- English
Sadržaj predmeta
Glazba, rod i feministička kritika
- Šifra:
- 198779
- Visoko učilište:
- Muzička akademija
- ECTS bodovi:
- 3.0
- Opterećenje:
- 20(P) + 10(S)
- Izvođači:
-
doc. dr. sc. Jelka Vukobratović (P, S)
doc. dr. sc. Mojca Piškor (P, S)
- Opis predmeta:
- Oslanjajući na odabrane studije znanosti o glazbi (muzikologije, etnomuzikologije, studija popularne glazbe) posvećene propitivanju kompleksnog odnosa glazbe i rodnih identiteta kolegij potiče studente na promišljanje praksi, politika i odnosa moći koji utječu na rodno kodiranje brojnih aspekata (umjetničke, tradicijske i popularne) glazbe. Uz analitički pristup odabranim studijama slučaja kolegij istodobno pruža i uvid u šire područje feminističke kritike, antropologije roda, rodnih i queer studija i ukazuje na mogućnosti primjene istraživačkih metodologija i teorija navedenih disciplina u samostalnim studentskim istraživanjima i projektima. Cilj je kolegija produbiti razumijevanje načina na koje glazba participira u osnaživanju i/ili osporavanju rodnih stereotipa i osnažiti područje umjetničkih i znanstvenih istraživanja kompleksnih međuodnosa glazbe/zvuka, izvedbe i roda poticanjem studenata na samostalna mentorirana istraživanja vezana uz krovnu temu kolegija.
- Obavezna literatura:
-
Brett Philip, Elizabeth Wood, Gary C. Thomas (2006): Queering the Pitch. The New Gay and Lesbian Musicology
Jarman-Ivens Freya (2007): Oh Boy! Masculinities and Popular Music
Koskoff Ellen (2014): A Feminist Ethnomusicology. Writings on Music and Gender
McClary Susan (1991): Feminine Endings. Music, Gender & Sexuality
Moisala, Pirkko i Beverley Diamond (2000): Music and Gender
Scharff Christina (2017): Gender, Subjectivity, and Cultural Work. The Classical Music Profession
Solie Ruth A. (1993): Musicology and Difference. Gender and Sexuality in Music Scholarship
- Preporučena literatura:
-
Abu-Lughod Lila (1990): Can There Be a Feminist Ethnography?
Butler, Judith (2000): Nevolje s rodom: feminizam i subverzija identiteta
Citron, Marcia J (1993): Gender & the Musical Canon
Cusick, Susan (1994): Feminist Theory, Music Theory, and the Mind/Body Problem
Davis, Angela Y (1999): Blues Legacies and Black Feminism. Gertrude Ma Rainey, Bessie Smith, and Billie Holiday
Foucault, Michel (2014): Povijest seksualnosti
Green, Lucy (1997): Music, Gender, Education
Hooks, Bell (1992): Black Looks: Race and Representation
Jennings, Ros i Abigail Gardner (2012): Rock On: Women, Ageing and Popular Music
Leonard, Marion (2007): Gender in the Music Industry. Rock, Discourse and Girl Power
Walser, Robert (2014): Running with the Devil. Power, Gender and Madness in Heavy Metal Music
Whiteley, Sheila (2000): Women and Popular Music: Sexuality, Identity and Subjectivity
Whiteley Sheila i Jennifer Rycenga (2006): Queering the Popular Pitch
- Ishodi učenja:
1. poznavanje reprezentativnih djela feminističke muzikologije i etnomuzikologije
2. poznavanje ključnih pojmova i koncepata feminističke kritike
3. sposobnost primjene teorijskih znanja feminističke kritike, rodnih, ženskih i queer studija u umjetničkim i/ili znanstvenim istraživanjima (umjetničke, tradicijske i/ili popularne) glazbe
4. umijeće oblikovanja umjetničkih i/ili znanstvenoistraživačkih projekata koji propituju odnos glazbe/zvuka, izvedbe i roda
5. sposobnost analitičkog i kritičkog čitanja stručne literature
6. temeljna znanja o problematici položaja žena i rodnih manjina u glazbi u različitim povijesnim/kulturnim kontekstima
7. sposobnost integriranja glazbenih kompetencija s feminističkom i srodnom literaturom u interdisciplinarnoj analizi
Legenda
- P - Predavanje
- S - Seminar