- English
Sadržaj predmeta
Psihološki aspekti izvođenja glazbe 1
- Šifra:
- 228242
- Visoko učilište:
- Muzička akademija
- ECTS bodovi:
- 3.0
- Opterećenje:
- 16(P) + 14(S)
- Izvođači:
-
dr. sc. Helena Dukić, pred. (P, S)
doc. dr. sc. Sanja Kiš Žuvela (P, S)
- Opis predmeta:
- Ciljevi predmeta: Upoznati znanstvene pretpostavke psihičkih procesa koji se događaju tijekom nastupa s muzikološkoga, pedagoškoga i psihološkoga gledišta. Osposobiti studente za osvještavanje vlastitih psihičkih procesa prilikom čitanja s lista te tehničkih i memorijskih problema. Upoznati osnove suvremenih pristupa mentalnom treningu glazbenika te primijeniti stečene spoznaje u pedagoškom procesu, odn. timskome radu (npr. u ansamblu). Studenti će steći uvid u opseg, metode i ciljeve izvedbenih znanosti te suvremene psihoterapijske metode vezane uz problematiku glazbenog nastupa. Na razini predmeta stječe razumijevanje vlastitih psihičkih procesa prilikom čitanja s lista, memorizacije i pojave tehničkih problema. Takva znanja izravno su povezana sa znanjima stečenima na ostalim predmetima pedagoškoga modula, na glavnom predmetu instrument/pjevanje/dirigiranje, te su također primjenjiva i u muzikoterapiji. - izborni dio pedagoškog modula
- Obavezna literatura:
-
Lehmann, Andreas C.; Sloboda, John A.; Woody, Robert H. (2007): Psychology for Musicians: Understanding and Acquiring the Skills
Cook, Nicholas (2013): Beyond the Score: Music as Performance
Williamon, A. (Ed.) (2004): Musical excellence: Strategies and techniques to enhance performance
Snyder, B. (2000): Music and memory: An introduction
- Preporučena literatura:
-
Beament, James. (2005): How do we Hear Music
Bogunović, Blanka (2008): Muzički talenat i uspešnost
Cone, E. T. (1974): The Composer's Voice
Davidson, J. & McPherson, G. (2017): Learning to perform: From 'gifts' and 'talents' to skills and creative engagement
Hallam, Susan; Cross, Ian; Thaut, Michael (ur.)uron, David (2016): The Oxford Handbook of Music Psychology
Kenny, D. T. (2011): The psychology of music performance anxiety
Levitin, Daniel J. (2006): This Is Your Brain On Music. The Science of a Human Obsession
McGrath, C., Hendricks, K. S., & Smith, T. D (2016): Performance Anxiety Strategies: A Musician's Guide to Managing Stage Fright
McPherson, G. E. (ur.) (2016): The child as musician: A handbook of musical development (2. izdanje)
Parncutt, R., & McPherson, G. E. (ur.) (2002): The science and psychology of music performance: Creative strategies for music teaching and learning
Sloboda, J. A., & Lehmann, A. C. (2001): Tracking performance correlates of changes in perceived intensity of emotion during different interpretations of a Chopin piano prelude
Sloboda, John A (1989): The Musical Mind: The Cognitive Psychology of Music
Tan, S.-L., Pfordresher, P. & Harré, R. (2010): Psychology of Music. From Sound to Significance
- Ishodi učenja:
1. poznavati različite pravce, tehnike i pristupe psihologiji nastupanja te upoznati aktualno stanje znanstvene spoznaje na području izvedbenih znanosti
2. poznavati osnovnu psihološku problematiku izvođenja glazbe
3. pažljivo čitati i kritički prosuđivati stručne i znanstvene tekstove s područja psihologije nastupa
4. osvijestiti vlastite psihičke procese koji se odvijaju tijekom nastupa i primijeniti odgovarajuće tehnike kako bi se oni kontrolirali i rezultirali uspješnijim nastupom
5. shvaćati važnost primjene glazbenopsihologijskih spoznaja u svakodnevnom životu glazbenih profesionalaca, ali i ostale populacije, osobito u pedagoškim i recepcijskim kontekstima
6. pratiti daljnji razvoj discipline putem znanstvenih skupova, časopisa, udruga i dr.
Legenda
- P - Predavanje
- S - Seminar