Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Poznavanje vokalne literature

Šifra:
91957
Visoko učilište:
Muzička akademija
ECTS bodovi:
4.0
Opterećenje:
30(P)
Izvođači:

Full Professor Mladen Tarbuk (P)

Opis predmeta:
1. Uvod u vokalnu literaturu - raspored po razdobljima i vrstama 2. Kasna renesansa - madrigal, motet, misa 3. Rani barok - pojava monodije uz instrumentalnu pratnju, opera 4. Srednji i kasni barok - oratorij, opera, C. Monteverdi I Ch.W. Gluck 5. Njemački barok - J. S. Bach, G. F. Händel 6. Klasika - W. A. Mozart i njegovo operno stvaralaštvo 7. L. van Beethoven - Fidelio , IX. simfonija i solo pjesme 8. Romantizam - pojava nacionalne opera - C. M. von Weber 9. Lied - F. Schubert, R. Schumann 10. Lied - H. Wolf, G. Mahler, F. Schrecker, A. von Zemlinsky 11. Ruska vokalna glazba XIX. stoljeća (-M. Glinka, -moćna gomilica) 12. Ruska opera - M. P. Musorgski 13. Talijanska opera - belcanto, G. Donizetti 14. Talijanska opera - G. Verdi 15. Talijanska opera - G. Puccini 16. Verizam - R. Leoncavallo 17. Njemačka opera - R. Wagner (Ukleti Holandez, Lohengrin, Tannhäuser) 18. Njemačka opera - R. Wagner (Majstori pjevači, Tristan i Izolda, Tetralogija) 19. Njemačka opera - R. Strauss (Kavalir s ružom, Salome, Elektra) 20. Druga bečka škola - A. Schönberg, A. Berg, A. Webern 21. Francuska opera - J. Massenet, G. Bizet, 22. Francuska opera - C. Debussy, F. Poulenc 23. Francuska solo pjesma - G. Fauré, C. Debussy, 24. Vokalna literatura 20. stoljeća (Sprechgesang, nove vokalne tehnike) 25. Počeci opere u Hrvatskoj - Ilirski preporod, V. Lisinski 26. Hrvatska romantična opera - I. pl.Zajc, J. Hatze 27. Hrvatski neonacionalni smjer - J. Gotovac (Ero s onoga svijeta) 28. Hrvatska moderna - B. Bersa, B. Kunc, D. Pejačević, hrvatske solo pjesme 29. Glas uz komorne ansamble (J. Š. Slavenski) 30. Hrvatska vokalna glazba 20. stoljeća - I. Parać,M. Kelemen, , F. Parać i dr. Predavanja su strukturirana u povijesnom slijedu glazbenih stilova počevši od kasne renesanse, preko baroka, klasike, romantizma, impresionizma, ekspresionizma, neoklasike do glazbenih izričaja 20. stoljeća i suvremene glazbe s početka 21. stoljeća. Svako predavanje uključuje po jednog ili više skladatelja određene epohe sa zvučnim primjerima. Za razvoj opere kao glazbeno-scenske vrste uključeno je razmatranje pojedinih uloga sa stanovišta vokalne tehnike i impersonalizacije pojedinog opernog lika. Uspoređivanje, kada su za to dostupni primjeri, pojedinih interpretativnih rješenja.
Obavezna literatura:

1. Rober Keldorfer, Die Aussprache im Gesang Roland Mancini, L art du chant Sergius Kagen, On studying singing Henry Pleasants, The great singers: from the dawn of opera to our time Kurt Pahlen, Grosse Sänger unserer Zeit John Rosselli, Singers of Italian Opera, the history of a profession Sara K. Schneider, Concer Song as Seen Luisa Siotto Pinter, Segreti del Bel Canto Kurt Wichmann, Dier Ziergesang und die Ausführung der Appoggiatura Bruna Špiler, Umjetnost solo pjevanja Kurt Adler, The Art of Accompanying and Coaching George Armin, Kleiner Stimmlexikon und Merkbüchlein

Preporučena literatura:

2. Josip Andreis, Povijest glazbe (I - IV) Muzička enciklopedija Musik in Geschichte und Gegenwart Grove Dictionary of Music I drugo - prema dostupnosti u Knjižnici Muzičke akademije - Skladateljske monografije - povijesni slijed značajnih skladatelja od Monteverdija, Glucka, J. S. Bacha, Händela, Mozarta, Beethovena, Schuberta, Schumanna, Donizzettija, Bellinija, Verdija, Puccinija.. do naših dana - primjeri solo popjevaka i opernih arija prema vrstama glasova - monografije skladatelja koje su dostupne u Knjižnici Muzičke akademije prema znanju jezika kojima studenti raspolažu (osobito bitno za dogovore u izradi seminarskih radnji) - prema dostupnosti korištenje notnih izdanja djela o kojima se na predavanju govori - važan dio nastave su zvučni primjeri, zbirka CD-ova iz Knjižnice Muzičke akademija i iz osobne kolekcije - korištenje interneta za sakupljanje podataka o autorima i djelima koja su uzeta u razmatranje

Ishodi učenja:

1. dobro poznavanje najvažnijih autora u vokalnom stvaralaštvu kronološki kroz povijest

2. prepoznavanje stila pojedinog autora

3. poznavanje načina interpretacije

4. razumijevanje važnosti pojedinog autora za razvoj vokalne umjetnosti

5. poznavanje dominantnog područja stvaranja pojedinog autora ( solo pjesma, oratorij, opera )

6. sposobnost prepoznavanja najznačajnijih opusa skladatelja na području solo pjesme, oratorija i opere

7. sposobnost prepoznavanja stilskih značajki u djelima s kojima se student susreće u svladavanju repertoara glavnog predmeta.Mogućnost određivanja stilskih i skladateljsko-tehničkih karakteristika vokalne literature određenog perioda

8. sposobnost nabrajanja, u skladu sa značajem skladateljske osobnosti, barem tri i više najvažnijih vokalnih opusa pojedinog autora

9. sposobnost isticanja najvažnijih autora u vokalnom stvaralaštvu (od Monteverdija, Bacha, Händela, Mozarta, Beethovena, Verdija, Wagnera I drugih do suvremenih autora) i njihovo smještavanje u povijesni kontekst

10. kvalitetno prepoznavanje ostvarenja vokalne glazbe prema značajkama glasovnih određenjai studenata koji pohađaju predavanja

Legenda

  • P - Predavanje