Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Pedagoška praksa nastave klavira 1

Šifra:
228863
Visoko učilište:
Muzička akademija
ECTS bodovi:
9.0
Opterećenje:
30(m) + 30(S)
Izvođači:

prof. art. Srđan Filip Čaldarović, ak.gl.klav. (m, S)

prof. mr. art. Jakša Zlatar (m, S)

Opis predmeta:
Sadržaj predmeta: 1.-4. sat Utvrđivanje sposobnosti djeteta za učenje klavira - muzikalnost te fizičke i intelektualne pretpostavke. Optimalni početak učenja klavira. 5.-6. sat Početna nastava klavira. 7.-8 sat Poticanje dječje kreativnosti. 9.-11 sat Klavirske početnice. 12.-15 sat Uloga tehničkih vježbi, etida i ljestvica u procesu stjecanja sviračkog umijeća. 16.-17 sat Racionalna organizacija sata klavira. 18. sat Efikasno i uspješno vježbanje (psihologija stjecanja glazbenih i pijanističkih znanja i umijeća). 19. sat Zakonitosti učenja; metode i načini učenja i vježbanja; umor i odmor pri vježbanju. 20. sat Problem treme i javnog nastupanja. 21. sat Učenje napamet. 22. sat Mentalno vježbanje. 23. sat Tehnike opuštanja u nastavi instrumenta. 24. sat Motivacija učenika za učenje instrumenta. 25. sat Praćenje i vrednovanje (ocjenjivanje ispita i natjecanja). 26. sat Nastavni plan i program niže i srednje škole. 27.-28 sat Specifičnosti rada klavirskog pedagoga 29. sat Poticanje samostalnosti u procesu odgoja učenika. 30.-33 sat Permanentno usavršavanje nastavnika klavira; rad u glazbenoj školi.
Obavezna literatura:

1. Casella A. Il pianoforte, Ricordi, Milano, 1954. Gat J. The Techniques of Piano Playing, Collet,s Ltd. London, 1974. Gerig R. Famous Pianists and Their Technique, Luce R. B., Inc. Bridgeport, 1985. Taylor K. The Techniques of Piano Playing, Novelo, London, 1987. Timakin E. M. Klavirska pedagogija, Zlatar, Zagreb, 1998. Zlatar J. Metodika klavira, Liber, Zagreb, 1982. Zlatar J. Uvod u klavirsku interpretaciju, MIC, MA, Zagreb, 1989. Brugnoli A. Dinamica pianistica, Milano, Ridordi, 1926. Dichler J. Der Weg zum kunstlerischen Spiel, Wien, 1948. Enoch Yvonne and Lyke James. Creative Piano Teaching, Champaign III. USA, Stipes, 1977. Neuhaus H., O umjetnosti sviranja klaviru, Zlatar, Zagreb, 2000. Perelman N. Na satu klavira, J. Zlatar, Zagreb, 1995. Ščapov A. Metodika klavira, Moskva, n. d. Uhde J. i Wieland R. Denken und Spielen, Barenreiter, Kassel, 1988. Varro M. Dynamic Piano Taeching, 1966. Varro M. Der lebendige Klavierunterricht, Leipzig, N. Simrock, Musikverlag, 1929. Wolff K. The teaching of A. Schnabel, Faber, London, 1972. Odabrani članci iz stručnih časopisa (Tonovi, Piano Journal, The Clavier...)

Ishodi učenja:

1. Upoznati osnovne karakteristike klavirske poduke

2. Upoznati glavne klavirske početnice

3. Znati kako pristupiti vježbanju nove skladbe i kako je naučiti napamet

4. Upoznati osnove motivacije učenika klavira i način pripreme učenika za javni nastup

5. Imati uvid u nastavni plan i program osnovne i srednje glazbene škole

6. Na osnovi hospitiranja početne nastave klavira izraditi referat o glavnim aspektima početne nastave

7. Znati analizirati klavirsku skladbu s aspekta formalne, tehničke i interpretativne analize.

8. Zapažati i referirati o procesu nastavnog sata (hospitiranje u Glazbenim školama)

9. Održati ogledna predavanja; pisati kvalitetne pripreme

10. Pisati seminarski rad na temu instruktivne analize nekog pijanističkog djela

Legenda

  • S - Seminar
  • m - metodičke vježbe