Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Generalbas s improvizacijom 1

Šifra:
92100
Visoko učilište:
Muzička akademija
ECTS bodovi:
2.0
Opterećenje:
30(P)
Izvođači:

red. prof. art. Pavao Mašić, akad. (P)

Opis predmeta:
Sadržaj obuhvaća rad na realizaciji bassa continua repertoarno vezanoga na vrijeme prve polovice 17.stoljeća u talijanskoj glazbi (prima i seconda prattica). Kao polazište za rad koriste se primarni izvori - teoretski spisi autora 17. i 18. stoljeća; sukladno stilskim konvencijama studenti na instrumentu izrađuju praktične zadatke u obliku realizacije predloška bassa continua uz vokalnu solističku dionicu, odnosno bassa continua u kraćim skladbama ili njihovim izabranim odlomcima iz komornog i operno-oratorijskog repertoara 17. i 18. st. Osnovni tipovi akorda (kvintakordi) Osnovni tipovi akorda (sekstakordi) Regle de l octave Osnovni tipovi akorda (septakordi) Sekvence Tipovi realizacije fakture upotrebom troglasja Tipovi realizacije fakture upotrebom četveroglasja Tipovi realizacije fakture upotrebom tehnike imitacije Tipovi realizacije fakture upotrebom improvizacijskih elemenata Ornamentacija u glazbi 16. stoljeća Ornamentacija u glazbi 17. stoljeća (Italija) Ornamentacija u glazbi 17. stoljeća (Francuska) Arpeggio Tasto solo Pedalni tonovi Realizacija continua zavisno od vrste ansambla (solistički) Realizacija continua zavisno od vrste ansambla (komorni) Realizacija continua zavisno od vrste ansambla (orkestralni) Basso continuo prve polovice 17.stoljeća u talijanskoj glazbi (prima i seconda prattica). Rad na primjerima iz repertoara prve polovice 17.stoljeća u talijanskoj glazbi.
Obavezna literatura:

1. Jesper Boje CHRISTENSEN: 18th Century Continuo Playing - A Historical Guide to the Basics, Bärenreiter Peter WILLIAMS: Figured Bass Accompaniment I & II, Edinburgh UP Hermann KELLER: Schule des Generalbass-Spiels, Bärenreiter David LEDBETTER: Continuo playing according to Haendel, Clarendon Press

Preporučena literatura:

2. Michael PRAETORIUS: De Basso Generali seu Continuo (Syntagma Musicum III), Wolfenbuttel Johann Sebastian BACH: Vorschriften und Grundsatze zum vierstimmigen Spielen des Generalbaß Francesco GASPARINI: The Practical Harmonist at the Harpsichord, Yale University Press Jean Henry D ANGLEBERT: Principes de l Accompagnement du Clavecin, Paris 1689 Richard TROEGER: Technique & Interpretation on the Harpsichord & Clavichord Carl Philipp Emanuel BACH: Versuch uber die wahre Art das Clavier zu spielen, Berlin 1753/1762, Leipzig 1787/1797; Reprint Kassel 1994

Ishodi učenja:

1. upoznati i osvijestiti produkciju tona u odnosu na funkcioniranje mehanizma instrumenta

2. razumjeti interakciju sviračkog aparata i glazbe koju treba realizirati

3. primijeniti tehničke vještine na izvođenje određene skladbe

4. upoznati repertoar za basso continuo

5. realizirati zadanu literaturu s povijesnog i stilskog aspekta, odnosno prepoznati povijesni, socijalni i glazbeni kontekst datih skladbi

Legenda

  • P - Predavanje