Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Generalbas s improvizacijom 2

Šifra:
103769
Visoko učilište:
Muzička akademija
ECTS bodovi:
2.0
Opterećenje:
30(P)
Izvođači:

red. prof. art. Pavao Mašić, akad. (P)

Opis predmeta:
Sadržaj se izvodi u otvorenom kurikulumu dinamikom prilagođenom predznanju i sposobnostima pojedinog studenta. Obuhvaća rad na realizaciji bassa continua repertoarno vezanoga na vrijeme kasnog 17. stoljeća u talijanskoj i francuskoj glazbi (Corelli, Gasparini, Air de Cour, St Lambert, D Anglebert). Kao polazište za rad koriste se primarni izvori - teoretski spisi autora 17. i 18. stoljeća; sukladno stilskim konvencijama studenti na instrumentu izrađuju praktične zadatke u obliku realizacije predloška bassa continua uz vokalnu solističku dionicu, odnosno bassa continua u kraćim skladbama ili njihovim izabranim odlomcima instrumentalne glazbe. Praktičan rad na primjerima iz repertoara kasnog 17. stoljeća u talijanskoj i francuskoj glazbi (Corelli, Gasparini, Air de Cour, St Lambert, D Anglebert).
Obavezna literatura:

1. Peter WILLIAMS: Figured Bass Accompaniment I & II, Edinburgh UP Hermann KELLER: Schule des Generalbass-Spiels, Bärenreiter David LEDBETTER: Continuo playing according to Haendel, Clarendon Press

Preporučena literatura:

2. Michael PRAETORIUS: De Basso Generali seu Continuo (Syntagma Musicum III), Wolfenbüttel Johann Sebastian BACH: Vorschriften und Grundsätze zum vierstimmigen Spielen des Generalbaß Francesco GASPARINI: The Practical Harmonist at the Harpsichord, Yale University Press Jean Henry D'ANGLEBERT: Principes de l´Accompagnement du Clavecin, Paris 1689 Richard TROEGER: Technique & Interpretation on the Harpsichord & Clavichord Carl Philipp Emanuel BACH: Versuch über die wahre Art das Clavier zu spielen, Berlin 1753/1762, Leipzig 1787/1797; Reprint Kassel 1994

Ishodi učenja:

1. upoznati i osvijestiti produkciju tona u odnosu na funkcioniranje mehanizma instrumenta

2. razumijeti interakciju sviračkog aparata i glazbe koju treba realizirati

3. primijeniti tehničke vještine na izvođenje određene skladbe

4. upoznati repertoar za basso continuo

5. realizirati zadanu literaturu s povijesnog i stilskog aspekta, odnosno prepoznati povijesni, socijalni i glazbeni kontekst datih skladbi

Legenda

  • P - Predavanje