Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Klavirski praktikum 1

Šifra:
174280
Visoko učilište:
Muzička akademija
ECTS bodovi:
6.0
Opterećenje:
30(P)
Izvođači:

izv. prof. mr. art. Srebrenka Poljak (P)

Opis predmeta:
Sadržaj se izvodi u otvorenom kurikulumu, dinamikom prilagođenom predznanju i sposobnostima pojedinog studenta. U osnovi sadržaja je teorijsko razjašnjenje psihofizičkog procesa brzog čitanja notnog zapisa s posebnim naglaskom na nezavisnost i optimalnu organizaciju vizualnog i manualnog aspekta; specifičnosti tehničkog pristupa pri sviranju nepoznatog notnog zapisa (npr. nužnost boljeg razvijanja taktilne orijentacije na klavijaturi), praktični savjeti za brže snalaženje u notnom materijalu, te izbjegavanje najčešćih pogrešaka - praktične vježbe u solističkom sviranju a prima vista s ilustriranjem različitih situacija kroz primjere progresivno rastuće kompleksnosti, ovisno o inicijalnim sposobnostima studenta - teorijsko objašnjenje čitanja C-ključeva i transponirajućih instrumenata, kao i vještine transponiranja općenito; organizacija i podjela materijala između ruku, specifične situacije (križanja, podvostručenja, redukcije) - praktične vježbe u sviranju partitura iz vježbenica Erica Taylora Introduction to Score Playing i Heinricha Creuzburga Sviranje partitura Jednoglasni primjeri u alt-ključu i tenor-kluču Dvoglasni primjeri s kombinacijom G i C-ključeva Dvoglasni primjeri s kombinacijom F i C-ključeva Troglasni primjeri -praktične vježbe iz improvizacije uz elaboraciju teorijskih koncepata (harmonijski diktat; harmonijske sheme: kadence, sekvence, progresije, modulacije; tehnike harmoniziranja zadane dionice - melodije; basso continuo; osnovni formalni elementi i kompozicijski procesi u funkciji improvizacije - improvizacija rečenice, periode u stilu baroka, klasike i romantizma -čitanje akorda iz šifri na zadanu melodiju (literatura iz musicala i popularne glazbe)
Obavezna literatura:

1. Kurt HERMANN: Vom Blatt - Primavista Lehrgang für Klavierspieler (I-IV), Hug Eric TAYLOR: An Introduction to Score Playing, Oxford UP

Preporučena literatura:

2. F. GASPARINI: The Practical Harmonist at the Harpsichord, Yale UP H. KELLER: Schule des Generalbass-Spiels, Barenreiter David LEDBETTER: Continuo playing according to Handel, Clarendon Press Clemens KUHN: Kompositionsgeschichte in kommentierten Beispielen, Barenreiter Hans-Peter SCHMITZ: Die Kunst der Verzierung im 18. Jhdt, Barenreiter G. HOULE: Meter in Music, 1600-1800, Performance, Perception, and Notation, Indiana UP Olivier MESSIAEN: Vingt Lecons d Harmonie, Leduc Charles TOURNEMIRE: Precis d execution de registration et d improvisation a l orgue, Max Eschig Mark LINDLEY & Maria BOXALL: Early Keyboard Fingerings, Schott - Peter LE HURAY: The Fingering of Virginal Music, St. & Bell

Ishodi učenja:

1. razviti vještine što bržeg i neposrednijeg čitanja zapisa glazbenog djela, sagledati kompleksnost karakterističnih kompozicijsko-tehničkih postupaka i načina strukturiranja glazbenih misli, prepoznati najvažnije elemente glazbenog materijala, razumijeti njihovu interakciju i načela njihove organizacije

2. uvježbati brzo i pravilno čitanje s lista (prima vista)

3. razviti specifične vještine i procese na kojima se zasniva glazbena improvizacija te ih primijeniti na instrumentu

4. upoznati tehnike, forme i mogućnosti tonskog oblikovanja glazbenog materijala na primjeru jednostavnijih partitura

5. savladati specifične tehnike transponiranja notnog teksta u cilju baratanja harmonijskim elementima glazbe i primjene teoretskih znanja u praksi

Legenda

  • P - Predavanje