- English
Sadržaj predmeta
Tjelesna i zdravstvena kultura 2
- Šifra:
- 39624
- Visoko učilište:
- Filozofski fakultet
- ECTS bodovi:
- 0.0
- Opterećenje:
- 30(V)
- Nositelji:
-
Svetlana Božić Fuštar, v. pred.
Nikolina Skender, pred.
Nenad Krošnjar, pred.
- Izvođači:
-
Goran Marić, pred. (V)
Nikolina Skender, pred. (V)
Nenad Krošnjar, pred. (V)
Svetlana Božić Fuštar, v. pred. (V)
- Opis predmeta:
- Ciljevi predmeta Tjelesne i zdravstvene kulture : 1. učenje novih motoričkih znanja, 2. usavršavanje osnovnih teorijskih i praktičnih motoričkih znanja, 3. sprečavanje procesa deterioracije ili preranog smanjivanja razina osobina i sposobnosti uslijed nedostatne tjelesne aktivnosti, 4. osposobljavanje studenata za individualno tjelesno vježbanje i racionalno, sadržajno korištenje i provođenje slobodnog vremena, 5. promicanje tjelovježbene i sportske kulture. Metode podučavanja: Metode rada su povezani skupovi postupaka pomoću kojih se priprema i provodi proces tjelesnoga vježbanja u svim vrstama rada tjelesnog i zdravstvenog područja. 1. metode prikazivanja motoričkog zadatka: metoda usmenoga izlaganja , metoda postavljanja i rješavanja, metoda oponašanja i poistovjećivanja, metoda pokazivanja (demonstracije) 2. metode učenja: sintetička, analitička, kombinirana, situacijska, vizualizacijska - nemotorička metoda 3. metode uvježbavanja: a) metoda uvježbavanja (usvajanja) nepoznatoga motoričkoga zadatka: metoda standardnoga izvođenja, metoda predvježbi, metoda ponavljanja poznatoga b) metoda uvježbavanja (usavršavanja) poznatoga motoričkoga zadatka: metoda standardno-ponavljajućega izvođenja, metoda varijabilnoga izvođenja, metoda situacijskoga izvođenja 4. metode vježbanja: intervalna metoda vježbanja, varijabilna metoda vježbanja, kontinuirana metoda vježbanja 5. metode sigurnost: metoda sprječavanja ili prevencije, metoda čuvanja ili zaštite, metoda pomaganja ili asistencije 6. metode nadzora: metoda praćenja vježbanja, metoda usmjeravanja vježbanja, metoda zaustavljanja vježbanja 7. pomoćni postupci verbalne (brojanje, slogovanje, uzvikivanje) i neverbalne (pokazivanje (gestikulacija) rukama, pljeskanje, lupkanje, glazba, zviždanje) komunikacije 8. ostalo Odabrane metode rada koriste se po potrebi tijekom provedbe pojedinih kinezioloških aktivnosti. Predmet Tjelesna i zdravstvena kulture nema brojčane ocjene, a za sada niti ECTS bod(ove). Za izvršenje obveza na predmetu TZK potrebni su redovni dolasci, zalaganje i aktivno sudjelovanje na 80% od ukupnog broja sati nastave (30 nastavnih sati semestralno, 2 sata tjedno x 45 min).
