Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Izvođačka praksa rane glazbe

Šifra:
91571
Visoko učilište:
Muzička akademija
ECTS bodovi:
4.0
Opterećenje:
30(P)
Izvođači:

red. prof. art. Pavao Mašić, akad. (P)

Opis predmeta:
Upoznavanje stilske izvodilačke prakse glazbe 17. i 18.stoljeća obradom notacije, ornamentike i diminucije, bassa continua, improvizacije, tempa, metra i ritma, artikulacije i fraziranja, dinamike, instrumentarija, vrsta ugađanja i temperiranja, odnosa prema vokalnoj i instrumentalnoj glazbi, estetike (teorija afekta, teorija retoričkih figura). Spomenute elemente tehnike i interpretacije, kao i specifične nacionalne stilske tendencije usvajaju se komparativnom analizom skladba skladateljâ koji pripadaju vodećim nacionalnim stilskim usmjerenjima (Francuska, Italija, Njemačka, Engleska), te primjenjuju u praktičnom radu na izabranim kompozicijama. Znanja stečena analitičkim radom na skladbama studenti proširuju upoznavanjem najvažnijih teorijskih spisa 17. i 18.st. - takav komplementarni pristup potiče ih na razvijanje kritičkog odnosa prema pisanim primarnim izvorima i interpretaciji istih.
Obavezna literatura:

1. Mary CYR: Performing Baroque Music, Amadeus Press 1992 Frederick NEUMANN: Ornamentation in Baroque and Post-Baroque Music with special emphasis on J. S. Bach, Princeton University Press Robert DONINGTON: Baroque Music: Style and Performance - a Handbook, Faber Music (Faber & Faber) Jean-Claude VEILHAN: Les Regles de lInterpretation Musicale a lEpoque Baroque generales a tous les instruments, Leduc 1977

Preporučena literatura:

2. Primarni izvori: Carl Philipp Emanuel BACH: Versuch uber die wahre Art das Clavier zu spielen, Berlin 1753/1762, Leipzig 1787/1797; Reprint Kassel 1994 Johann Joachim QUANTZ: Versuch einer Anweisung die Flote traversiere zu spielen, Berlin 1752; Reprint Kassel 1997 Johann Gottfried WALTHER: Musicalisches Lexicon, Leipzig 1732; suvremeno izdanje Kassel 2001. François COUPERIN: Lart de toucher le clavecin. Pariz 1717 Giulio CACCINI : Le nuove musiche, Firenca, 1602 Jean Jacques ROUSSEAU : Dictionnaire de Musique, Pariz 1824 Jean-Phillippe RAMEAU : Code de Musique pratique, Pariz 1760 Suvremeni autori: Robert DONINGTON: The Interpretation of Early Music, London: Faber and Faber, 1963 Robert L. MARSHALL (ed.): Eighteenth-century Keyboard Music, Schirmer Books Robert L. MARSHALL: The Music of J. S. Bach: the sources, the style, the significance, Schirmer Books Anthony NEWMAN: Bach and the baroque - European Source Materials from the Baroque and Early Classical Periods with Special Emphasis on the Music of J.S. Bach, Pendragon Press, New York Paul BADURA-SKODA: Bach-Interpretation (Die Klavierwerke) John BUTT: Bach Interpretation, Articulation marks in primary sources of J. S. Bach, Cambridge UP Claude V. PALISCA: Baroque Music, Prentice Hall Hans Peter SCHMITZ: Die Kunst der Verzierung im 18. Jahrhundert - Instrumentale und vokale Musizierpraxis in Beispielen (Barenreiter) Jean SAINT-ARROMAN: Linterpretation de la musique française 1661-1789 George HOULE: Meter in Music, 1600-1800, Performance, Perception, and Notation, Indiana University Press M. S. KASTNER: The Interpretation of 16th- and 17th- Century Iberian Keyboard Music Jesper Boje CHRISTENSEN: 18th Century Continuo Playing - A Historical Guide to the Basics, Barenreiter Peter WILLIAMS: Figured Bass Accompaniment I & II, Edinburgh UP Hermann KELLER: Schule des Generalbass-Spiels, Barenreiter David LEDBETTER: Continuo playing according to Haendel, Clarendon Press James R. ANTHONY: French Baroque Music from Beaujoyeulx to Rameau Richard TROEGER: Technique & Interpretation on the Harpsichord & Clavichord Sylvie BOUISSOU etc: Histoire de la Notation de lepoque baroque a nos jours, Minerve Herve LACOMBE: Le mouvement en musique a lepoque baroque, Serpenoise Pierre-Alain CLERC: Discours sur la Rhetorique Musicale Margarete REIMANN: Untersuchungen zur Formgeschichte der Franzosischen Klavier-Suite, mit besonderer Berücksichtigung von Couperins Ordres, Gustav Bosse Verlag Regensburg David ROWLAND: Early Keyboard Instruments A Practical Guide, Cambridge University Press Donald F. TOVEY: Essays in Musical Analysis o Chamber Music, Oxford University Press Hans VOGT: J. S. Bachs Kammermusik: Voraaussetzungen, Analysen, Einzelwerke, Reclam Annette RICHARDS: The Free Fantasia and the Musical Picturesque Nikolaus HARNONCOURT: Glazba kao govor zvuka, Glazbeni dijalog Algoritam, Zagreb

Ishodi učenja:

1. poznaje široki raspon stilova i ima razvijen individualni i prepoznatljiv izričaj u određenom glazbenom stilu

2. razumije obrasce i procese na kojima se zasniva glazbena improvizacija te ih je sposoban primijeniti

3. poznaje kapitalna djela povijesnih i suvremenih glazbenih stilova i razumije njihovu ulogu u razvoju glazbenog stvaralaštva

4. ima razvijenu sposobnost kritičkog razvijanja ideja i argumenata te njihove prezentacije široj javnosti

5. razumije međuodnose i međuzavisnost praktičnog i teorijskog djela studija

Legenda

  • P - Predavanje