Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Notacija rane glazbe

Šifra:
91553
Visoko učilište:
Muzička akademija
ECTS bodovi:
6.0
Opterećenje:
30(GL) + 30(P)
Izvođači:

prof. dr. sc. Hana Breko Kustura (GL, P)

Ana Čizmić Grbić, dipl. muz. (GL, P)

Opis predmeta:
Cilj je predmeta dati uvid u metode suvremenog istraživanja notacijskih sustava srednjovjekovne i renesansne glazbe. Posebna će pažnja biti posvećena problematici gregorijanskog korala i negregorijanskih tradicija. Pri tom će u prvom semestru fokus biti na upoznavanju s različitim tipovima adijastematske neumatske notacije europskih regija. Drugi semestar nudi presjek tipologije notacijskih sustava polifone glazbe od tzv. jednostavnog višeglasja, modalne notacije, te notacija menzuriranih sustava (predfrankonska notacija, frankonska, bijela menzuralna notacija). Obzirom na različite tipove repertoara i srednjovjekovnih notacija koje su se križale na prostorima srednjovjekovnih hrvatskih regija, prikazat će se ukratko i suvremene spoznaje o notacijama tih povijesnih prostora.
Obavezna literatura:

1. Apel, Willi (1970): Die Notation der polyphonen Musik 900-1600, Leipzig: Breitkopf & Härtel. Gallo, F. Alberto (1984): Die Notationslehre im 14. und 15. Jahrhundert, u: Zaminer, F. (ur.): Die mittelalterliche Lehre von der Mehrstimmigkeit (= Geschichte der Musiktheorie, sv. 5), Darmstadt: WBG, 257-356. Parrish, Carl (1959): The Notation of Medieval Music, New York: Norton

Preporučena literatura:

2. Agustoni, Luigi; Göschl, Johannes Berchmans (1995): Einführung in die Interpretation des Gregorianischen Chorals, sv. 1, Kassel: Gustav Bosse. Kelly, Thomas Forrest (1989): The Beneventan chant, Cambridge: Cambridge University Press. Phillips, Nancy (2000): Notation und Notationslehren von Boethius bis zum 12. Jahrhundert, u: Ertelt, T. i dr. (ur.): Die Lehre vom einstimmigen liturgischen Gesang (= Geschichte der Musiktheorie, sv. 4), Darmstadt: WBG, 293-624. Szendrei, Janka (1988): Die Geschichte der Graner Choralnotation, Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, 30, 1/4, 5-234.

Ishodi učenja:

1. Polaznicima bi pohađanje predmeta trebalo omogućiti stjecanje sljedećih kompetencija: - čitati notacije koralnog repertoara od adijastematskih neumatskih notacija do kvadratne notacije

2. poznavati tehnike bilježenja i improviziranja najranije polifonije

3. poznavati notacije škole Notre Dame i Ars novae

4. poznavati bijelu menzuralnu notaciju

5. transkribirati lutnjističke i orguljske tabulature

6. uočavati i argumentirano raspravljati o problemima vezanima za izvedbu srednjovjekovnih i renesansnih glazbenih zapisa

Legenda

  • P - Predavanje
  • GL - Ostale gl. vježbe