst von Kardorff, and Ines Steinke, ed. 2004. A Companion to Qualitative Research. London: Sage Publications.

2. Titscher, Stefan, Michael Meyer, Ruth Wodak, and Eva Vetter. 2000. Methods of Text and Discourse Analysis: In Search of Meaning. SAGE.

4. Riessman, Catherine Kohler. 2008. Narrative Methods for the Social Sciences. London: SAGE.

5. Schreier, Margrit. 2012. Qualitative Content Analysis in Practice. SAGE.

Preporučena literatura:

6. ourdieu, Pierre. 1992. Što Znači Govoriti: Ekonomija Jezičnih Razmjena. Biblioteka Psiha. Zagreb: Naprijed.

7. Czarniawska, Barbara. 2004. Narratives in Social Science Research. London: Sage.

8. Denzin, Norman K. 2009. "The Elephant in the Living Room: Or Extending the Conversation about the Politics of Evidence." Qualitative Research 9 (2): 139 -160.

9. Denzin, Norman K. 2010. "'On Elephants and Gold Standards.'" Qualitative Research 10 (2): 269 -272.

10. Denzin, Norman K., and Yvonna S. Lincoln. 2005. The SAGE Handbook of Qualitative Research. SAGE.

11. Fielding, Nigel. 2010. "Elephants, Gold Standards and Applied Qualitative Research." Qualitative Research 10 (1): 123 -127. Hsieh, H.-F. 2005. "Three Approaches to Qualitative Content Analysis." Qualitative Health Research 15 (9): 1277-88.

13. Mayring, Philipp. 2000. "Qualitative Content Analysis." Forum Qualitative Sozialforschung / Forum: Qualitative Social Research 1 (2). http://www.qualitative-research.net/index.php/fqs/article/view/1089.

14. Mason, Jennifer. 2002. Qualitative Researching. SAGE.

15. Vučković-Juroš, Tanja. 2011. "Reporting on the Issues of Research Rigour and Ethics: The Case of Publications Using Qualitative Methods in the Croatian Social Science Journals." Revija Za Sociologiju 41 (2): 161-84.

Ishodi učenja:

1. Definirati obilježja određenih kvalitativnih metoda istraživanja.

2. Prepoznati primjerenost određene metode s obzirom na istraživački problem i formulirano istraživačko pitanje.

3. Kritički vrednovati kvalitativni metodološki pristup u stručnim i znanstvenim publikacijama.

4. Osmisliti idejni nacrt kvalitativnog istraživanja.

Legenda

  • P - Predavanja
  • S - Seminar