- Preporučena literatura:
-
Bagarić, Irena i Vadjon, Ivančica (2020): Vježbe za muskuloskeletno zdravlje / Exercises for the musculoskeletal health
Moore, A. (2010): Standardni plesovi/ Ballroom dancing
Mišigoj Duraković, M. (2008): Kinantropologija /biološki aspekti tjelesnog vježbanja
Jukić, I., Marković. G. (2005): Kondicijske vježbe s utezima
Sertić, H. (2004): Osnove borilačkih sportova
Janković, V., N. Marelić (2003): Odbojka za sve
Wilson, L. (2003): Ultimate Guide to Cheerleading
Anderson, B. (2001): Stretching
Čorak, N. (2001): Fitness Bodybuilding
Klinika za dječje bolesti Zagreb, Služba za reproduktivno zdravlje (2001): Kontracepcija/ vodič kroz metode i sredstva
Clark, N. (2000): Sportska prehrana
Maheśvarananda, P. M. (2000): Sustav joga u svakodnevnom životu
Mišigoj Duraković, M. i sur. (1999): Tjelesno vježbanje i zdravlje
Jagodić Rukavina, A.M. (2019): Body tehnika/Naučite slušati svoje tijelo
Lijepa i aktivna (2016): Trčanje- vodič za početnike
Siler,B. (2000): Pilates tijelo / The Pilates Body
Clark, N. (2008): Sportska prehrana
Hrvatski plivački savez (2018): Plivanje
Keros, P., Pećina, M. (2020): Funkcijska anatomija lokomotornog sustava
Babić Naglić Đ. i suradnici (2013): Fizikalna i rehabilitacijska medicina.
Jajčević, Z. (2010): Povijest športa i tjelovježbe
Babić, Z. (2018): Sportska kardiologija : kardiologija sporta, tjelesne i radne aktivnosti
Arnold G. Nelson, Kokkonen,J. (2011): Anatomija istezanja/ Vodič za povećanje gipkosti i mišićne snage
Volčanšek, B. (2002): Bit plivanja
Anderson, B., Burke, E., Peal (1997): Fitness za sve / Programi treninga za žene i muškarce
Caliguri, P., Herbst, D. (2005): Nogomet: tehnike i taktike za vrhunsku igru
Schmidt, Colin E. (2009): Nogomet: napredne vježbe
Matković, B., Knjaz, D., Rupčić, T. (2015): Temelji košarkaške igre: materijali za nastavu
Rubin, P (2004): Košarka/Taktika
Kondrič, M, Furjan-Mandić, G. (2002): Fizička priprema stolnotenisača
Gus, G. (1992): Jazz Dance.
Mišigoj Duraković, M. i suradnici (2018): Tjelesno vježbanje i zdravlje
- Ishodi učenja:
1. Nakon izvršenih svih obveza iz predmeta TZK 2, studenti će moći: Objasniti neka osnovna pravila pojedine kineziološke aktivnosti.
2. Nakon izvršenih svih obveza iz predmeta TZK 2, studenti će moći: Objasniti osnove o utjecaju redovitog vježbanja na zdravlje.
3. Nakon izvršenih svih obveza iz predmeta TZK 2, studenti će moći: Ponoviti zadane nove elemente pojedine kineziološke aktivnosti u serijama.
4. Nakon izvršenih svih obveza iz predmeta TZK 2, studenti će moći: Pokazati osnovne elemente pojedine kineziološke aktivnosti te pravilno izvođenje nekih novih elemenata.
5. Nakon izvršenih svih obveza iz predmeta TZK 2, studenti će moći: Primijeniti nekoliko vježbi zagrijavanja i istezanja za pojedinu kineziološku aktivnost.
6. Nakon izvršenih svih obveza iz predmeta TZK 2, studenti će moći: Odabrati tjelovježbu u svrhu aktivnog provođenja slobodnog vremena.
7. Nakon izvršenih svih obveza iz predmeta TZK 2, studenti će moći: Prepoznati neke mišićno-koštane poremećaje i vježbe njihove prevencije.
8. Nakon izvršenih svih obveza iz predmeta TZK 2, studenti će moći: Prezentirati tolerantnost, radne navike i samodisciplinu.
9. Nakon izvršenih svih obveza iz predmeta TZK 2, studenti će moći: Kreirati uvodni i završni dio sata (treninga).
10. Nakon izvršenih svih obveza iz predmeta TZK 2, studenti će moći: Razviti sposobnosti, osobine i pozitivne stavove definirane unutar tjelesnog i zdravstvenog odgojno - obrazovnog područja koje doprinose uspješnijem studiranju.
Legenda
- V - Vježbe