- English
Sadržaj predmeta
Mediji i društvo
- Šifra:
- 36885
- Visoko učilište:
- Filozofski fakultet
- ECTS bodovi:
- 6.0
- Opterećenje:
- 30(P) + 30(S)
- Nositelji:
-
doc. dr. sc. Helena Popović
- Izvođači:
-
doc. dr. sc. Helena Popović (P, S)
- Opis predmeta:
- Ciljevi kolegija: Upoznati studentice i studente s osnovnim teorijskim i istraživačkim pristupima u okviru medijskih studija. Osposobiti ih za razumijevanje medijsko-komunikacijskih fenomena u društvu iz primarno sociološke, ali i šire interdisciplinarne perspektive društvenih i humanističkih znanosti. Potaknuti da osvijeste značaj i ulogu medija u širem društvenom kontekstu. Sadržaj kolegija: Sadržaj kolegija zamišljen je u tri cjeline: u prvom dijelu bavit ćemo se situiranjem medijskih studija u području društvenih i humanističkih znanosti, sa fokusom na sociologiju medija. U drugom dijelu obradit ćemo osnovne komponente medijski posredovane komunikacije koje ujedno čine i okosnicu u medijskoj teoriji: medijske industrije (produkcija), medijske tehnologije, medijski sadržaji te medijske publike/korisnike. Ovdje ćemo obraditi i širu povezanost medija sa drugim društvenim institucijama. U trećem dijelu upoznat ćemo se s različitim teorijsko-istraživačkim pristupima u dijakronijskoj perspektivi. Ova cjelina uključuje i kratak pregled metoda istraživanja koje se najčešće koriste u okviru medijskih studija.
- Obavezna literatura:
-
1. Briggs, A., Burke, P.: A Social History of the Media, Polity Press, 2005 (poglavlja II, III, VI).
2. Castells, M.: Uspon umreženog društva. Informacijsko doba: ekonomija, društvo, kultura, Svezak I, Golden marketing, Zagreb, 2000 (predgovor /Mreža i sebstvo/ i poglavlje I).
3. Kunczik, M., Zipfel, A.: Uvod u znanost o medijima i komunikologiju, Zaklada Friedrich Ebert Zagreb, 2006 (poglavlja I, II).
4. Thompson, J. B.: The Media and Modernity, A Social Theory of the Media, Polity Press and Blackwell Publishers, Cambridge, Oxford, 1995 (poglavlja I, II).
1. Baran J. Stanley i Davis K. Dennis (2012): Mass Communication Theory: Foundations, Ferment, and Future
2. Chayko, Mary (2018): Superpovezani: Internet, digitalni mediji i tehno-društveni život
3. Milivojević, Snježana (2015): Mediji, ideologija i kultura
- Preporučena literatura:
-
5. Bertrand, I., Hughes, P.: Media Research Methods, Palgrave Macmillan, 2004.
6. Bourdieu, P.: ?O televiziji?, u Europski glasnik, Godište X., br. 10, Zagreb, 2005., str. 271-308.
7. Castells, M.: Informacijsko doba: ekonomija, društvo, kultura, Golden marketing, Zagreb, 2000.
8. Castells, M.: Internet galaksija: razmišljanja o internetu, poslovanju I društvu, Naklada Jesenski i Turk, Zagreb, 2003.
10. Debray, R.: ?Uvod u mediologiju? u Europski glasnik, Godište X., br. 10, Zagreb, 2005., str. 323-337.
11. Habermas, J.: The Structural Transformation of the Public Sphere, MIT Press, 1991.
15. Morley, D.: Television, Audiences and Cultural Studies, Routledge, London, 1992.
16. Shields, R.: Kulture interneta. Virtualni prostori, stvarne povijesti I živuća tijela, Naklada Jesenski i Turk, Zagreb, 2001.
19. Williams, R.: Television. Technology and Cultural Form, Fontana, Glasgow, 1974.
- Ishodi učenja:
1. Definirati i klasificirati ključne koncepte u okviru medijskih studija.
2. Usporediti teorijsko-istraživačke pristupe u području medijskih studija.
3. Spoznati različite aspekte društvene uloge i funkcije medija.
4. Opisati specifičnosti medijskih sustava.
Legenda
- P - Predavanja
- S - Seminar