Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Klavirski praktikum 3

Šifra:
174282
Visoko učilište:
Muzička akademija
ECTS bodovi:
6.0
Opterećenje:
30(GL) + 30(P)
Izvođači:

izv. prof. mr. art. Srebrenka Poljak (GL, P)

Opis predmeta:
Klavirski praktikum 3 predstavlja nadogradnju Klavirskog praktikuma 2 i proširuje upoznavanje literature za glas i klavir, kao i suradnju klavira s gudačkim i duhačkim instrumentima i to u vidu korepeticije literaturnih koncerata, te sonata za komorni duo u kojima klavir ima važnu ulogu. Realizacija će ovisiti o dostupnosti i interesu studenata s kojima će pijanisti surađivati, a koji upisuju izborni predmet Praktikum. Sadržaj se izvodi u otvorenom kurikulumu, dinamikom prilagođenom predznanju i sposobnostima pojedinog studenta. Skladbe koje se obrađuju na individualnoj/duo nastavi tijekom godine (ovisno o dostupnosti solista, izabrati iz navedenog): Izbor iz solo pjesama F. Schuberta, R. Schumanna, J. Brahmsa, H.Wolfa, R. Straussa, S. Rahmanjinova, J. Hatzea i dr. Oratorijske i operne arije od razdoblja baroka do početka 20 stoljeća. Najmanje jedna sonata ili ciklus iz razdoblja romantizma originalno pisana za klavir i neki instrument (Schubert, Schumann, Weber, Brahms, Franck, Reinecke, Saint- Saens) Koncert za gudački instrument i klavir iz razdoblja romantizma (Sibelius, Brahms, Čajkovski Dvorak i sl.) Više kraćih skladbi iz razdoblja romantizma i novijih Upoznavanje jednog cjelovitog klavirskog izvatka opere ili baleta Svaku skladbu student klavira najprije obrađuje individualno s nastavnikom nakon čega se u nastavni proces uključuje i pjevač/gudač/duhač. Pri kraju svakog sata student će odsvirati kraći odsječak neke skladbe prima vista. Vježbe iz predmeta Klavirski praktikum 3 ne odvijaju se na tjednom uzorku, već uključuju hospitaciju u različitim vidovima pripreme baletnog ili nekog drugog plesnog projekta, odnosno nastave plesa na Akademiji dramske umjetnosti ili Školi za klasični balet/ suvremeni ples. Na početku akademske godine nastavnici predmeta Klavirski praktikum na sastanku s prodekanom za nastavu donose plan suradnje s Baletom HNK u Zagrebu, odnosno Akademijom dramske umjetnosti ili nekom od državnih plesnih škola. Sukladno njihovim repertoarnim planovima student klavira dužan je ukupno 15 sati vježbi u dva ciklusa pohađati korepeticijske probe. Uz posebno odobrenje i na preporuku nastavnika Klavirskog praktikuma student može i sudjelovati u pripremama projekta. Iznimno, u nedostatku dovoljnog broja odslušanih sati, student može hospitirati na nastavi umjetničkih suradnika ili korepetitora na glazbenim školama.
Obavezna literatura:

1. Schubert, Schumann, Brahms, Wolf, Debussy, Rahmanjinov, Hatze: Solo pjesme Mozart, Beethoven: Sonate za violinu i klavir Mozart: Koncerti za violinu i orkestar Weber: Koncerti za klarinet i orkestar Mozart: Koncerti za puhačke instrumente i orkestar Haydn: Koncerti za cello i orkestar, Koncert za trubu i orkestar

Preporučena literatura:

2. Koncerti za gudačke instrumente i orkestar iz razdoblja romantizma Klavirski izvaci- izbor iz opera W. A. Mozarta, G. Verdija, G. Puccinija i dr. Duo sonate J. Brahmsa, C. Francka, C. Saint- Saensa i dr. Izvaci iz baletne literature

Ishodi učenja:

1. Razviti vještine što bržeg i neposrednijeg čitanja zapisa glazbenog djela, sagledati kompleksnost karakterističnih kompozicijsko-tehničkih postupaka i načina strukturiranja glazbenih misli, prepoznati najvažnije elemente glazbenog materijala, razumijeti njihovu interakciju i načela njihove organizacije

2. Uvježbati brzo i pravilno čitanje s lista (prima vista)

3. Upoznati tehnike, forme i mogućnosti tonskog oblikovanja glazbenog materijala na primjeru skladbi za solo instrument ili glas uz pratnju klavira, odnosno skladbi za komorni duo

4. Upoznati zadaću korepetitora, te usvojiti i znati interpretirati razliku između korepetitora i komornog glazbenika odnosno umjetničkog suradnika, kao i korepeticije u odnosu na komorno muziciranje (duo)

5. Naučiti samostalno odrediti tempo, ritam, dinamiku, artikulaciju i izbor tonskih boja pri zajedničkom muziciranju te ostvariti kvalitetnu komunikaciju, kako pri vježbanju, tako i na samom nastupu

6. Razumjeti problematiku čitanja notnog zapisa klavirskog izvatka (Klavierauszug), (uporaba, izbor izdanja i rad s partiturom), kao i svirati vlastite obrade klavirskog izvatka prema partituri

7. Poznavati ulogu korepetitora tj. umjetničkog suradnika u nastavi te naučiti voditi probu što uključuje pripremne, komunikacijske i edukacijske vještine i sposobnosti

8. Praktično primijeniti stečeno znanje

Legenda

  • P - Predavanje
  • GL - Ostale gl. vježbe