Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Čembalo 3

Šifra:
92130
Visoko učilište:
Muzička akademija
ECTS bodovi:
28.0
Opterećenje:
60(P)
Izvođači:

red. prof. art. Pavao Mašić, akad. (P)

Opis predmeta:
Sadržaj se izvodi u otvorenom kurikulumu dinamikom prilagođenom predznanju i sposobnostima pojedinog studenta. Obuhvaća: Tehničke vježbe namijenjene stjecanju osnova čembalističke tehnike koje se tijekom studija svladavaju postupno upotrebom slijedećih škola: E. Baiano: Method for Harpsichord, K. Rosenhaart: The Amsterdam Harpsichord Tutor, F. Couperin: Lart de toucher le clavecin, I. Alhgrimm: Manual der Orgel und Cembalo Technik, te D. Scarlatti: izbor iz sonata (555). Izbor repertoara skladatelja 16. i 17. stoljeća: W. Byrd, J. P. Swellinck, J. Bull, J. Froberger, L. Couperin, A. De Cabezon, G. Frescobaldi. Suite francuskih autora s naglaskom na F. Couperina i J. Ph. Rameaua. Najmanje 8 virtuoznih sonata D. Scarlattija. J. S. Bach: Najmanje 2 preludija i fuge iz II.sveska; Partita u D-duru, e-molu; Toccata u d-molu, G-duru; G. F. Handel: Suite (izbor); C. Ph. E. Bach: Sonate (izbor); J. Haydn: Sonate za čembalo (izbor). Tijekom akademske godine student mora apsolvirati najmanje 3 skladbe, odnosno grupe skladbi 16. i 17. stoljeća (izabrane među točkama pod rednim brojem 1-5), te najmanje 3 skladbe, odnosno grupe skladbi 18. stoljeća (izabrane među točkama pod rednim brojem 6-10, od kojih jedna mora biti točka pod rednim brojem 6). Repertoar 16. i 17. stoljeća : 1) jedna ili više skladbi talijanskih skladatelja (Claudio Merulo, Ascanio Mayone, Girolamo Frescobaldi, Michelangelo Rossi, Bernardo Storace...) ; 2) jedna ili više skladbi engleskih skladatelja (William Byrd, Peter Philips, John Bull, Thomas Tomkins, Orlando Gibbons...) ; 3) jedna ili više skladbi germanskih skladatelja (Johann Jakob Froberger, Matthias Weckmann, Johann Kaspar Kerll, Dietrich Buxtehude, Johann Kuhnau...) ; 4) jedna ili više skladbi francuskih skladatelja (Jacques Champion de Chambonnieres, Louis Couperin, Nicolas-Antoine Lebegue, Jean-Henry dAnglebert, Louis Marchand...) ; 5) jedna ili više skladbi skladatelja drugih europskih nacionalnosti (španjolski, nizozemski autori...) (Antonio de Cabezon, Francisco Correa de Arauxo, Joan Cabanilles, Jan Pieterszoon Sweelinck, Jan Adam Reincken...). Repertoar 18. stoljeća : 6) jedna ili više skladbi Johanna Sebastiana Bacha ; 7) jedna ili više skladbi germanskih skladatelja izuzev J. S. Bacha (George Frideric Handel, Georg Philipp Telemann, Bachovi sinovi, Joseph Haydn, Wolfgang Amadeus Mozart...) ; 8) jedna ili više skladbi talijanskih ili španjolskih skladatelja (Domenico Scarlatti, Benedetto Marcello, Domenico Cimarosa, Antonio Soler, José Antonio de Nebra, Carlos de Seixas...) ; 9) jedna ili više skladbi francuskih skladatelja (François Couperin, Jean-François Dandrieu, Jean-Philippe Rameau, Jacques Duphly, Claude Balbastre...) ; 10) jedna ili više skladbi skladatelja ostalih nacionalnosti (Thomas Chilcot, Thomas Augustine Arne, Joseph-Hector Fiocco, Jean-Baptiste Loeillet, Georg Benda...).
Obavezna literatura:

1. J. S. Bach: Clavierübung I-IV, Engleske i Francuske suite, Das wohltemperierte Klavier I & II, Dvoglasne i troglasne invencije D. Scarlatti: 555 sonata za čembalo J. Ph. Rameau: Pieces de clavecin F. Couperin: Livre de clavecin I-IV

Preporučena literatura:

2. H. Schott: Cembalo spielen, F. Couperin: Lart de toucher le clavecin, H. Ferguson: Keyboard Interpretation from the 14th to the19th Century. C. Ph. E. Bach: Versuch über die wahre Art das Clavier zu spielen (u hrvatskom prijevodu Veljka Glodića, 2003.)

Ishodi učenja:

1. upoznati i osvijestiti produkciju tona u odnosu na funkcioniranje mehanizma instrumenta

2. razumjeti interakciju sviračkog aparata i glazbe koju treba realizirati

3. primijeniti tehničke vještine na izvođenje određene skladbe

4. upoznati repertoar za čembalo

5. realizirati zadanu literaturu s povijesnog i stilskog aspekta, odnosno prepoznati povijesni, socijalni i glazbeni kontekst datih skladbi

Legenda

  • P - Predavanje