- English
Sadržaj predmeta
Uvod u opernu glumu
- Šifra:
- 200610
- Visoko učilište:
- Muzička akademija
- ECTS bodovi:
- 2.0
- Opterećenje:
- 45(GL) + 15(P)
- Izvođači:
-
prof. mr. art. Martina Zadro (GL, P)
Dražen Čuček, akad. gl., pred. (GL, P)
- Opis predmeta:
- Djelovanje lica u situaciji - Pristup predlošku uz savladavanje teksta u glazbenom predlošku, njegovog značenja, i transmisije - Čitanje i iščitavanje osnovnih sastavnica predloška, rad na dikciji - Stvaranje dramske situacije prema zadanom predlošku - Interpretacija predloška - Stavljanje sebe kao lica u situaciju - Odnos fiktivno - stvarno. Proučavanje fikcije kao i stvarnosti, poimanje stvarnosti i fikcije - Izražavanje i oponašanje životnih situacija - Upoznavanje profesionalne etike i discipline u radu i pristupu radu Rad se temelji na zadanom predlošku iz kojega student analizom odnosa i rekonstrukcijom mreže motiva uči iščitavati i inducirati obrise uloge iz okolnosti i situacija koje uvjetuju (normiraju) njeno scensko postojanje. - Stvaranje manjih situacija kroz rad na improvizacijama te radeći na glazbenim predlošcima (arija, dueti, terceti) - Kreiranje lica i manjih situacija koje se odnose na temu koja se obrađuje za završni ispit, odnosno, ispitnu produkciju - Analiza vlastitog rada i rada svojih suradnika - Razgovori, pismeno izražavanje - Rad na ispitnoj produkciji
- Obavezna literatura:
-
1. Bertold Brecht: Dijalektika u teatru Dr. Branko Gavella: Glumac i kazalište Stanislavski: Rad glumca na sebi Dr. Nikola Batušić: Uvod u teatrologiju Lessing: Hamburška dramaturgija
- Preporučena literatura:
-
2. Chaikin: Presence of Actor Boal: Games for Actors and Non- actors Viola Spolin: Improvisation for the Theater
- Ishodi učenja:
1. Ovladavati tehnikom postupnog, dosljednog i razgovjetnog artikuliranja scenskog izričaja
2. Prepoznati osnovne strukturalne odrednice normativnog predloška
3. Raspoznati i analizirati lice, odnos, situaciju,motiv, kontekst, podtekst u ariji ili ansamblima
4. Upoznati tehnike iščitavanja uloge i rekonstrukcije razloga i oblika njenog djelovanja
5. Ovladavati tehnikom partituiranja uloge - organizacijom glumačkog materijala unutar kojeg se pojedini dijelovi izraza međusobno uvjetuju i obrazlažu
6. Oslobođeno i samosvjesno bivati na sceni
7. Izgraditi osjećaj za partnera i scensko ozračje
8. Analizirati vlastiti rad i rad svojih suradnika
Legenda
- P - Predavanje
- GL - Ostale gl. vježbe