Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Etnomuzikologija

Opterećenje:
14(GL) + 76(P)
Izvođači:

prof. dr. sc. Naila Ceribašić (GL, P)

dr. sc. Jelka Vukobratović (GL, P)

Opis predmeta:
Prvi semestar 1. tjedan (3 sata predavanja): Konstitutivne etnomuzikološke ideje: glazba u kulturi, jednakovrijednost glazbi svijeta, terenski uvidi, komparacija 2. tjedan (2 sata predavanja, 1 sat vježbe): Etnomuzikološka infrastruktura: organizacije, časopisi, znanstvene institucije, sveučilišta, kulturna tržišta 3. tjedan (3 sata predavanja): Povijest discipline: komparativna muzikologija, folkloristika glazbe, etnomuzikologija 4. tjedan (2 sata predavanja, 1 sat vježbe): Vraćajuće etnomuzikološke teme: autentičnost 5. tjedan (3 sata predavanja): Vraćajuće etnomuzikološke teme: glazba i identiteti 6. tjedan (2 sata predavanja, 1 sat vježbe): Vraćajuće etnomuzikološke teme: glazbeni užitak i transcendencija 7. tjedan (3 sata predavanja): Etnomuzikologija, nacionalizam, kolonijalizam i globalizacija 8. tjedan (3 sata predavanja): Etnomuzikologija i tehnološka revolucija 9. tjedan (2 sata predavanja, 1 sat vježbe): Etnomuzikogija i srodne discipline: glazbena historiografija i sistematika 10. tjedan (3 sata predavanja): Etnomuzikogija i srodne discipline: etnologija i kulturna antropologija 11. tjedan (3 sata predavanja): Etnomuzikogija i srodne discipline: folkloristika 12. tjedan (2 sata predavanja, 1 sat vježbe): Etnomuzikogija i srodne discipline: studij popularne glazbe 13. tjedan (3 sata predavanja): Etnomuzikogija i srodne discipline: kulturalni studiji 14. tjedan (3 sata predavanja): Etnomuzikološke reprezentacije 15. tjedan (1 sat predavanja, 2 sata vježbe): Sinteza i rasprava o etnomuzikološkom predmetu, pristupu i disciplinarnim granicama Drugi semestar 16. tjedan (3 sata predavanja): Studijske skupine: Etnoorganologija 17. tjedan (3 sata predavanja): Studijske skupine: Etnokoreologija 18. tjedan (2 sata predavanja, 1 sat vježbe): Studijske skupine: Povijesni izvori o tradicijskoj glazbi 19. tjedan (2 sata predavanja, 1 sat vježbe): Studijske skupine: Glazba i rod 20. tjedan (2 sata predavanja, 1 sat vježbe): Studijske skupine: Glazba i manjine 21. tjedan (2 sata predavanja, 1 sat vježbe): Studijske skupine: Primijenjena etnomuzikologija 22. tjedan (3 sata predavanja): Studijske skupine: Studij zvuka 23. tjedan (2 sata predavanja, 1 sat vježbe): Hrvatska etnomuzikologija u europskom kontekstu: postjugoslavenske zemlje 24. tjedan (2 sata predavanja, 1 sat vježbe): Hrvatska etnomuzikologija u europskom kontekstu: zemlje jugoistočne i istočne Europe 25. tjedan (2 sata predavanja, 1 sat vježbe): Hrvatska etnomuzikologija u europskom kontekstu: srednjoeuropske zemlje 26. tjedan (2 sata predavanja, 1 sat vježbe): Hrvatska etnomuzikologija u europskom kontekstu: mediteranske zemlje 27. tjedan (2 sata predavanja, 1 sat vježbe): Etnomuzikologije skandinavskih zemalja 28. tjedan (2 sata predavanja, 1 sat vježbe): Nova britanska etnomuzikologija 29. tjedan (2 sata predavanja, 1 sat vježbe): Uvidi iz pojedinih južnoameričkih, afričkih i azijskih etnomuzikologija 30. tjedan (1 sat predavanja, 2 sata vježbe): Zaključna rasprava o etnomuzikološkom predmetu, pristupu, disciplinarnim granicama, etnomuzikološkim studijskim skupinama i istraživačkim tradicijama
Obavezna literatura:

1. Baumann, Max P.; Simon, Artur; Wegner, Ulrich (ur.) (1992): European Studies in Ethnomusicology: Historical Developments and Recent Trends. Selected Papers Presented at the 7th European Seminar in Ethnomusicology, Berlin, October 1-6, 1990. Wilhelmshaven: Florian Noetzel. Marošević, Grozdana (2010: Susret folkloristike i antropologije u hrvatskoj etnomuzikologiji, u: Hameršak, M.; Marjanić, S. (ur.): Folkloristička čitanka, Zagreb: AGM, 479-509. Nettl, Bruno (2005): The Study of Ethomusicology: Thirty-One Issues and Concepts. Champaign: University of Illinois Press. Nettl, Bruno; Bohlman, Philip V. (ur.) (1991): Comparative Musicology and Anthropology of Music: Essays on the History od Ethnomusicology, Chicago; London: The University of Chicago Press. Stobart, Henry (ur.) (2008): The New (Ethno)musicologies, Lanham: Scarecrow Press.

