Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Glazba, rod i feministička kritika

Opterećenje:
20(P) + 10(S)
Izvođači:

doc. dr. sc. Mojca Piškor (P, S)

Opis predmeta:
Oslanjajući na odabrane studije znanosti o glazbi (muzikologije, etnomuzikologije, studija popularne glazbe) posvećene propitivanju kompleksnog odnosa glazbe i rodnih identiteta kolegij potiče studente na promišljanje praksi, politika i odnosa moći koji utječu na rodno kodiranje brojnih aspekata (umjetničke, tradicijske i popularne) glazbe. Uz analitički pristup odabranim studijama slučaja kolegij istodobno pruža i uvid u šire područje feminističke kritike, antropologije roda, rodnih i queer studija i ukazuje na mogućnosti primjene istraživačkih metodologija i teorija navedenih disciplina u samostalnim studentskim istraživanjima i projektima. Cilj je kolegija produbiti razumijevanje načina na koje glazba participira u osnaživanju i/ili osporavanju rodnih stereotipa i osnažiti područje umjetničkih i znanstvenih istraživanja kompleksnih međuodnosa glazbe/zvuka, izvedbe i roda poticanjem studenata na samostalna mentorirana istraživanja vezana uz krovnu temu kolegija.
Obavezna literatura:

Brett Philip, Elizabeth Wood, Gary C. Thomas (2006): Queering the Pitch. The New Gay and Lesbian Musicology

Jarman-Ivens Freya (2007): Oh Boy! Masculinities and Popular Music

Koskoff Ellen (2014): A Feminist Ethnomusicology. Writings on Music and Gender

McClary Susan (1991): Feminine Endings. Music, Gender & Sexuality

Moisala, Pirkko i Beverley Diamond (2000): Music and Gender

Scharff Christina (2017): Gender, Subjectivity, and Cultural Work. The Classical Music Profession

Solie Ruth A. (1993): Musicology and Difference. Gender and Sexuality in Music Scholarship

Preporučena literatura:

Abu-Lughod Lila (1990): Can There Be a Feminist Ethnography?

Butler, Judith (2000): Nevolje s rodom: feminizam i subverzija identiteta

Citron, Marcia J (1993): Gender & the Musical Canon

Cusick, Susan (1994): Feminist Theory, Music Theory, and the Mind/Body Problem

Davis, Angela Y (1999): Blues Legacies and Black Feminism. Gertrude Ma Rainey, Bessie Smith, and Billie Holiday

Foucault, Michel (2014): Povijest seksualnosti

Green, Lucy (1997): Music, Gender, Education

Hooks, Bell (1992): Black Looks: Race and Representation

Jennings, Ros i Abigail Gardner (2012): Rock On: Women, Ageing and Popular Music

Leonard, Marion (2007): Gender in the Music Industry. Rock, Discourse and Girl Power

Walser, Robert (2014): Running with the Devil. Power, Gender and Madness in Heavy Metal Music

Whiteley, Sheila (2000): Women and Popular Music: Sexuality, Identity and Subjectivity

Whiteley Sheila i Jennifer Rycenga (2006): Queering the Popular Pitch

Ishodi učenja:

1. poznavanje reprezentativnih djela feminističke muzikologije i etnomuzikologije

2. poznavanje ključnih pojmova i koncepata feminističke kritike

3. sposobnost primjene teorijskih znanja feminističke kritike, rodnih, ženskih i queer studija u umjetničkim i/ili znanstvenim istraživanjima (umjetničke, tradicijske i/ili popularne) glazbe

4. umijeće oblikovanja umjetničkih i/ili znanstvenoistraživačkih projekata koji propituju odnos glazbe/zvuka, izvedbe i roda

5. sposobnost analitičkog i kritičkog čitanja stručne literature

6. temeljna znanja o problematici položaja žena i rodnih manjina u glazbi u različitim povijesnim/kulturnim kontekstima

7. sposobnost integriranja glazbenih kompetencija s feminističkom i srodnom literaturom u interdisciplinarnoj analizi

Legenda

  • P - Predavanja
  • S - Seminar