Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Zborsko dirigiranje 4

Šifra:
103775
Visoko učilište:
Muzička akademija
ECTS bodovi:
16.0
Opterećenje:
60(P)
Izvođači:

prof. art. Tomislav Fačini, akad. (P)

red. prof. mr. art. Ivana Kuljerić (P)

Opis predmeta:
Napredni stadij dirigentskog umijeća: pregled stečenih znanja i vještina u radu sa specifičnim ansamblima i općenito. Ponavljanje tehničkih elemenata manualne tehnike i njeno daljnje usavršavanje. Daljnje unapređivanje specifičnih metodologija rada. Obrada adekvatnih skladbi. Daljnji rad na impostaciji glasa i usavršavanje zborske tehnike pjevanja. Analiza interpretativnih karakteristika odabranih skladbi za različite vokalne i vokalno - instrumentalne ansamble. Rješavanje tehničkih zahtjeva skladbi različitih stilskih razdoblja. Praktični aspekti uvođenja općih stečenih znanja i vještina u dirigentsku praksu. Praktično vježbavanje ispitnog gradiva. Vokalno-instrumentalna djela s težištem na zborskoj problematici. Literatura i uvid u vokalnu glazbu: - razvoj vokalne glazbe do pojave renesanse: od ranokršćanskih napjeva, gregorijanskog korala, srednjevjekovne svjetovne glazbe do razvoja višeglasja, ars antiqua i ars nova. - Analiza i praktično svladavanje skladbi iz renesansnog razdoblja autora franko - flamanske vokalne polifonije, te rimske i venecijanske škole, - baroka, od Monteverdija do Bacha i Handela uz analizu razvoja kantate, oratorija i opere, te specifičnosti daljnjeg razvoja liturgijske glazbe, potom vodećih autora klasike kroz vokalno - instrumentalne forme, - romantizma i razvoja zborskog pjevanja kroz brojna zborska društva, - impresionizma, glazbe 20. stojeća do aktualne suvremene zborske partiture. Poseban uvid u hrvatsku zborsku tradiciju i praksu. Obrade narodnih napjeva. Analiza i izvedba hrvatskih skladatelja, od I. Lukačića i J. Skjavetića, preko V. Lisinskog, I. pl. Zajca, B. Širole, J. Hatzea, J. Štolcera Slavenskog, I. Brkanovića, B. Kunca, J. Gotovca, R. Matza, Z. Grgoševića, I. Matetića-Ronjgova, S. Zlatića, B. Papandopula, J. Kaplana, J. Vrhovskog, B. Berse, K. Odaka, A. Markovića, E. Cossetta, I. Kuljerića do suvremenih zborskih autora. Sadržaj se izvodi u otvorenom kurikulumu, dinamikom prilagođenom predznanju i sposobnostima pojedinog studenta.
Obavezna literatura:

1. Skladbe koje se obrađuju na nastavi, dostupne u knjižnici ili na internetu (cpdl.org, imslp.org)

Ishodi učenja:

1. posjeduje znanja i vještine vođenja vokalnog i/ili instrumentalnog ansambla

2. može svjesno, s razumijevanjem pratiti i analizirati svaki tiskani notni tekst kao i njegovu zvučnu realizaciju i to u njegovoj vertikalnoj i horizontalnoj dimenziji

3. osposobljen je za analizu i povijesno obaviješteno izvođenje svih glazbenih stilova

4. vrlo dobro poznaje kapitalna djela povijesnih i suvremenih glazbenih stilova i razumije njihovu ulogu u razvoju glazbenog stvaralaštva

5. poznaje metode postave glasa, upjevavanja i tehničkih vježbi

6. u potpunosti je sposoban na višoj razini sluhom prepoznavati kompleksniji glazbeni materijal, pamtiti ga i njime manipulirat

7. razumije međuodnose i međuovisnosti teorijskoga i praktičnog dijela studija

8. razumije obrasce i procese na kojima se zasniva glazbena improvizacija

9. ima razvijenu sposobnost kreativnoga mišljenja, rješavanja problema i rada u novim i promijenjenim okolnostima

Legenda

  • P - Predavanje