Preporučena literatura:

2. Bezić, Jerko (1988): Međunarodni savjet za tradicionalnu muziku i razvoj etnomuzikologije u Jugoslaviji od 1947. do 1986. Godine, Zbornik Matice srpske za scenske umetnosti i muziku 3, 259-263. Bezić, Jerko (1998): Etnomuzikološka i etnokoreološka djelatnost Instituta od kasnih četrdesetih do osamdesetih godina, Narodna umjetnost 35, 2, 21-48. Bicevski, Trpko (2001): Problemite na etnomuzikologijata vo Makedonija, Skopje: Institut za folklor Marko Cepenkov. Boiko, Martin (1994): Latvian Ethnomusicology: Past and Present, Yearbook for Traditional Music 26, 47-65. Buble, Nikola (1997): Glazba kao dio života: Etnomuzikološke teme, Split; Trogir: Umjetnička akademija u Splitu; Matica hrvatska, ogranak Trogir. Ceribašić, Naila (1998): Etnomuzikološka i etnokoreološka djelatnost Instituta tijekom devedesetih godina, Narodna umjetnost 35, 49-66. Ceribašić, Naila; Hofman, Ana; Vidić Rasmussen, Ljerka (2008): Post-Yugoslavian Ethnomusicologies in Dialogue, Yearbook for Traditional Music 40, 33-45. Clayton, Martin; Herbert, Trevor; Middleton, Richard Middleton (ur.) (2003): The Cultural Study of Music: A Critical Introduction. New York; London: Routledge. Czekanowska, Anna (2000): Pathways of Ethnomusicology, Warsaw: Institute of Musicology of Warsaw University. Ćaleta, Joško (1999): The Ethnomusicological Approach to the Concept of the Mediterranean in Music in Croatia, Narodna umjetnost 36/1, 183-195. Elschek, Oskár (1999): Corpus Musicae Popularis: Ein Beitrag zu den europäischen Volksmusik-Gesamtausgaben, Narodna umjetnost 36/2, 85-97. Giannattasio, Francesco; Giurati, Giovanni (2007): Presence of Italy in Post-World War II European Ethnomusicology, European Meetings in Ethnomusicology 12, 100-111. Giurchescu, Anca; Torp, Lisbet (1991): Theory and Methods in Dance Research: A European Approach to the Holistic Study of Dance, Yearbook for Traditional Music 23, 1-10. Golemović, Dimitrije (2005): Etnomuzikološki ogledi, Beograd: Art grafik; Biblioteka XX vek. Hemetek, Ursula (2007): Approaching Studies on Music of Minorities in European Ethnomusicology, European Meetings in Ethnomusicology 12, 37-48. Hesmondhalgh, David; Negus, Keith (ur.) (2002): Popular Music Studies, London: Arnold. Impey, Angela (2002): Culture, Conservation and Community Reconstruction: Explorations in Advocacy Ethnomusicology and Participatory Action Research in Northern Kwazulu Natal, Yearbook for Traditional Music 34, 9-24. Kartomi, Margaret (2001): Classification of Musical Instruments: Changing Trends in Research from the Nineteenth Century, with Special Reference to the 1990s, Ethnomusicology 45/2, 283-314. Keil, Charles (1995): The Theory of Participatory Discrepancies: A Progress Report, Ethnomusicology 39/1, 1-19. Kidula, Jean Ngoya (2006): Ethnomusicology, the Music Canon, and African Music: Positions, Tensions, and Resolutions in the African Academy, Africa Today 52/3, 99-113. Koen, Benjamin D. (2005): Medical Ethnomusicology in the Pamir Mountains: Music and Prayer in Healing, Ethnomusicology 49/2, 287-311. Koskoff, Ellen (2005): (Left Out in) Left (the Field): The Effects of Post-Postmodern Scholarship on Feminist and Gender Studies in Musicology and Ethnomusicology, 1990-2000, Women and Music: A Journal of Gender and Culture 9, 90-98. Kumer, Zmaga (1977): Etnomuzikologija: Razgled po znanosti o ljudski glasbi, Ljubljana: Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani, PZE za muzikologijo. Kurti, László (2002): Ethnomusicology, Folk Tradition and Responsibility: Romanian-Hungarian Intellectual Perspectives, European Meetings in Ethnomusicology 9, 77-97. Leydi, Roberto (1995): Druga godba: Etnomuzikologija, Ljubljana: ŠKUC; Znanstveni inštitut Filozofske fakultete. Manuel, Peter (1995): New Perspectives in American Ethnomusicology, Revista Transcultural de Musica / Transcultural Music Review 1 (dostupno na: http://www.sibetrans.com/trans/trans1/manuel.htm). Marošević, Grozdana (1989): Kuhačeva etnomuzikološka zadužbina, Narodna umjetnost 26, 107-154. Marošević, Grozdana (1997): Podaci o glazbi u monografijama Zbornika za narodni život i