Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Osnove glazbene pedagogije

Šifra:
240579
Visoko učilište:
Muzička akademija
ECTS bodovi:
10.0
Opterećenje:
30(GL) + 45(P) + 15(S)
Izvođači:

Ana Čorić, mag.mus., pred. (GL, P, S)

doc. dr. sc. Nikolina Matoš (GL, P, S)

Opis predmeta:
Glazbena pedagogija kao znanstvena disciplina Nastava glazbe u Europi i svijetu Povijest nastave glazbe Glazbeni pedagozi u 20. stoljeću (Orff, Kodaly, Dalcroze, Suzuki) Koncepcije nastave glazbe Nastava glazbe u osnovnoj školi Nastavna područja: pjevanje, sviranje, slušanje glazbe, glazbena pismenost, muzikološki sadržaji, glazbeno stvaralaštvo Udžbenici u nastavi glazbe Izvannastavne glazbene aktivnosti Nastava glazbe u stručnoj glazbenoj školi Specifičnosti glazbenih znanja Interdisciplinarni pristup nastavi glazbe Profesionalni identitet glazbenika Glazbeno obrazovanje u Europi i svijetu Vrednovanje u nastavi glazbe Suradnja s roditeljima u glazbenim školama Glazbeni pedagozi u radu s predškolskom djecom Sinkronijski i dijakronijski model nastave glazbe u gimnaziji Pisanje glazbeno-pedagoškog eseja i priprema izlaganja
Obavezna literatura:

Rojko, P. (1996): Metodika nastave glazbe. Teorijsko-tematski aspekti

McPherson, G. E. i Welch, G. E. (2012): The Oxford Handbook of Music Education.

Mark, M. L. (ed.) (2013): Music Education: Source Readings from Ancient Greece to Today

Rojko, P. (2012): Glazbenopedagoške teme.

Abril, C. R. i Gault, M. B. (2016): Teaching General Music: Approaches, Issues and Viewpoints.

Pejić Papak, P. i Vidulin, S. (2016): Izvannastavne aktivnosti u suvremenoj školi

Radočaj-Jerković, A. (2017): Zborsko pjevanje u odgoju i obrazovanju

Hallam, S. (2006): Music Psychology in Education

Požgaj, J. (1988): Metodika nastave glazbene kulture u osnovnoj školi

Preporučena literatura:

Radočaj-Jerković, A. (2017): Pjevanje u nastavi glazbe.

Ishodi učenja:

1. poznavati sustave općeobrazovnog glazbenog obrazovanja. Razumjet će njihovu strukturu na osnovi poznavanja njihova povijesnog razvoja;

2. upoznati i razumjeti zakonitosti I specifičnosti stjecanja glazbenih znanja i umijeća;

3. poznavati i kritički analizirati nastavni plan i program nastave glazbe u općem obrazovanju te teorijsku osnovu toga programa;

4. poznavati nastavni plan i program nastave glazbe u glazbenom obrazovanju te teorijsku osnovu toga programa;

5. poznavati i drugačije moguće modele nastave u općeobrazovnoj i glazbenoj školi (komparacija sa inozemnim sustavima obrazovanja, alternativni glazbeno-pedagoški pravci);

6. znati i razumjeti ciljeve i zadatke nastave glazbe;

7. upoznati psihološke i pedagoške osnove pojedinih nastavnih područja: pjevanja, sviranja, slušanja glazbe, stjecanja glazbene pismenosti, usvajanja muzikoloških sadržaja (teorijskih znanja) te glazbenoga stvaralaštva;

Legenda

  • P - Predavanje
  • S - Seminar
  • GL - Ostale gl. vježbe