- English
Sadržaj predmeta
Povijest glazbe 2
- Šifra:
- 198777
- Visoko učilište:
- Muzička akademija
- ECTS bodovi:
- 4.0
- Opterećenje:
- 15(GL) + 45(P)
- Izvođači:
-
dr. sc. Nada Bezić, pred. (GL, P)
- Opis predmeta:
- Kolegij studentima pruža periodizacijski pregled povijesti glazbe od kraja 18. do početka 21. stoljeća. Studenti će upoznati glazbene pojave klasike te steći uvid u glazbu 19. i 20. stoljeća. Tijekom godine studenti će upoznati glazbeni život pojedinih sredina, razvoj određenih skladateljskih škola i pravaca, nastanak i razvoj pojedinih glazbenih vrsta te stvaralaštvo istaknutijih skladatelja. Sve glazbene pojave kontekstualizirat će se s obzirom na opće društvene okolnosti i druga područja kulture pojedinih povijesnih razdoblja. Važan dio kolegija predstavlja slušanje glazbe te će u oba semestra studenti u sklopu obrađivanja pojedinih tematskih jedinica imati priliku čuti odgovarajuće glazbene primjere. Obrađivat će se izbor iz sljedećih nastavnih cjelina, s mogućnošću varijacije u tematskih naglascima: Klasicizam Glazba za instrumente s tipkama i orkestralna glazba u drugoj polovici 18. st. Stvaralaštvo J. Haydna, W. A. Mozarta i L. van Beethovena Romantizam Tradicionalne glazbene vrste u 19. stoljeću Osobitosti pluralizma stilova i tehnika u 20. stoljeću - pregled Značajke glazbene moderne kao prethodnice novih tendencija u glazbi 20. stoljeća Odnos umjetničke glazbe i drugih glazbi u 20. stoljeću Osobitosti razvojnoga puta hrvatske umjetničke glazbe u 19. i 20. stoljeću Značajke skladbenotehničkih, notacijskih i tehnoloških inovacija u glazbi 20. stoljeća
- Preporučena literatura:
-
Michels Ulrich (2006): Atlas glazbe, sv. 2 - povijest glazbe od baroka do danas
Dahlhaus Carl (2005): Glazba 19. stoljeća
Danuser Hermann (2007): Glazba 20. stoljeća
Giorgio Pestelli (2008): Doba Mozarta i Beethovena
Viktor Žmegač (2009): Majstori europske glazbe
- Ishodi učenja:
1. student vrlo dobro poznaje kapitalna djela povijesnih i suvremenih muzičkih stilova i razumije njihovu ulogu u razvoju glazbenog stvaralaštva
2. student je svjestan međuodnosa i međuzavisnosti teorijskoga i praktičnog dijela studija
3. student detaljno poznaje elemente glazbe, razumije njihovu interakciju i načela njihove organizacije
4. student ima u potpunosti razvijenu sposobnost učenja, samomotivacije i samostalnost u djelovanju
5. student posjeduje saznanja o ulozi glazbene profesije u društvu
6. student ima razvijenu sposobnost kreativnoga mišljenja, rješavanja problema i rada u novim i promijenjenim okolnostima
7. student ima razvijenu sposobnost kritičkog razvijanja ideja i argumenata
Legenda
- P - Predavanje
- GL - Ostale gl. vježbe