Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Orgulje 1

Šifra:
91586
Visoko učilište:
Muzička akademija
ECTS bodovi:
28.0
Opterećenje:
60(P)
Izvođači:

Full Professor Ljerka Očić (P)

Opis predmeta:
Sadržaj se izvodi u otvorenom kurikulumu, dinamikom prilagođenom predznanju i sposobnostima pojedinog studenta.Svaka godina studija obuhvaća rad na tehnici sviranja orgulja (manualnoj tehnici,artikulaciji, pedalnoj tehnici, koordinaciji, sistemima opuštanja i psihološkoj pripremi) Tehničke vježbe: ŠKOLE ZA ORGULJE (Germani, Dupre, Schneider, Langlais, Doppelbauer) Obuhvaća se literatura starih majstora, predstavnika različitih orguljskih škola, talijanske, francuske, svjeverno-njemačke i južno-njemačke, nizozemske, engleske, te španjolske. Skladbe starih majstora: (Gabrielli, Meluro, Cavazzoni, Frescobaldi, Pasquini, Zipoli, Pachelbel, Walther, Böhm, Bruhns, Buxtehude, Cabezezon, Cabanilles, Gibbons, Blow, Purcell, Marchand, Du Mage, Daquin, Couperin, Muffat, Cleramboult, de Grigny, Raison, Titelouse, Weckmann i dr.) Djela J.S. BACHA: Preludiji i fuge, Toccate i fuge, Fantazije (BWV 532,536,538,540,541,542,543,544,548, 550, 562, 564,572,582...- po dvije tijekom jedne godine studija), Koralne predigre (izbor iz Orgelbüchleina BWV 599-644. Schübler Choräle BWV 654-650, Leipziger Choräle BWV 651-668), Koralne partite (BWV 767, 768) Koncerti (nach Vivaldi), Trio sonate BWV 525-530) prema spremnosti studenta i procjeni nastavnika. Djela romantike: - dvije skladbe tijekom jedne godine studija - izbor iz opusa M. Regera, J. Brahmsa, R. Schumanna, C. Francka, A. Guilmanta, Ch.M. Widora E- Gigouta, Th- Duboisa, F. Mendelssohna, E. Elgara, J. Rheinbergera, F. Liszta i drugih Skladbe modernih smjerova XX. I XXI. st :- najmanje jedna skladba tijekom godine primjerne težine- L. Viernea, J. Alaina, M. Duprea, F. Peetarsa, M Duruflea, J. Langlaisa, P. Ebena G. Litaizea, O. Messiaena, A. Heillera i drugih. Skladbe hrvatskih skladatelja: - najmanje jedna skladba iz hrvatske orguljske literature primjerene težine( F. Dugan, F. Lučić., A. Vidaković, M. Lešćan,. A. Klobučar, F. Parać, D. Kempf, Ž. Brkanović, S. Bradić, K. Seletković i drugi..)
Obavezna literatura:

1. Obuhvaća se literatura starih majstora, predstavnika različitih orguljskih škola, talijanske, francuske, svjeverno-njemačke i južno-njemačke, nizozemske, engleske, te španjolske Skladbe starih majstora: (Gabrielli, Meluro, Cavazzoni, Frescobaldi, Pasquini, Zipoli, Pachelbel, Walther, Böhm, Bruhns, Buxtehude, Cabezezon, Cabanilles, Gibbons, Blow, Purcell, Marchand, Du Mage, Daquin, Couperin, Muffat, Cleramboult, de Grigny, Raison, Titelouse, Weckmann i dr.) Djela J.S. BACHA: Preludiji i fuge, Toccate i fuge, Fantazije (BWV 532,536,538,540,541,542,543,544,548, 550, 562, 564,572,582...- po dvije tijekom jedne godine studija), Koralne predigre (izbor iz Orgelbüchleina BWV 599-644. Schübler Choräle BWV 654-650, Leipziger Choräle BWV 651-668), Koralne partite (BWV 767, 768) Koncerti (nach Vivaldi), Trio sonate BWV 525-530) prema spremnosti studenta i procjeni nastavnika. Djela romantike: - izbor iz opusa M. Regera, J. Brahmsa, R. Schumanna, C. Francka, A. Guilmanta, Ch.M. Widora E- Gigouta, Th- Duboisa, F. Mendelssohna, E. Elgara, J. Rheinbergera, F. Liszta i drugih Skladbe modernih smjerova XX. I XXI. st :- L. Viernea, J. Alaina, M. Duprea, F. Peetarsa, M Duruflea, J. Langlaisa, P. Ebena G. Litaizea, O. Messiaena, A. Heillera i drugih. Skladbe hrvatskih skladatelja: - ( F. Dugan, F. Lučić., A. Vidaković, M. Lešćan,. A. Klobučar, F. Parać, D. Kempf, Ž. Brkanović, S. Bradić, K. Seletković i drugi..)

Preporučena literatura:

2. Ch. Ph. E. Bach. :Versuch über die wahre Art das Clavier zu spielen (hrvatski prijevod V. Glodić:Ogled o pravoj umjetnosti sviranja klavira, 2003./H.M. Brown: Embelishing 16th century music .Oxford University Press,1976 /H.T. David- A.Mendel:The Bach Reader W.W. Norton&Company, 1966./J. Kloppers: Die Interpretation und Wiedergabe des Orgelwerke Bachs. Frankfurt a. M 1966. /H. Ferguson: Keyboard Interpretation from 14th to the 19th Century,Oxford University Press, 1975. /A. Dolmetsch:The Interpretation of the Music of the 17th and 18th Centuries, London, Novello, 1944. /Lj. Očić: Skripta Europske orguljske škole u razdoblju od 16- 19. toljeća /Lj. Očić: Orgulje..energija duha, Zagreb, Music play, 2006. /Lj. Očić: Orguljska umjetnost , Zagreb, Matica Hrvatska, 2004.

Ishodi učenja:

1. upoznati i osvijestiti produkciju tona u odnosu na funkcioniranje mehanizma instrumenta

2. razumijeti interakciju sviračeg aparata i glazbe koju treba realizirati

3. primijeniti tehničke vještine na izvođenje određene skladbe

4. upoznati repertoar za orgulje

5. realizirati zadanu literaturu s povijesnog i stilskog aspekta, odnosno prepoznati povijesni, socijalni i glazbeni kontekst datih skladbi

6. upoznati glavne stilove i stilski izvoditi određenu skladbu

7. stvarati vlastito mišljenje na temelju sakupljenih informacija i umjeti vrednovati odslušane primjere

8. sintetizirati stečeno znanje pri stvaranju vlastite interpretacije; imati osobni pristup umjetničkom djelu

9. izvoditi na javnom nastupu

Legenda

  • P - Predavanje