Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Tradicijska glazba

Opterećenje:
82(P) + 8(S)
Izvođači:

Full Professor Naila Ceribašić, PhD (P, S)

Assistant Professor Mojca Piškor, PhD (P, S)

Opis predmeta:
Prvi semestar 1. tjedan (3 sata predavanja): Djelovanje, jezik i značenja glazbe 2. tjedan (3 sata predavanja): Glazba i identitet (1): raniji koncepti 3. tjedan (3 sata predavanja): Glazba i identitet (2): suvremeni koncepti 4. tjedan (3 sata predavanja): Tradicija, usmenost, izvedba 5. tjedan (3 sata predavanja): Folklorizacija i stvaranje tradicije 6. tjedan (3 sata predavanja): Što je folklorizam? 7. tjedan (3 sata predavanja): Usvajanja, prisvajanja, prilagodbe i izumi tradicije: neki primjeri 8. tjedan (3 sata predavanja): Obredno zvukovlje i stilska obilježja obredne glazbe 9. tjedan (3 sata predavanja): Glazba (i buka) u kontekstu običaja životnoga ciklusa 10. tjedan (3 sata predavanja): Glazbena i zvučna sastavnica kumpanija na o. Korčuli 11. tjedan (3 sata predavanja): Poetika političkih obreda 12. tjedan (3 sata predavanja): Stilovi i žanrovi tradicijske glazbe (1): višeglasje na Mediteranu 13. tjedan (3 sata predavanja): Stilovi i žanrovi tradicijske glazbe (2): višeglasje na Balkanu 14. tjedan (3 sata predavanja): Stilovi i žanrovi tradicijske glazbe (3): glagoljaško pjevanje 15. tjedan (3 sata predavanja): Stilovi i žanrovi tradicijske glazbe (4): crkvena pučka popijevka Drugi semestar 16. tjedan (3 sata predavanja): Svirači tradicijske glazbe 17. tjedan (3 sata predavanja): Pojedinci i solističke prakse 18. tjedan (3 sata predavanja): Žene u tradicijskoj glazbi 19. tjedan (3 sata predavanja): Folklorne skupine 20. tjedan (3 sata predavanja): Putujući i ulični glazbenici 21. tjedan (3 sata predavanja): Festivalizacija tradicijske glazbe (1): primjer klapskog pjevanja 22. tjedan (3 sata predavanja): Festivalizacija tradicijske glazbe (2): primjer međimurske popevke 23. tjedan (3 sata predavanja): Tradicijska glazba u diskografiji i na televiziji 24. tjedan (3 sata predavanja): Tradicijska glazba i turizam 25. tjedan (3 sata predavanja): Obnavljanja (1): gajdaški revival 26. tjedan (3 sata predavanja): Obnavljanja i fuzije (2): projekti Sjećanja, Bračka sjećanja i Dalmatica 27. tjedan (3 sata predavanja): Modaliteti zaštite (UNESCO); tradicijska glazba i autorsko pravo 28. tjedan (3 sata seminara): Izlaganje i rasprava o seminarskim radovima 29. tjedan (3 sata seminara): Izlaganje i rasprava o seminarskim radovima 30. tjedan (3 sata seminara): Stereotipi - etnomuzikološke istine (zaključna rasprava)
Obavezna literatura:

1. Ahmedaja, Ardian; Haid, Gerlinde (ur.) (2008): European Voices I: Multipart Singing in the Balkans and the Mediterranean, Wien; Köln; Weimar: Böhlau. Baumann, Max Peter (ur.) (1991): Music in the Dialogue of Cultures: Traditional Music and Cultural Policy, Wilhelmshaven: Noetzel. Ceribašić, Naila (ur.) (2004): Zaštita tradicijskog glazbovanja: Istarski etnomuzikološki susreti 2003., Roč: KUD Istarski željezničar. Dunin Ivancich, Elsie; Zebec, Tvrtko (ur.) (2001): Sword Dances and Related Calendrical Dance Events; Revival: Reconstruction, Revitalization: Proceedings of the ICTM Study Group on Ethnochoerology, Korčula 2000, Zagreb: International Council for Traditional Music, Study Group on Ethnochoreology; Institute of Ethnology and Folklore Research. Magrini, Tullia (ur.) (2003): Music and Gender: Perspectives from the Mediterranean, Chicago; London: University of Chicago Press. Muraj, Aleksandra; Vitez, Zorica (ur.) (2008): Predstavljanje tradicijske kulture na sceni i u medijima, Zagreb: Institut za etnologiju i folkloristiku; Hrvatsko etnološko društvo.

Preporučena literatura:

2. Bonifačić, Ruža (1995): Changing of Symbols: the Folk Instrument Tamburica as a Political and Cultural Phenomenon, Collegium Antropologicum 19/1, 65-77. Ceribašić, Naila (2003): Hrvatsko, seljačko, starinsko i domaće: Povijest i etnografija javne prakse narodne glazbe u Hrvatskoj, Zagreb: Institut za etnologiju i folkloristiku. Čačić-Kumpes, Jadranka (ur.) (1999): Kultura, etničnost, identitet, Zagreb: Institut za migracije i narodnosti; Naklada Jesenski i Turk; Hrvatsko sociološko društvo. Hobsbawm, Eric; Ranger, Terence (1983): The Invention of Tradition, Cambridge: Cambridge University Press. Jambrešić Kirin, R.enata; Škokić, Tea (ur.) (2005): Između roda i naroda: Etnološke i folklorističke studije, Zagreb: Centar za ženske studije. Prica, Ines; Jelavić, Željka (ur.) (2009): Destinacije čežnje, lokacije samoće: Uvidi u kulturu i razvojne mogućnosti hrvatskih otoka, Zagreb: Institut za etnologiju i folkloristiku. Rihtman-Auguštin, Dunja (ur.) (1991): Simboli identiteta, Zagreb: Hrvatsko etnološko društvo. Sremac, Stjepan (2010): Povijest i praksa scenske primjene folklornog plesa u Hrvata: Između društvene i kulturne potrebe, politike, kulturnog i nacionalnog identiteta, Zagreb: Institut za etnologiju i folkloristiku. Stokes, Martin (ur.) (1994): Ethnicity, Identity and Music: The Musical Construction of Place, Oxford; Providence: Berg.

Ishodi učenja:

1. detaljnije poznavati različite stilove i žanrove tradicijske glazbe

2. poznavati ulogu tradicijske glazbe u oblikovanju i izražavanju identiteta

3. prepoznavati i analizirati procese folklorizacije i stvaranja tradicije

4. analizirati ulogu glazbe u obrednim kontekstima

5. analizirati status i iskustva glazbenika s područja tradicijske glazbe

6. poznavati modele produkcije, distribucije i recepcije tradicijske glazbe

7. poznavati načine zaštite tradicijske glazbe

8. detaljnije poznavati stručnu literaturu s ovoga područja

9. samostalno osmisliti i provesti opsežnije istraživanje

Legenda

  • P - Predavanja
  • S - Seminar