običaje južnih Slavena, Narodna umjetnost 34/2, 95-107. Martí, Josep (1997): Folk Music Studies and Ethnomusicology in Spain, Yearbook for Traditional Music 29, 107-140. Moisala, Pirkko (1994): The Wide Field of Finnish Ethnomusicology, Ethnomusicology 38/3, 417-422. Myers, Helen (ur.) (1992): Ethnomusicology: An Introduction, New York; London: Norton. Pettan, Svanibor (1995): Uloga znanstvenika u stvaranju pretpostavki za suživot: Ususret primjenjenoj etnomuzikologiji, Narodna umjetnost 32/2, 217-234. Philipp, Margot Lieth (ur.) (1989): Ethnomusicology and the Historical Dimension: Papers Presented at the European Seminar in Ethnomusicology, London, May 20-23, 1986, Beuzlen: Philipp Verlag. Porter, James (1995): New Perspectives in Ethnomusicology: A Critical Survey, Revista Transcultural de Música / Transcultural Music Review 1 (dostupno na: http://www.sibetrans.com/trans/trans1/porter.htm). Post, Jennifer C. (ur.) (2006): Ethnomusicology: A Contemporary Reader, New York; Milton Park: Routledge. Radulescu, Speranta (1997): Traditional Musics and Ethnomusicology Under Political Pressure: The Romanian Case, Anthropology Today 13/6, 8-12. Reily, Suzel Ana (2003): Ethnomusicology and the Internet, Yearbook for Traditional Music 35, 187-192. Romero, Raúl R. (2001): Tragedies and Celebrations: Imagining Foreign and Local Scholarships, Latin American Music Review / Revista de Música Latinoamericana 22/1, 48-62. Särg, Taive (2007): Estonian Ethnomusicology and Folk Music in Forming National Image, European Meetings in Ethnomusicology 12, 69-99. Schneider, Albrecht (2001): Sound, Pitch, and Scale: From Tone Measurements to Sonological Analysis in Ethnomusicology, Ethnomusicology 45/3, 489-519. Schneider, Albrecht (2006): Comparative and Systematic Musicology in Relation to Ethnomusicology: A Historical and Methodological Survey, Ethnomusicology 50/2, 236-258. Stone, Ruth M. (ur.) (2001): The Garland Encyclopedia of World Music, vol. 10: The World's Music: General Perspectives and Reference Tools, New York; London: Garland Publishing. Sweers, Britta (2007): Ethnomusicology in Germany: Some Thoughts from the Perspective of a Musikhochschule, European Meetings in Ethnomusicology 12, 125-145. Širola, Božidar (1940): Hrvatska narodna glazba: Pregled hrvatske muzikologije, Zagreb: Matica hrvatska. Širola, Božidar; Gavazzi, Milovan (1931): Muzikološki rad Etnografskog muzeja u Zagrebu od osnutka do konca g. 1929, Narodna starina 25(X)/1, 3-80. Thedens, Hans-Hinrich (2004): Folk Music Research and Ethnomusicology in Norway Today: Studying the Past and the Present, Narodna umjetnost 41/1, 53-67. Witzleben, J. Lawrence (1997): Whose Ethnomusicology? Western Ethnomusicology and the Study of Asian Music, Ethnomusicology 41/2, 220-242. Zebec, Tvrtko (2002): Izazovi primijenjene folkloristike i etnologije, Narodna umjetnost 39/2, 93-110. Zemp, Hugo (1996): The/an Ethnomusicologist and the Record Business, Yearbook for Traditional Music 28, 36-56. Zemtsovsky. Izaly I. (2009): A Model for a Reintegrated Musicology, Revista de etnografie şi folclor / Journal of Ethnography and Folklore 1-2, 93-107. Žganec, Vinko (1962): Muzički folklor I: Uvodne teme i tonske osnove (skale); Predavanja na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Zagreb.

Ishodi učenja:

1. Upoznavati stanje istraživanja u etnomuzikologiji, naročito s obzirom na konstitutivne etnomuzikološke ideje i teme, povijest discipline, odnos prema srodnim disciplinama i njihovim teorijskim i metodološkim uporištima, s obzirom na fokuse etnomuzikoloških studijskih skupina te s obzirom na nacionalne i regionalne istraživačke tradicije

2. poznavati i prepoznavati suvremene procese u tradicijskoj i popularnoj glazbi

3. sučeljavati teorijska uopćavanja sa studijama primjera

4. kritički razmatrati teorije, metode, načine predstavljanja i dosege etnomuzikoloških radova

5. kontekstualizirati hrvatsku etnomuzikologiju u okvir europskih i drugih etnomuzikologija

6. primijeniti stečena znanja u okviru vlastitih istraživanja i/ili rada na širem kulturnom polju

Legenda

  • P - Predavanja
  • GL - Ostale glazbene vježbe