- English
Sadržaj predmeta
Solfeggio B3
- Šifra:
- 200625
- Visoko učilište:
- Muzička akademija
- ECTS bodovi:
- 6.0
- Opterećenje:
- 50(GL) + 5(P) + 5(S)
- Izvođači:
-
Ines Lončar (P)
Ivor Prajdić (P)
doc. dr. sc. Nikolina Matoš (GL, P, S)
- Opis predmeta:
- Kolegij sačinjavaju sljedeći sadržaji: 1. Primjeri iz glazbene literature koji se zapisuju kao diktat, pjevaju te analiziraju (melodijski, ritamski, harmonijski i formalno). Primjeri se koriste kao sredstvo usavršavanja intonacijskih i ritamskih vještina, ali i kao sredstvo upoznavanja glazbene literature odnosno razvijanja glazbenoga ukusa. 2. Umjetničke, narodne i popularne pjesme s pomoću kojih studenti učvršćuju svoje intonacijske vještine i interpretativne sposobnosti. Zbog buduće primjene pjesama u školi, zadatak studenata je i harmonijska pratnja pjesama na klaviru uz pjevanje. 3. Glazbeno-teorijske, ritamske i melodijske vježbe s pomoću kojih studenti stječu potrebne kompetencije za uspješno praćenje nastave na studiju (solfeggia i ostalih kolegija) i za primjenu ovih znanja/vještina u odgojno-obrazovnom procesu.
- Obavezna literatura:
-
1. izvorni notni zapisi primjera iz literature. Ispitno gradivo određuje nastavnik solfeggia i ažurira se svake akademske godine. U trećoj su godini studija primjerima u pravilu obuhvaćena sva glazbeno-stilska razdoblja do 20. stoljeća s naglaskom na renesansu (produbljivanje znanja o strukturi modusa) i kasni romantizam (prošireni tonalitet, kromatika, enharmonija). 25 tradicijskih pjesama iz Europe i ostalih kontinenata po izboru.
- Ishodi učenja:
1. aktivno (slušanjem i analizom) upoznati ulomke (arije, brojeve, stavke) ili cjelovite primjere iz glazbene literature
2. steći slušni repertoar od pedesetak glazbenih djela/ulomaka
3. aktivno (pjevanjem i pratnjom na klaviru) upoznati umjetničke, narodne i dječje pjesme, koje će kao budući učitelji primjenjivati u odgojno-obrazovnom procesu
4. čitati i vokalno reproducirati primjere iz glazbene literature
5. svjesno slušati glazbu i pretvoriti je u notni zapis (jednoglasni, dvoglasni, troglasni i četveroglasni diktat)
6. analizirati melodijsku, ritamsku, harmonijsku i oblikovnu strukturu glazbenih djela
Legenda
- P - Predavanje
- S - Seminar
- GL - Ostale gl. vježbe