Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Pedagoška praksa nastave klavira 2

Šifra:
228880
Visoko učilište:
Muzička akademija
ECTS bodovi:
9.0
Opterećenje:
30(m) + 30(S)
Izvođači:

prof. art. Srđan Filip Čaldarović, ak.gl.klav. (m, S)

red. prof. art. Pavao Mašić, akad. (m, S)

Opis predmeta:
Sadržaj predmeta: 1. sat Uvodno predavanje o sadržaju predmeta, 5.-6. sat Početna nastava klavira; Početnice: Matz-Šaban, Nikolajev, Thompson, Bastien, Alfred, 7.-8. sat Poticanje dječje kreativnosti; Klavirska početnica C. Grindee - Stvaramo vlastitu glazbu, 9.-11. sat Klavirske početnice; aspekti, rezime, 12.-15. sat Prezentacija metode: James W. Bastien - How to Teach Piano Successfully, 16.-17. sat Racionalna organizacija sata klavira, 18. sat Prezentacija metode A. Haydua: klavirska početnica Mlječna staza, 19. sat Predavanje o koncepciji diplomske radnje, 20. sat Problem treme i rad Carole Grindee Napetost pri javnom nastupu, 21. sat Učenje napamet - metoda Leimer-Gieseking, 22. sat Mentalno vježbanje-metoda Orloff, 23. sat Tehnike opuštanja u nastavi instrumenta. Pozitivna vizualizacija, 24. sat Motivacija učenika za učenje instrumenta; Adaptacija torije Maslowa na učenje instrumenta, 25. sat Praćenje i vrednovanje učenikova rada (ocjenjivanje ispita i natjecanja), 26. sat Planiranje učenikova programa, 27.-28. sat Specifičnosti rada pijaniste, 29. -30. sat Poticanje samostalnosti u procesu odgoja učenika; direktno i indirektno predavanje.
Obavezna literatura:

1. Mariann Abraham: Margit Varro - Teacher in Two Worlds, Budimpešta, 1990. Nastavni planovi i programi, Music Play, Zagreb, 2006. Erich Wolf: Die Klavierunterricht, Breitkopf, Wiesbaden, 1963. Marianne Uszler: The Well-Tempered Keyboard Teacher, Schirmer, NY, 2000. L. A. Barenbojm: Klavirska pedagogija, Moskva, 1937. A. A. Aleksandov: Odgoj učenika u osnovnoj glazbenoj školi, Kiev, 1964. Madelina Bruser: The Art of Practicing, Bell Toer, NY, 1997. R. M. Breithaupt: Die naturliche Klaviertechnik, Kahnt, Leipzig, 1940. Jela Kršić: Ritam, priručnik za nastavu klavira, Beograd, 1964. A. Ščapov: Klavirska pedagogija, Moskva, 1973. James W. Bastien: How to Teach Piano Successfully, Neil, San Diego, 1999.

Ishodi učenja:

1. Zapažanje i referiranje o procesu nastavnog sata (hospitiranje u Glazbenim školama)

2. Održavanje oglednog predavanja uz pisanje kvalitetne pripreme

3. Pisanje diplomskog rada na metodičku temu

4. Upoznati recentnu metodičku literaturu

5. Upoznati odabrane aspekte klavirske poduke na osnovi predavanja gostujućih profesora

Legenda

  • S - Seminar
  • m - metodičke vježbe