Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Čembalo obligatno 1

Šifra:
91569
Visoko učilište:
Muzička akademija
ECTS bodovi:
4.0
Opterećenje:
30(P)
Izvođači:

red. prof. art. Pavao Mašić, akad. (P)

Opis predmeta:
Sadržaj se izvodi u otvorenom kurikulumu dinamikom prilagođenom predznanju i sposobnostima pojedinog studenta. Obuhvaća: Tehničke vježbe namijenjene stjecanju osnova čembalističke tehnike koje se tijekom studija svladavaju postupno upotrebom slijedećih škola: E. Baiano: Method for Harpsichord, K. Rosenhaart: The Amsterdam Harpsichord Tutor, F. Couperin: Lart de toucher le clavecin, I. Alhgrimm: Manual der Orgel und Cembalo Technik, te D. Scarlatti: izbor iz sonata (555). Izbor repertoara skladatelja 16. i 17. stoljeća: The Fitzwilliam Virginal Book (izbor), J. Kuhnau, J. J. Froberger; francuskih skladatelja 18. stoljeća: F. Couperin: izbor iz suita (27), C. Daquin, J.F. Dandrieu; skladbi J. S. Bacha: Dvoglasne i troglasne invencije, Francuske suite, Toccata u e-molu, Preludiji i fuge iz I. sveska. Tijekom akademske godine student mora apsolvirati najmanje 1 skladbu, odnosno grupe skladbi 16. i 17. stoljeća (izabrane među točkama pod rednim brojem 1-5), te najmanje 3 skladbe, odnosno grupe skladbi 18. stoljeća (izabrane među točkama pod rednim brojem 6-10, od kojih jedna mora biti točka pod rednim brojem 6). Repertoar 16. i 17. stoljeća : 1) jedna ili više skladbi talijanskih skladatelja (Claudio Merulo, Ascanio Mayone, Girolamo Frescobaldi, Michelangelo Rossi, Bernardo Storace...) ; 2) jedna ili više skladbi engleskih skladatelja (William Byrd, Peter Philips, John Bull, Thomas Tomkins, Orlando Gibbons...) ; 3) jedna ili više skladbi germanskih skladatelja (Johann Jakob Froberger, Matthias Weckmann, Johann Kaspar Kerll, Dietrich Buxtehude, Johann Kuhnau...) ; 4) jedna ili više skladbi francuskih skladatelja (Jacques Champion de Chambonnieres, Louis Couperin, Nicolas-Antoine Lebegue, Jean-Henry dAnglebert, Louis Marchand...) ; 5) jedna ili više skladbi skladatelja drugih europskih nacionalnosti (španjolski, nizozemski autori...) (Antonio de Cabezon, Francisco Correa de Arauxo, Joan Cabanilles, Jan Pieterszoon Sweelinck, Jan Adam Reincken...). Repertoar 18. stoljeća : 6) jedna ili više skladbi Johanna Sebastiana Bacha ; 7) jedna ili više skladbi germanskih skladatelja izuzev J. S. Bacha (George Frideric Handel, Georg Philipp Telemann, Bachovi sinovi, Joseph Haydn, Wolfgang Amadeus Mozart...) ; 8) jedna ili više skladbi talijanskih ili španjolskih skladatelja (Domenico Scarlatti, Benedetto Marcello, Domenico Cimarosa, Antonio Soler, José Antonio de Nebra, Carlos de Seixas...) ; 9) jedna ili više skladbi francuskih skladatelja (Francois Couperin, Jean-Francois Dandrieu, Jean-Philippe Rameau, Jacques Duphly, Claude Balbastre...) ; 10) jedna ili više skladbi skladatelja ostalih nacionalnosti (Thomas Chilcot, Thomas Augustine Arne, Joseph-Hector Fiocco, Jean-Baptiste Loeillet, Georg Benda...).
Obavezna literatura:

1. J. S. Bach: Clavierübung I-IV, Engleske i Francuske suite, Das wohltemperierte Klavier I & II, Dvoglasne i troglasne invencije D. Scarlatti: 555 sonata za čembalo J. Ph. Rameau: Pieces de clavecin F. Couperin: Livre de clavecin I-IV

Preporučena literatura:

2. H. Schott: Cembalo spielen, F. Couperin: L art de toucher le clavecin, H. Ferguson: Keyboard Interpretation from the 14th to the19th Century. C. Ph. E. Bach: Versuch über die wahre Art das Clavier zu spielen (u hrvatskom prijevodu Veljka Glodića, 2003.)

Ishodi učenja:

1. je sposoban kreirati, realizirati i izraziti svoje vlastite umjetničke koncepte

2. razumije, analizira i izvodi jednostavniji repertoar za čembalo

3. je sposoban na individualan (jedinstveni) način interpretirati i reproducirati notni/ glazbeni materijal te isti predstaviti široj javnosti javnim nastupima i/ili projektima

4. je stekao dobre navike koje se tiču postave tijela i tehnike vježbanja, koje mu jamče izostanak profesionalnih povreda

5. svjestan je tehnika, formi i zvučnog oblikovanja u glazbenom stvaralaštvu

6. ima razvijenu sposobnost kritičkog razvijanja ideja i argumenata te njihove prezentacije široj javnosti

7. ima u potpunosti razvijenu sposobnost učenja, samomotivacije i samostalnost u djelovanju posebice u segmentu tehnika vježbanja

Legenda

  • P - Predavanje