Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Klavirski praktikum 2

Šifra:
174281
Visoko učilište:
Muzička akademija
ECTS bodovi:
6.0
Opterećenje:
30(GL) + 30(P)
Izvođači:

izv. prof. art. David Eduardovic Gazarov, ak.gl.klav. (GL, P)

Opis predmeta:
Klavirski praktikum 2 posvećen je literaturi za glas i klavir, kao temelju svih klavirskih suradnji, kao i suradnji klavira s gudačkim i duhačkim instrumentima i to u vidu korepeticije literaturnih koncerata, te izvedbe sonata za komorni duo u kojima klavir ima važnu ulogu. Realizacija će ovisiti o dostupnosti i interesu studenata s kojima će pijanisti surađivati, a koji upisuju izborni predmet Praktikum. Sadržaj se izvodi u otvorenom kurikulumu, dinamikom prilagođenom predznanju i sposobnostima pojedinog studenta. Opis predmeta i pojma umjetničke suradnje, definiranje i razlikovanje pojma korepeticija, klavirska pratnja/klavirska suradnja i komorna glazba, karakteristike kvalitetnog umjetničkog suradnika i njegova važnost u pripremi, nastavi i na pozornici Usporedba-razlike s tehnikom sviranja klavira i načinom razmišljanja, slušanja pri izvođenju. Razlika u solističkom izvođenju i/ili s još nekim glazbenikom Tekst kao temeljna podloga svakog djela napisanog za glas Transponiranje. Sviranje a vista dionica klavira i glasa. Individualni pristup Upoznavanje s elementima pristupa pjevačkoj pratnji na jednostavnim primjerima pjesama starih majstora ( baroknih arija uz pratnju basso continua): davanje intonacije, dah, udah, disanje, važnost i smisao klavirskog uvoda, fraziranje, vrijeme potrebno pjevaču za izgovor teksta (više suglasnika istovremeno) Uvježbavanje sviranja desnom rukom dionice pjevača, te dionice lijeve ruke u klaviru. Čitanje, izgovor i prijevod teksta. Sviranje klavirskog izvoda: način iščitavanja notnog zapisa, prepoznavanja bitnih, istaknutih dionica, melodija. Održavanje tempa i ritma Primjeri i obrada oratorijskih arija. Obrada i osnovne karakteristike sviranja klavirskih izvoda opernih arija Skladbe koje se obrađuju na individualnoj/duo nastavi tijekom godine (ovisno o dostupnosti solista, izabrati iz navedenog): Izbor iz solo pjesama F. Schuberta, R. Schumanna, J. Brahmsa, H.Wolfa, R. Straussa Operne arije W. A. Mozarta, G. Donizettija, G. Verdija, G. Puccinija i dr. Jedna sonata iz razdoblja klasike Dva koncerta za gudački ili duhački instrument i orkestar W. A Mozarta ili nekog drugog skladatelja iz razdoblja klasike Koncert za gudački instrument i klavir iz razdoblja romantizma Dvije kraće skladbe iz razdoblja romantizma (Wieniawski, Čajkovski, Bruch, Weber) Svaku skladbu student klavira najprije obrađuje individualno s nastavnikom nakon čega se u nastavni proces uključuje i pjevač/gudač/duhač. Pri kraju svakog sata student će odsvirati kraći odsječak neke skladbe prima vista. Vježbe iz predmeta Klavirski praktikum 2 ne odvijaju se na tjednom uzorku, već u ciklusima, jer uključuju hospitaciju u različitim vidovima pripreme opernog ili operetnog projekta. Na početku akademske godine nastavnici predmeta Klavirski praktikum na sastanku s prodekanom za nastavu donose plan suradnje s Operom HNK u Zagrebu, odnosno kazalištem Komedija. Sukladno njihovim repertoarnim planovima student klavira dužan je ukupno 15 sati vježbi u dva ciklusa pohađati korepeticijske probe. Uz posebno odobrenje i na preporuku nastavnika Klavirskog praktikuma student može i sudjelovati u pripremama projekta. Iznimno, u nedostatku dovoljnog broja odslušanih sati, student može hospitirati na nastavi umjetničkih suradnika ili korepetitora na glazbenim školama.
Obavezna literatura:

1. Schubert, Schumann, Brahms: Solo pjesme Mozart, Beethoven: Sonate za violinu i klavir Mozart: Koncerti za violinu i orkestar Weber: Koncerti za klarinet i orkestar Mozart: Koncerti za puhačke instrumente i orkestar Haydn: Koncerti za cello i orkestar, Koncert za trubu i orkestar

Ishodi učenja:

1. Razviti vještine što bržeg i neposrednijeg čitanja zapisa glazbenog djela, sagledati kompleksnost karakterističnih kompozicijsko-tehničkih postupaka i načina strukturiranja glazbenih misli, prepoznati najvažnije elemente glazbenog materijala, razumijeti njihovu interakciju i načela njihove organizacije

2. Uvježbati brzo i pravilno čitanje s lista (prima vista)

3. Upoznati tehnike, forme i mogućnosti tonskog oblikovanja glazbenog materijala na primjeru skladbi za solo instrument ili glas uz pratnju klavira

4. Upoznati zadaću korepetitora, te usvojiti i znati interpretirati razliku između korepetitora i komornog glazbenika odnosno umjetničkog suradnika, kao i korepeticije u odnosu na komorno muziciranje (duo)

5. Upoznati važnost kvalitete, znanja, sposobnosti i odgovornosti umjetničkog suradnika za svakog instrumentalistu

6. Spoznati važnost temeljnih skladateljevih zapisa o načinu izvođenja djela /oznake tempa, dinamike, agogike u suodnosu sa instrumentalistom)

7. Naučiti samostalno odrediti tempo, ritam, dinamiku, artikulaciju i izbor tonskih boja pri zajedničkom muziciranju te ostvariti kvalitetnu komunikaciju, kako pri vježbanju, tako i na samom nastupu

Legenda

  • P - Predavanje
  • GL - Ostale gl. vježbe